Miten tämä muuten hoikka ihminen ei ole tajunnut vaatia vatsan kuvausta kun paisuu vaan paisumistaan?
Siis jo paljon aiemmin, vaan pari vuotta sinnitteli vatsansa kanssa.
https://www.is.fi/terveys/art-2000010733095.html?utm_source=rtb_sisaine…
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäsi lääkäriin menoa. Ja ilmeisesti esim. työterveyslääkäri ei ottanut puheeksi asia, koska luuli hänen lihoneen. Lihomistakin monille tapahtuu, eikä sitä juuri uskalleta puheeksi ottaa.
Monihan voi mennä lääkäriin ihan muun vaivan kanssa ja ehkä toivoa, että se huomaisi muutkin ongelmat.
Itse pitää lääkärille sanoa, mikä asia vaivaa.
Juu. Ja kun sanot, että olis tämmönen toinenkin vaiva, sanoo rouva tohtori, että se on toisen käynnin aihe.
Rasittavaa, kun on saanut itsensä kammettua sinne lääkäriin. Ja tämä yksityisellä. Terveyskeskukseen ei kai nykyisin edes pääse, jos on yhä elossa.
No eihän yhdellä 15-20min käynnillä voi alkaa vetää yllättäin käsittelyyn aiheen ulkopuolisia asioita maan ja taivaan väliltä.
Vai menetkö autohuoltoon varaamaasi renkaanvaihtoon ja tiskillä keksit että voisiko samalla tehdä jakopäärempan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jutun alussa mainittiin, että hänen isänsä oli paljon sairas kun hän oli lapsi.
"Kun Rautalin oli lapsi, hänen isänsä sairasteli paljon. Hän muistaa yhä, miltä desinfiointiaine sairaalan käytävillä tuoksui. Negatiiviset muistot seurasivat aikuisuuteen ja aiheuttivat sairaala- ja leikkauspelon."
Ja jotenkin traumatisoitui varmaan siitä ja vältteli lääkärissä käyntiä tms.
Terv. Toinen jolla kyseinen ongelma ollut.
Kävi hän lääkärissä, mutta tuloksetta
Hän kävi lääkärissä, mutta ei ottanut kasvanutta vatsaa puheeksi. Eli sama kuin ei olisi käynyt lääkärissä jos ei edes kerro vaivastaan.
Ei sitä apua välttämättä saa, vaikka kertoisikin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän vaatikin alkuvaiheessa, mutta lääkärien ei käy-asenne lannisti
Eihän vaatinut. Hän ei edes ottanut vatsaansa puheeksi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Täähän se ois. Ei kukaan jaksa määräänsä enempää varsinkaan kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama juttu. Nestettä ei ollut noin paljon. Kysta oli n. 28 x 27 cm. Mä luulin että olen lihonut. Samaa luuli erään naisen tytär. Tuo lehden jutun nainen luuli lihoneensa.
Nykyään hyvinvointialueilla on niin vähän rahaa, ettei noita edes leikata kuin päivystyksellisesti. Mulla on tuommoinen "vain" 20cm ja sen leikkaamisesta ei puhettakaan, vaan minipillerit kuulemma kuivattaa sen. Kyseessä siis suklaakysta. Eikä se näy mitenkään ulospäin - olen tosiaankin peilannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät? Olitko paikalla? Omituiseksi mennyt maailma, kun pitää vaatia, että hoitajat ja lääkärit tekevät työnsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jutun alussa mainittiin, että hänen isänsä oli paljon sairas kun hän oli lapsi.
"Kun Rautalin oli lapsi, hänen isänsä sairasteli paljon. Hän muistaa yhä, miltä desinfiointiaine sairaalan käytävillä tuoksui. Negatiiviset muistot seurasivat aikuisuuteen ja aiheuttivat sairaala- ja leikkauspelon."
Ja jotenkin traumatisoitui varmaan siitä ja vältteli lääkärissä käyntiä tms.
Terv. Toinen jolla kyseinen ongelma ollut.
Kävi hän lääkärissä, mutta tuloksetta
Ei käynyt ko. vatsa käynnin aiheena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muutenkin kumman pitkään sinniteli ilman lääkärille menoa. Myönnän, että itsekään en kovin helposti lääkäriin mene, mutta nuo oireet kuulostaa siltä, että olisin jo aikaisemmin kääntynyt lääkärin puoleen.
Lääkärihän ei välittänyt koko asiasta. Työterveys on sitten kummallinen paikka.
Ja tuollaista rinnakkaista järjestelmää ylläpidetään verovaroin.
Joku asiantuntija tuota ehdotti lopetettavaksi niin riittäisi enemmän rahaa sotehärdellin pyörittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät? Olitko paikalla? Omituiseksi mennyt maailma, kun pitää vaatia, että hoitajat ja lääkärit tekevät työnsä.
Siitä että luin jutun jota tässä kommentoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, että ihan lukemalla tuon jutun tiedän, hän ihan itse kertoi noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kuin jolle kommentoit. Luehan tuo juttu. Hän ei käynyt lääkärissä kertaakaan vatsansa takia ja lopulta lääkärit alkoivat tutkia asiaa oma-aloitteisesti. Kyllä jokaisella ihmisellä on vastuu oman terveytensä seuraamisesta niin kauan kun järki toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jos olisi kertonut, olisi otettu verikoe. Ja kerrottu, ettei naisella mikään ole. Ehkä otettu joku mikrobitesti ulosteesta tai käsketty vähentämään viljoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lääkärin työ ole keksiä potilaasta kaikki mahdolliset viat, mistä potilas itse ei sano sanaakaan ja mitä ei sivuta käyntisyyssä mitenkään.
Kyllähän kyseessä on ns. hitaalla käyvä ihminen. Ei tuota muuten voi selittää. Itselläni oli monta kystaa mahassa, pikkuhiljaa kasvoivat ja mahakin kasvoi, mutta kyllä jossain kohtaa itselläni sytytti, ettei tämä normaalia ole.
Varasin ajan gynekologille ultraan ja siitä sitten sain lähetteen leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jos olisi kertonut, olisi otettu verikoe. Ja kerrottu, ettei naisella mikään ole. Ehkä otettu joku mikrobitesti ulosteesta tai käsketty vähentämään viljoja.
Jos nyt kuitenkin keskusteltaisiin ihan tuosta jutusta ja todellisista tapahtumista eikä mistään kuvitteellisista skenaarioista mitä ehkä olisi voinut jossain maailmankaikkeudessa tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit eivät jaksa yhtään perehtyä potilaaseen. Teettävät samoja turhia tutkimuksia ja sitten valittavat, että sinua on tutkittu hirveästi. Itsehän ne määräävät, samoja tutkimuksia moneen kertaan. Miksi syyttävät potilasta omasta hutiloinnistaan? Siksi sitä rahaa kuluu!
Just tämä. Ja lannistaa potilaan täysin. Lopulta ei vaan enää viitsi kysyä mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta juttelet. Kun oletus on, että porukka tekee työnsä, ei välttämättä edes tajua pyytää