Voiko uunilla lämmittää taloa?
Asun yksin kaksiossa, jossa on aina kylmä. Voiko sähköuunilla lämmittää asunnon? Jos vaan laitan uunin päälle ja luukun auki?
Kommentit (32)
Kerrostaloissa taidetaan laittaa lämmöt päälle 15.10 vasta.
Jos patterit ei toimi, yhteys huoltomieheen
Termostaattia isommalle pattereista? Ainakin jos patterit ei ole lämpimät vaikka putkissa olisi lämpöä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Osta lisäpatteri. Tai ota isännöitsijään yhteyttä jos pattereista ei lämpöä tule. Tai lämpöpeitto. Meillä on viileähkö puinen omakotitalo. Muut vilpottaa t paidat päällä talvellakin,itse laahustan pitkissä vaatteissa ja villasukissa. Viime yön nukuin makoisasti kahden peiton alla.
Mulla on thermopeitto tuota varten (maksoi kokonaiset 70€). Se on muutenkin sata kertaa mukavampi kuin tavallinen täkin liru
Vierailija kirjoitti:
Termostaattia isommalle pattereista? Ainakin jos patterit ei ole lämpimät vaikka putkissa olisi lämpöä tarjolla.
Voi olla, että ne silloin kaipaavat myös ilmauksen, jos putkessa tuntuu lämmin, mutta se ei patterista siirry eteenpäin
Jos sinun asunnossasi ei ole tosi harvinaista omaa lämmitystä keskuslämmityksen sijaan, niin on aivan idioottimaista ja kallista lämmittää noin tai hankkia joku oma sähköllä lämpiävä patteri.
Sisälämpötilalle on olemassa rajat, mitä se saa olla. Teet vikailmoituksen kylmyydestä, jos siellä on oikeasti kylmä. Jos patteriin tuleva putki on vähänkään lämmin, mutta patteri on kylmä, väännät termostaatin isommalle. Sitä kannattaa väännellä useamman kerran edestakaisin ääriasennoista toiseen ja lopuksi täysille. Jos tuon jälkeen patteri ei rupea lämpenemään, niin sitten ilmoitat huoltoyhtiöön, ettei patteri lämpene. Vikana on, että termostaatti on jämähtänyt tai patteri vaatii ilmausta, molemmat viat kuuluvat huollolle.
Jos täysillä olevan termostaatin tuoma lämpö (joka täyttää ne sisälämpötilavaatimukset) ei riitä, niin tuo oma lämmittäminen aiheuttaa sen, että maksat sen lämmityksen kokonaan itse, sillä kun se oma lämmitys on aina termostaattia lämpimämpi, niin ei se keskuslämmitys sitten mitään koskaan lämmitä, kun se katsoo, että täällä on jo tarpeeksi lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on pakkasilla vahingossa jäänyt parvekkeen ovi selälleen kun oon kotoa lähtenyt ja lämmittänyt kämppää noin.
Ei se kait järin fiksua tai kestävää ole mutta toimii hetken.
idiootti !
Ootko tää feissarimokailija, joka "säästää" sähkölaskussa lämmittämällä taloa uunilla, koska ruoanlaitto "vie vain 3% talouden sähköstä"?
Etkä vieläkään usko, ettet säästä sillä yhtään mitään? :D
https://www.feissarimokat.com/2023/01/sentti-venyy-ja-paukkuu-osa-6/
Kyllä mulla ainakin asunto lämpenee 1-2. astetta jos esim leivon pullaa tai kypsennän ruokaa uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa taidetaan laittaa lämmöt päälle 15.10 vasta.
Jos patterit ei toimi, yhteys huoltomieheen
Meilä on jo patterit lämpimät, viime vk oli muutama päivä asunto kylmempi. Nyt lämmintä.
Olisi kannattanut hankkia mukavat paksut matot niin kuin vanhoissa ja kylmissä maalaistaloissa. Tai räsymattojahan ne olivat, mutta tuntuivat mukavammilta kuin kylmä lattia. Uunin sijasta kannattaisi hankkia oikea lämpöpatteri.