Kulkeeko kirjeet ja kortit oikeesti viikossa perille? Siis Suomen sisällä.
Kommentit (33)
Asuin kauan syrjäseudulla todella kaukana kaikesta, posti oli ma-ke-pe aamuisin laatikossa 9.30 ja kaikki tuntui kulkevan oikein sujuvasti 2-4 päivässä. Muutin keskikokoiseen kaupunkiin ja heti alkoi tökkimään. Posti tulee ihan miten sattuu ja kirjeet viipyy jossain. Posti jaetaan joka viikko eri päivinä ja mihin päivästä tahansa. paketit tulee hitaammin ja aina automaatit on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Netissä luki, että 4 arkipäivää. t.ap
Mulle lukee postin sivuilla 5 arkipäivää? Ja tuohon jos osuu viikonloppu väliin, se tekee 7 päivää.
Riippuu milloin ja minne sen kirjeen jätät.
Täällä tuo oranssi laatikko tyhjennetään joka toinen viikko ma, ke, pe klo 14 ja joka toinen ti, to klo 14.
Jos jätät sen laatikkoon vaikka ma klo 15, seuraava tyhjennys saattaa olla vasta ke klo 14.
Vierailija kirjoitti:
Netissä luki, että 4 arkipäivää. t.ap
Ei pidä paikkaansa. Varaudu kuukauteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on mennyt pilalle ennen niin hyvin toimivat posti, taksi ja sähkön siirto. Kiitos kaikille hallituksille, jotka ovat syypäitä. Ainakin Sipilän hallitus? Muita?
Kaikki ennen vuotta 2018 vallassa olleet hallitukset, on ollut demareita, kokkareita, keskustaa ja lisänä kaikki muut puolueet.
Muut puolueet: Vasemmisto, RKP ja KD
Kiitos ihan hemmetisti näistä uudistuksista
Asun Uudellamaalla, meillä laskut yms kirjepostin tulo kestää vajaa 2 viikkoa. Asiaa selvitelty, posti ja jakelu firma molemmat sanovat että vika ei ole heissä. Tiedä sitten, kenen vika se on, jos ei tekijöiden...
Suomessa kulkee tosi verkkaisesti. Joskus kun olen jotain nettiostoksen kulkua seurannut, niin parissa päivässä tuli Suomeen, ja sittenpä sen eteneminen tökkäsikin, toista viikkoa sai odotella että pääsi lopulta noutamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle lähetettiin perjantaina 27.9. kirje eikä ole vielä tullut. Tilaan aina saksasta meikkejä ja ne tulee 2 arkipäivässä. Weird?
Jaetaanko ne postiluukkuun/laatikkoon? Ja onko kuljettajana posti. Tosin posti priorisoi pakettien toimitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kulkee tosi verkkaisesti. Joskus kun olen jotain nettiostoksen kulkua seurannut, niin parissa päivässä tuli Suomeen, ja sittenpä sen eteneminen tökkäsikin, toista viikkoa sai odotella että pääsi lopulta noutamaan.
Pahimpia on ne lähetykset, joita voi seurata Suomeen saakka ulkomaan lähetystunnuksella, mutta sitten täällä ne muuttuvatkin tavalliseksi kirjepostin joukossa jaettavaksi kirjeeksi, joka joskus jaetaan postiluukkuun, jos jaetaan ja mitään seurantaa ei enää ole.
Ei kai posti mitään takeita ole antanut kirjeiden perillemenosta ylipäänsä. Savumerkit on ihan yhtä kehittynyt viestitysmuoto kuin Suomen Posti.
Jos lähetät naapurillesi kirjeen, menee siinä ainakin viikko kun se reissaa läpi Suomen ja katoaa ainakin kaksi kertaa matkallaan.
Hätäviestiä en läittaisi postiin. 12 vrk. meni Lahdesta Hesaan.
vag-
2 viikkoa ta enemmän postikortti viipyy matkalla.