Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tämä muuten hoikka ihminen ei ole tajunnut vaatia vatsan kuvausta kun paisuu vaan paisumistaan?

Vierailija
06.10.2024 |

Siis jo paljon aiemmin, vaan pari vuotta sinnitteli vatsansa kanssa.

https://www.is.fi/terveys/art-2000010733095.html?utm_source=rtb_sisaine…

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmentynyt siitä kuinka monen on vaikea tulkita tuota artikkelia. Syy on kerrottu tekstissä.

Vierailija
62/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän vaatikin alkuvaiheessa, mutta lääkärien ei käy-asenne lannisti

Eihän vaatinut. Hän ei edes ottanut vatsaansa puheeksi mitenkään.

Mistä tiedät? Olitko paikalla? Omituiseksi mennyt maailma, kun pitää vaatia, että hoitajat ja lääkärit tekevät työnsä. 

Sivusta, että ihan lukemalla tuon jutun tiedän, hän ihan itse kertoi noin. 

Ja sitten jos olisi kertonut, olisi otettu verikoe. Ja kerrottu, ettei naisella mikään ole. Ehkä otettu joku mikrobitesti ulosteesta tai käsketty vähentämään viljoja. 

Minulla on ollut mahavaivoja ja on tehty tähystykset kaikista aukoista, tehty tt-kuvaus, ultraus ja otettu putkilotolkulla verta. Välillä syy on ollut gynekologinen ja toisinaan suolistoperäinen. Mutta mitään ei saa, jos ei avaa suutansa ja kerro kokonaisvaltaisesti oireista ja niiden vaikutuksesta elämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän vaatikin alkuvaiheessa, mutta lääkärien ei käy-asenne lannisti

Eihän vaatinut. Hän ei edes ottanut vatsaansa puheeksi mitenkään.

Mistä tiedät? Olitko paikalla? Omituiseksi mennyt maailma, kun pitää vaatia, että hoitajat ja lääkärit tekevät työnsä. 

Totta juttelet. Kun oletus on, että porukka tekee työnsä, ei välttämättä edes tajua pyytää 

Potilaan ajatusten lukeminen ei ole lääkärin työtä.

Vierailija
64/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kansantauti = Tyhmyys

Et sitten tuotakaan osannut kirjoittaa kuten normaalit ihmiset. Oletko helsinkiläinen?

Mikä on pointtisi?

Vierailija
65/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaan ajatusten lukeminen ei ole lääkärin työtä.

Luulisi noin lukeneiden osaavan kysyä ja ajatella laajemmin. 

Vierailija
66/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut mahavaivoja ja on tehty tähystykset kaikista aukoista, tehty tt-kuvaus, ultraus ja otettu putkilotolkulla verta. Välillä syy on ollut gynekologinen ja toisinaan suolistoperäinen. Mutta mitään ei saa, jos ei avaa suutansa ja kerro kokonaisvaltaisesti oireista ja niiden vaikutuksesta elämään. 

Hienoa. Kaikkien elämällä ei kuitenkaan nähtävästi ole mitään väliä. 

Vierailija
67/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
68/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun umpisuoli ehtii puhjeta, infektio edetä verenmyrkytykseksi jne. kun lääkäri ei ota tosissaan, en enää tiedä, milloin on oikea aika hakeutua hoitoon, kun toisaalta lääkärit ovat sitä mieltä, että kuvittelen oireeni, mutta toisaalta valittavat, että pitäisi tulla aiemmin.

Epäilen myös nykyään omaa kykyäni arvioida omaa tilaani, koska umpisuolen puhjettua ja verenmyrkytyksen jyllätessä en kaiken vähättelyn jälkeen ajatellut kyseessä olevan mitään kovin vakavaa.

Ajattelisi, että kun useamman kerran löytyy lopulta ongelma ja ongelma on ehtinyt pahentua hengenvaaralliselle tasolle, alettaisiin ottaa tosissaan ja tutkia silloin, kun hakeutuu lääkäriin. Ajattelisi myös, että umpisuoli ja infektio kannattaisi enemmin kuin myöhemmin ihan taloudellisista syistä. Umpisuolen puhkeaminen maksoi sairaalahoitoineen ja komplikaatioineen minulle vähän mutta veronmaksajille paljon. 

Vierailija
69/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi huonolla hoidolla ollut suolistosairaus ja uusi erikoislääkäri sanoi että se hoituu, niin hoituikin. Ei ole vaivannut sen jölkeen kun 2vkoa sairaalassa olin  ja lääkkeet kohdalleen. Aiemmin annettiin vain pieniä annoksia kortisonia jolla ei mitään vaikutusta vuosikausia.

Vierailija
70/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

?

Vierailija
71/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi syytä, pelko ja torjunta.

Vierailija
72/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi syytä, pelko ja torjunta.

Mitä meinaat torjunnalla? Ai sitä, että oli niin tyhmä. 

Vierailija
73/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällistyttävä keissi todella. 

Vierailija
74/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen idiootti. Käy lääkärillä, mutta ei ota asiaa puheeksi. 

Vierailija
75/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin tyhmä ettei sano mitää lääkäreille? 

Vierailija
76/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lääkäri hoitaa sitä vaivaa, jota tullaan valittamaan, ei hän kertaakaan itse ihmetellyt lääkärille, saati mennyt sinne tuota mahaa tutkituttamaan, lopulta se oli niin iso, että joku lääkäri havahtui ihmettelemään.

Luulivat varmaan, että on raskaana, jos vaikka kävi polvikipuja valittamassa.

Vierailija
77/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lääkäri hoitaa sitä vaivaa, jota tullaan valittamaan, ei hän kertaakaan itse ihmetellyt lääkärille, saati mennyt sinne tuota mahaa tutkituttamaan, lopulta se oli niin iso, että joku lääkäri havahtui ihmettelemään.

Luulivat varmaan, että on raskaana, jos vaikka kävi polvikipuja valittamassa.

Eikä lääkäri mitenkään voi edes tietää, että se maha on kasvanut vasta viimeisen parin vuoden aikana. Ei kai lääkärit voi jokaisen potilaan isoa mahaa ruveta ihmettelemään.

Vierailija
78/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla noin tyhmä ettei sano mitää lääkäreille? 

😅

Vierailija
79/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaisella (mies) oli hirmu iso mahan kellukka, sellainen jota sanotaan kaljamahaksi. Lopulta kun se alkoi vaivata meni lääkäriin ja iso kasvain siitä mahasta leikattiin. Ei ollut syöpä tms, eli toipui ihan hyvin.

Vierailija
80/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sairaalakuvaa zoomaa, voi havaita että hänellä on koko käden mitalta paljon vanhoja viiltelyjälkiä. Se selittänee paljon hänen henkisestä tilastaan.