Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tämä muuten hoikka ihminen ei ole tajunnut vaatia vatsan kuvausta kun paisuu vaan paisumistaan?

Vierailija
06.10.2024 |

Siis jo paljon aiemmin, vaan pari vuotta sinnitteli vatsansa kanssa.

https://www.is.fi/terveys/art-2000010733095.html?utm_source=rtb_sisaine…

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikilla ei  ns. polla toimi

Sitä minäkin ihmettelin

Vierailija
2/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Tuollainen turpoaminen ilman raskautta ei ole normaalia, ellei ole joku gynekologinen sairaus, esim. endometrioosi, mutta nekään eivät turvota kuukaudesta toiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin kumman pitkään sinniteli ilman lääkärille menoa. Myönnän, että itsekään en kovin helposti lääkäriin mene, mutta nuo oireet kuulostaa siltä, että olisin jo aikaisemmin kääntynyt lääkärin puoleen.

Vierailija
4/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kipuja vähätellään. Jos siitä kertyy riittävästi kokemusta, niin alkaa itsekin ajatella, ettei millään ole mitään väliä. Kaikkeen tottuu.

Surullisen taustan omaava nainen siis.

Vierailija
5/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muutenkin kumman pitkään sinniteli ilman lääkärille menoa. Myönnän, että itsekään en kovin helposti lääkäriin mene, mutta nuo oireet kuulostaa siltä, että olisin jo aikaisemmin kääntynyt lääkärin puoleen.

Lääkärihän ei välittänyt koko asiasta. Työterveys on sitten kummallinen paikka. 

Vierailija
6/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät on opetettu, ettei lääkäriltä voi vaatia mitään. Harva kehtaa vaatia, kun on niinkin lukenut ihminen. Kyllä hän jos kuka tietää.

Itsehän taas olen se, joka ehdottelee ja vaatii. Osa lääkäreistä loukkaantuu ja vähemmistö kuuntelee. Kaksi vuotta mullakin meni, kunnes aloin saamaan apua jo ajat sitten "diagnosoimaani" vaivaan.

Mulle ehdittiin määrätä ties mitä kokeita ja lääkkeitä. Sinnikkäästi kieltäydyin (säästin rahaa) ja eräs lääkäri mulle väänsi rautalangasta, että ensin pitää poissulkea, että päästään oikeaan diagnoosiin.

Kyllähän mä sen ymmärrän, mutta mun oireet ei täsmännyt useisiin poissuljettaviin löyhästikään.

Vihdoin tuli eteen lääkäri, joka kuunteli mua ja laittoi pyytämäni lähetteen.

Kaksi kuukautta ja akka on leikattu ja on taas ehompi.

Kyse oli vaan rannekanavan oireyhtymästä. Tarjoilivat jo reumaakin, erilaisia kortisonikuureja ja mielialalääkitystä. Kihtiäkin yrittivät pois sulkea. Ja napsusormea.. Hierojaa ehdottivat, että paha hartiajumi. Fyssarillakin käyty. < Hän oli mun kanssa samaa mieltä heti.

Vierailija
7/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kansantauti = Tyhmyys

Vierailija
8/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit eivät jaksa yhtään perehtyä potilaaseen. Teettävät samoja turhia tutkimuksia ja sitten valittavat, että sinua on tutkittu hirveästi. Itsehän ne määräävät, samoja tutkimuksia moneen kertaan. Miksi syyttävät potilasta omasta hutiloinnistaan? Siksi sitä rahaa kuluu!

Vierailija
9/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kipuja vähätellään. Jos siitä kertyy riittävästi kokemusta, niin alkaa itsekin ajatella, ettei millään ole mitään väliä. Kaikkeen tottuu.

Ja myös lihaville sanotaan kaikkiin vaivoihin, että "laihduta". Luultavasti hän on pitkään yrittänyt vain laihduttaa, eikä se tietenkään onnistunut, koska paino ja leviävä vyötärö olivat nestettä eikä läskiä.

Mutta saa olla aika paksu, ennen kuin alkaa olla selvää, että syy on kasvain eikä vyötärölihavuus.

Vierailija
10/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, koettu on pariin kertaan.

Vierailija
11/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa puhuttu myös että olisi ollut sairaalakammoa eikä halunnut myöntää että jokin on vialla. 

Vaikka luultavasti oli saanut vain käskyn laihduttaa, jos olisi arvauskeskukseen mennyt valittamaan kasvanutta vatsaa. 

Vierailija
12/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kansantauti = Tyhmyys

Et sitten tuotakaan osannut kirjoittaa kuten normaalit ihmiset. Oletko helsinkiläinen?

Vierailija
13/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kipuja ja oireita vähätellään vuosia, kaikkeen outoon painonnousuun sanotaan vain että liiku ja laihduta ellet sitten ole raskaana, tolkuttomaan väsymykseen että ota d-vitamiinia ja ulkoile, niin kummasti ihminen passivoituu ja alkaa itsekin sulkea silmänsä. Etenkin jos vielä on vähän sairaalakammoa ja sairauden pelkoa lisäksi.

Vierailija
14/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kipuja ja oireita vähätellään vuosia, kaikkeen outoon painonnousuun sanotaan vain että liiku ja laihduta ellet sitten ole raskaana, tolkuttomaan väsymykseen että ota d-vitamiinia ja ulkoile, niin kummasti ihminen passivoituu ja alkaa itsekin sulkea silmänsä. Etenkin jos vielä on vähän sairaalakammoa ja sairauden pelkoa lisäksi.

Olet oikeassa, mutta Suomessa D-vitamiinia ei takuulla suositella kellekään vaikka täällä luontainen D-vitamiinin saanti on heikkoa ja siksi sitä pitäisi saada jotain muuta kautta lisää. D-vitamiini tuntuu olevan jonkinlainen mörkö terveysalan ihmisille.

Vierailija
15/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kyllä hurja. Luulin itse olevani se, joka menee lääkäriin vasta pää kainalossa, mutta tähän tapaukseen verrattuna... Jotenkin tuli olo, että onko tuolla naisella ollut korvien välissä kaikki ihan kunnossa?! Hyvä tietenkin, että sai nyt apua.

Vierailija
16/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutun alussa mainittiin, että hänen isänsä oli paljon sairas kun hän oli lapsi.

"Kun Rautalin oli lapsi, hänen isänsä sairasteli paljon. Hän muistaa yhä, miltä desinfiointiaine sairaalan käytävillä tuoksui. Negatiiviset muistot seurasivat aikuisuuteen ja aiheuttivat sairaala- ja leikkauspelon."

Ja jotenkin traumatisoitui varmaan siitä ja vältteli lääkärissä käyntiä tms.

Terv. Toinen jolla kyseinen ongelma ollut.

Vierailija
17/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vastuu hoidon ja tutkimusten vaatimisesta on aikuisella ihmisellä ihan itsellään!

Hänhän ei ollut ilmeisesti kertaakaan mennyt lääkäriin aiheella "mahani on turvonnut kuin tynnyri", vaan oli ajatellut että asia OK kun muilla käynneillä lääkäri ei aloitteellisesti sanonut mitään.

Vierailija
18/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsi lääkäriin menoa. Ja ilmeisesti esim. työterveyslääkäri ei ottanut puheeksi asia, koska luuli hänen lihoneen. Lihomistakin monille tapahtuu, eikä sitä juuri uskalleta puheeksi ottaa.

Monihan voi  mennä lääkäriin ihan muun vaivan kanssa ja ehkä toivoa, että se huomaisi muutkin ongelmat.

Itse pitää lääkärille sanoa, mikä asia vaivaa.

Vierailija
19/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu. Nestettä ei ollut noin paljon. Kysta oli n. 28 x 27 cm. Mä luulin että olen lihonut. Samaa luuli erään naisen tytär. Tuo lehden jutun nainen luuli lihoneensa.

Vierailija
20/144 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ymmärtää että itsellä asiaan tottuu ja sokeutuu tilanteelle, mutta läheiset??? Miten IHMEESSÄ sulla on mies ja kaverit, vanhemmat, jotka ei pakota lääkäriin, tai tee selvää huoli-ilmotusta terveydentilan laiminlyönnistä, joko lääkäristä, tai naisesta?

Tuli taas selväksi ettei kaikki saa samaa apua Suomessakaan. Jos ei vanhempana ole kohtuu älykästä henkilöä, voi käydä noinkin. Kukaan ei ohjaa avun äärelle, tai kerro että tilanne on paha, ja pitäis hoitaa heti. EIkä tietty vanhempia voi syyttää jos he ei ole tekemisissä tai nainen ei ota vastaan neuvoa.