Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset löytää niin valtavia määriä kantarelleja?

Vierailija
06.08.2026 |

Itse olen marjastusreissujen yhteydessä löytänyt pienen satsin, maksimissaan litran kerrallaan. Etsimällä en ole löytänyt enkä karttasovelluksen ehdottamista paikoista ole löytänyt. Jotkut tuntuvat löytävän ämpäritolkulla. Ehkä he asuvat maalla ja paikat on tarkkaan tiedossa? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kyllä niitä löytää kun osaa etsiä

Vierailija
2/11 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetin koiran etsimään. Se haistaa jo kaukaa. Minä en vanhoilla silmilläni erota enää lehteä sienestä ennen kuin olen ihan kohdalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on joku superkantarellialue? Puita ja rihmastoja.

Vierailija
4/11 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat pitää tosiaan tietää, mutta niitä ilmestyy myös uusiin paikkoihin.  Ämpäritolkulla en ole koskaan löytänyt, mutta keskimäärin yhden ämpärillisen saan kasaan kun kuljen 14 - 20 km.

Vierailija
5/11 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim toisten pihaan vaan kasvaa kanttarelleja niin helppo noukkia. Appiukon merenranta mökillä näin.

Vierailija
6/11 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ku löytää sen yhden ison apajan ni sielä voi olla paljonki samassa. Vastoin yleisiä olettamuksia kaverin kanssa löydettiin niitä aina sellasista sammalisista metsistä kun käytiin joskus keräilee. Kyllä niitä tuli kerralla monta säkkiä

Vierailija
7/11 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kasvaa runsaasti omalla.kahden hehtaarin tontilla. Kaksi kertaa olen tänä kesänä jo ämpärillisen kerännyt ja toivon että tulisi vielä kolmas ja neljäs sato.

Vierailija
8/11 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna taisin poimia lähemmäs 100kg.

Pitää vain rohkeasti lähteä tutkimaan uusia alueita ja painaa vanhat mieleen.

Mulla kaikki kaverit ja sukulaiset saa joka syksy sieniä valtavasti! En mä niitä kaikkia itse ehdi syömään. 😁 

Vierailija
9/11 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hyvän paikan löytää niin niitä on siellä aivan mattona. Ei pysty astumaan ennen kuin jalalle on poimittu sijaa. 

Ja silmä myös oppii löytämään niitä paremmin kun saa harjoitusta. 

Vierailija
10/11 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinteiden alta, kosteista ja rehevistä paikoista niitä löytyy. Eri paikat kuin marjoilla. Ja kannattaa mennä sellaisiin paikkoihin joissa ei ole paljoa muita ihmisiä. Kantarelli on hidaskasvuinen sieni, ne eivät nouse samalla tavalla nopeasti kuin monet muut sienet, eli yksikin poimija saattaa tyhjentää paikan pariksi viikoksi. Missä päin asut? 

Vierailija
11/11 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin metsäautotiellä ja ihmettelin, miksi tiellä on koivunlehtiä, vaikka lähellä koivuissa lehdet vihreitä. Sitten tajusin, että tie oli keltaisenaan kanttarelleja! Samantien 3 sangollista.

Tie on sellainen, ettei siellä ole muuta liikennettä, ei mökkejä eikä rantoja. Olin todennäköisesti ensimmäinen autoilija tänä kesänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi