Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko uunilla lämmittää taloa?

Vierailija
05.10.2024 |

Asun yksin kaksiossa, jossa on aina kylmä. Voiko sähköuunilla lämmittää asunnon? Jos vaan laitan uunin päälle ja luukun auki?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat riittää.

Vierailija
2/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, se kylmentää jos luukku auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lisäpatteri. Tai ota isännöitsijään yhteyttä jos pattereista ei lämpöä tule. Tai lämpöpeitto. Meillä on viileähkö puinen omakotitalo. Muut vilpottaa t paidat päällä talvellakin,itse laahustan pitkissä vaatteissa ja villasukissa. Viime yön nukuin makoisasti kahden peiton alla.

Vierailija
4/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele "kylmä". Aika moni kuvittelee, että kesät talvet pitää hillua nakkena kotona, ei tarvitse. Pue lisää vaatteita, laita sukat jalkaan. Terveyden kannalta normaali asunnon lämpötila on noin 20 C.

Ihmettelen miksei enemmän puhuta terveellisestä asumislämmöstä. Jokainen lisäaste sisälämmössä kuluttaa jäätävän määrän energiaa. Suosittelen, että ihan elokapinan ja ympäristöhätättilan hengessä totuttelette viileämpiin sisälämpötiloihin. Sillä suuri määrä energiaa hukaantuu ylilämmittämiseen.

Vierailija
5/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lenkille jos on niin kylmä

Vierailija
6/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas näitä piiloseksuaalisia viestejä. Ei "uunista" tule niin paljon lämpöä, että koko talo lämpenisi vaikka itse kävisit kuinka kuumana.

Vierailija
7/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pystyy. KAIKILLA sähkövastuksilla (tai laitteilla ylipäätään) voi, mutta kannattaako on toinen asia.

Vierailija
8/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla kylmä kaksiossa kun mulla on myös kaksio ja 27,5 astetta sisälämpötila. Shortsit ja paljain jaloin, niin silti on lämmin.

Vierailija
9/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta konvektorilämmitin, n. parikymppiä, teho n. 2000 W max.

Mieluiten malli jossa on tuuletin. Vartti päällä puoliteholla puhaltimen kanssa nostaa lämmön jo asteella ja kuivattaa ilmaa niin paljon että tarkenee paremmin taas pari kolme tuntia.

Ja tietysti jos lämpö on alle 20 astetta niin ota yhteyttä huoltoon ja isännöitsijään.

Vierailija
10/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas näitä piiloseksuaalisia viestejä. Ei "uunista" tule niin paljon lämpöä, että koko talo lämpenisi vaikka itse kävisit kuinka kuumana.

Vaivaa pullia niin tuottaa enemmän lämpöä.

Vierailija
11/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiligrilli tulee halvemmaksi...keskelle huonetta vaan hiilet kiilumaan..

Vierailija
12/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloa voi lämmittää uunilla mutta asuntoa ei.

Vierailija
13/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla sähkölaitteilla voi lämmittää.

Voit laittaa myös tyhjät isot kattilat hellalle ja lämpö asutukselle 1 tai 2. Nekin lämmittää hyvin.

Vierailija
14/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitän itsekin uunilla...puita sisään,lämpö riittää olkoon vaikka  -40 astetta pakkasta 

Vierailija
15/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina lammita sauna ja uuni asunto koko ajana paala. Abdul

Vierailija
16/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pakkasilla vahingossa jäänyt parvekkeen ovi selälleen kun oon kotoa lähtenyt ja lämmittänyt kämppää noin.

Ei se kait järin fiksua tai kestävää ole mutta toimii hetken.

Vierailija
17/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mina lammita sauna ja uuni asunto koko ajana paala. Abdul

Koko talvi mina lammita.

Vierailija
18/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut asunnot vaan ovat sellaisia, että vaikka kuinka monta lämpöastetta olisi, niin asunnossa tuntuu kylmältä.

Omassa kerrostalokaksiossani on aina 23-24 astetta talvella lämmintä ja silti lattia on jäätävän kylmää. Joudun pitämään kolmet sukat päällekkäin. Myös seinät hohkavat kylmää. Huoltomies on tämän käynyt myös toteamassa.

Vierailija
19/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumpulla voit myös lämmittää asuntoa, itse hankin sellaisen alkukesästä.

Vierailija
20/32 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljytäytteinen sähkölämmitin maksaa alle 50 euroa. Sellaista minä käytän. Edellyttää toki sitä, että asunnon lämpöpattereissa ei ole termostaatteja. Jos on termostaatit niin sähkölämmittimen lämpätessä lakkaavat lämpöpatterit lämppäämästä.