Onko teillä kaakaobaari ja aamiaiskaappi!
Nämä ovat jostain syystä tosi suosittuja, tai ainakin hypetettyjä. Kummankaan pointtia ja käyttötarkoitusta en tosin ymmärrä. Minusta kaakaon voi tehdä ihan normaalista kaapeissa olevista aineksista, kun kaakaota tekee mieli. Ja samoin aamiaisen voi koota ihan samoin kuin iltapalankin, ottamalla astiakaapista astiat, leipä leipäkorista tms ja jääkaapista voit, maidot ja juustot ym. No, ehkä vika on minussa kun en vain tajua miksi kaakaobaari ja aamiaiskaappi on niin tärkeitä ja hienoja juttuja. Joten kysynpä sinulta, onko sinulla kotona erillinen kaakaobaari ja aamiaiskaappi?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Aamianen ei maistu miltään, jos sitä ei syö aamiaskaapissa.
Sehän olisikin hauska uusi trendi. Aamiaiskomero.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko ovi laittaa kiinni syömisen ajaksi?
Ei. Mutta mummollani oli jauhokomero.
Kai teillä on myös illalliskaappi ja yösyöntikaappi?
Mä haluaisin kyllä ruokakomeron. Olen suunnitellut itselleni unelmien talon, ja siinä on ruokakomero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko ovi laittaa kiinni syömisen ajaksi?
Tottakai, ei tule ylimääräistä häiriötä syömiseen.
Ei ole kumpaakaan. Kahvinkeitin ja kahvitarpeet, paitsi maito, ovat sellaisen emännänkaappi-tyylisen kaapin pöytätasolla ja se on ihan näppärä systeemi, koska kahvia juodaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta mummollani oli jauhokomero.
Oliko mummolla puhtaat jauhot pussissa?
Ei kumpaakaan. En ole oikein lämmennyt keittiön toimintojen piilottamista ovien taakse.
Vierailija kirjoitti:
Kai teillä on myös illalliskaappi ja yösyöntikaappi?
Joillakin on se kapselivaatekaappi vai mikä se nyt olikaan. Meillä on kaappikoti. On nukkumakaappi, työkaappi, vessakaappi, lounaskaappi, telkkarinkatsomiskaappi, sohvakaappi, päivällisensyöntikaappi, suihkukaappi ja lastenkaappi. Itse tykkään eniten kuitenkin meikkauskaapista, olen sen sisustanut niin kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpaakaan. En ole oikein lämmennyt keittiön toimintojen piilottamista ovien taakse.
Kaakaobaari ei ole kaapissa eikä ovien takana vaan esillä pöytätasolla, usein olohuoneen sivupöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin kyllä ruokakomeron. Olen suunnitellut itselleni unelmien talon, ja siinä on ruokakomero.
No sellaiselle isolle, viileälle säilytystilalle on ihan järkeen perustuvaa käyttöäkin, toisin kuin näille hömpötyksille.
En ole moisista kuullutkaan. Ei siis ole.
On tottakai! Aamiainen on päivän tärkein ateria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sellaiselle isolle, viileälle säilytystilalle on ihan järkeen perustuvaa käyttöäkin, toisin kuin näille hömpötyksille.
Ei mua kyllä kiusaa sekään, jos joku haluaan kotiinsa jotain mun näkökulmasta tarpeetonta.
Myslipaketti on tuossa pöydällä ja maito jääkaapissa. Siinä aamiainen.
Kaakaobaarihan on ihana. Niin jouluisa. Ja hana ottaa aina siitä melkein valmis kaakao kun tulee töistä kotiin. Maito vaan pitää hakea erikseen, muut on siinä kaikki heti valmiina. Keksitkin ja kaikki. Laitan jo kolmatta kertaa tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaakaobaaria en oo nähnyt, mutta eikös aamiaiskaapin idea oo se, että kahvinkeiton ja leivänpaahdin jää oven taa? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Eikö leivänpaahdinta voi sitten muulloin käyttää? Mulla on leivänpaahdin kaapissa,missä on muutakin. Outoa tehdä iso kaappi joka vie metreittäin tilaa vain parin pienen kodinkoneen takia.
En mä oo koskaan kenelläkään nähnyt tuollaista aamiaiskaappia, kuvissa vain. Mutta kait sen oven saa auki muulloinkin kuin aamulla?
Sittenhän sitä on outoa kutsua aamiaiskaapiksi. Välipalakaappi? Kodinkonekaappi? Kodinkonekaappi tarvitsemillesi keittiön koneille joita et halua katsoa muuten kuin käytettäessä?
Vierailija kirjoitti:
Kaakaobaarihan on ihana. Niin jouluisa. Ja hana ottaa aina siitä melkein valmis kaakao kun tulee töistä kotiin. Maito vaan pitää hakea erikseen, muut on siinä kaikki heti valmiina. Keksitkin ja kaikki. Laitan jo kolmatta kertaa tänä vuonna.
Melkein valmis? Eikö kaakao kuitenkin valmisteta keittiössä, tai ainakin kuumennetaan maito?