Laihtumisessani ongelma on se, että teen liian hyvää ruokaa
Niin törkeän hyvää, että se on itsensä kiusaamista. Miltei mahdotonta vastustaa santsaamista. Kai se on pakko alkaa tekemään jotain mautonta "elimistön polttoainetta", jossa on mikrot ja makrot kohdallaan.
Kommentit (16)
Tässä olisi huippu bisnes-idea mulle! "Tulkaa minun luokse asumaan niin lupaan että te laihdutte". Mun tekemät pöperöt saa ihmiset vihaamaan ruokaa.
😚😙😊
Tämän vuoksi en koskaan tee kotona kastikeruokia tms maistuvaa, vaan aina tylsää riisiä/täysjyväpastaa + vihanneksia ja kananmunaa tms. Kanankin paistan vaan currymausteella ja raejuustoa on monesti kanssa lisukekaverina.
Ei tule syötyä kuin vain se perusannos nälkäänsä.
Jos on tuo ongelma, suosittelen "pyhäruoka-ajattelua". Arkena tyyliin pakastevihanneksia ja papuja tai vastaavaa ravintotankkausta, sunnuntaina maukas ateria kuten lasagnea.
Huom. ei pyhänäkään liian isoa satsia, vaan esim. 4 hengen satsi ja kutsut ruokavieraita, jos asut yksin. Tulee syötyä se herkkuruokakin hitaammin ja sivistyneemmim. Nautiskellen niin että kylläisyyden tunteen ehtii tunnistaa.
Sama vika täällä. Inhoan ruuanlaittoa, mutta se on valitettavasti hyvää. Ihan älyttömän hyvää. Kannatan myös ajatusta siirtymisestä jonkun muun perheen ruokittavaksi. Vieraskoreuskin pienentäisi annoskokoa.
No, minä teen niin omasta kuin muidenkin mielestä hyvää ruokaa, ja olen aina ollut hoikka/normaalivartaloinen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi huippu bisnes-idea mulle! "Tulkaa minun luokse asumaan niin lupaan että te laihdutte". Mun tekemät pöperöt saa ihmiset vihaamaan ruokaa.
😚😙😊
Et ole keittokirjan julkaisua miettinyt?
Ihmiset, jotka eivät osaa tehdä maukasta, terveellistä ruokaa EIVÄT ole hyviä kokkeja.
Vierailija kirjoitti:
Mulle myös paras laihdutuskeino olisi pistää asumaan johonkin eri perheeseen missä syödään huipputerveellisesti, halvalla ja vähän.
Mitä sitten nyt syöt? Mielenkiinnosta olisi kiva kuulla esimerkkipäivien syömisiä?
Minä myös olen hyvä kokkaaja ja olen oppinut sen, että esim. lasagnea en tee itselleni ja on pari muutakin ruokaa joita en tee, koska en voi olla syömättä niitä liikaa ja käydä keittiössä syömisen jälkeen rääppimässä lisää naamaani. Jokapäiväinen lounas oltava yksinkertainen mutta silti maistuva ja vain sen verran, että tulee yksi annos. Lisäksi salaatteja kuten pelkkä vihersalaatti. Eilen oli ystäviä ruokapöydässä ja oli ihanaa kokata ja kattaa kunnolla taas kerran. Kyllä hyvää ruokaa saa tehdä laihduttaessakin mutta vain sopivia annoksia, ettei syö kuin susi.
Eli ongelma on annoskoko ei ruoka.
Tee pienempiä annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi en koskaan tee kotona kastikeruokia tms maistuvaa, vaan aina tylsää riisiä/täysjyväpastaa + vihanneksia ja kananmunaa tms. Kanankin paistan vaan currymausteella ja raejuustoa on monesti kanssa lisukekaverina.
Yksinkertainen keino välttää liikaa kerrallaan syömistä on se, että ei valmista isoja annoksia kerrallaan. Tänään esim. valmistin itselleni erittäin hyvän kanakastikkeen 3 päiväksi, mutta kastikkeen kanssa syötävää ruokakauraa (korvaa riisin) ja lisukekasviksia valmistin vain sen verran, että riittivät yhteen tämänpäiväiseen annokseen. Pienemmät annokset kyllä täyttävät vatsasi jos ruokarytmisi on oikea (aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala ja niiden välissä välipaloja kuten vaikka hedelmiä, jugurttia, rahkaa jne.).
Minulla on serkku, nainen, joka tuli kolmeksi kuukaudeksi luokseni. Pituus 165 paino 102 kg. Lähtiessään takaisin Suomeen oli paino pudonnut 12 kg. Nyt hän painaa enää 70 kg. Oppi luonani syömään hyvin mutta laihtui silti. Aluksi tuli sanomista salaateista, joihin hän oli mättämässä fetaa ja ties mitä muuta. Minun taloudessani ei syödä tuollaisia salaatteja jos on lihaa/kalaa ja/tai pottuja/pastaa/riisiä pöydässä. Ruokaisat salaatit eri asia, silloin ei syödä muuta. Valtava leivän ja voileipien syönti myös poistui hänen ruokavaliostaan ja pulla. Sepä oli ongelma, kahvia ei voi juoda ilman pullaa. Väkisin senkin sitten oppi tai opiskeli luonani ja on pitänyt ruokavaliota edelleen koska haluaa saavuttaa ihannepainonsa. Sen pituinen se.
On hankala arvioida se vähäinen määrä kun valmistaa.
Vierailija kirjoitti:
😚😙😊
Ihanaa ja hinnoittele järkevästi vielä. Sitten kyselet inhokkiruokia vähän etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Toinen on hyvä tehdä liian tulista ruokaa. Saa syötyä vaan nälkäänsä ja enempää ei pysty kun polttaa.
Ja eikö tuo ole hyväksi aineenvaihdunnallekin.
Mulle myös paras laihdutuskeino olisi pistää asumaan johonkin eri perheeseen missä syödään huipputerveellisesti, halvalla ja vähän.