Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela leikkasi käyttörahojani 32%. Miten pystyn nyt ikinä muuta kuin hädin tuskin selviämään?

Vierailija
05.10.2024 |

Rahat riittää juuri ja ruokaan...Muuten pitää istua kotona. Ei varaa tehdä mitään. Ystävät ovat jääneet tämän takia, ja parisuhde myös...masentaa valtavasti. Millä oikeudella kela vie viimesestä perusosasta vielä 32% ??!! Aiemminkin koko summa meni elämiseen...Nyt on vain tiukkaa selviämistä, makaamista kotona jotta säästyy energiaa.

Haluaako kela ajaa heikoimmassa asemassa olevat siihen viimeiseen ratkaisuun????

Kommentit (264)

Vierailija
181/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Ei kelan tuilla ole tarkoitus rahoittaa elämää pidemmän päälle. Vähän lisämotivaatiota tienata rahat itse.

On se metkaa kun täällä on aina mäitä jitka eivät tajua mitään nykymaailman realiteeteista. Jaikille on töitä juu. Tituus on että tekoäly, digitalisaatio ja robotitvie töitä maailmanlaajuisesti töitä. Mieti miksi palkata työntekijöitä kun homman saa toimimaan moninverroin halvemmalla ja voitot sen kun kasvaa. 

Taidat vaan olla se tyhmä vai oletko joku eläkevaari/mummo, joka elää vielä siellä 50-luvulla kun kaikilla oli oikeasti töitä. Siitä vaan maailma on melkoisesti muuttunut.

Eli ei mene kauaa kun töitä ei ole juuri kenellekään. Maailma on valtavassa murroksessa. Tyhmät ei tuota tajua. Lopeta huutelu kun et mustään mitään tajua.

Vierailija
182/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse valinnut sitä että vuokrani on nouasut 100e samassa ajassa kun kelan hyväksymä raja 20e...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni työssäoleva kokee että työttömien takia joita on yli 300 000 ja jotka eivät työllisty niin joudutaan ottamaan porukkaa ulkomailta ja jotka sitten eivät integroidu yhteiskuntaan vaan perustavat katujengejä ja lisäävät menoja yhteiskunnalle joten moni on katkera työttömille ja syyllistävät yhteiskunnan tilasta työttömiä.

Minkä työttömät sille mahtavat, että yritykset haluavat ulkomailta halpatyövoimaa?

Esimerkiksi työtön voi tarjoutua tekemään töitä halvemmalla kuin ulkomainen työvoima jos ei halua olla rotta ja elää lokkina.

Voi herranjumala, voiko oikeesti olla noin tyhmä!

Vierailija
184/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni työssäoleva kokee että työttömien takia joita on yli 300 000 ja jotka eivät työllisty niin joudutaan ottamaan porukkaa ulkomailta ja jotka sitten eivät integroidu yhteiskuntaan vaan perustavat katujengejä ja lisäävät menoja yhteiskunnalle joten moni on katkera työttömille ja syyllistävät yhteiskunnan tilasta työttömiä.

Tämä! Miten alhainen on kansan keskimääräinen äo kun murto-osaa kansasta syytetään rikkaimman valtaa pitävän kansanosan aivottomuuudesta ja sadismista köyhiä kohtaan?!? Hyi v..u!!!

Vierailija
185/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on tarkoitettu siihen että niilläpysyy niukin ja naukin hengissä, ei siihen että niiden varassa eletään kuukausi tai vuositolkulla tai että voi elää yhteiskunnan piikkiin herraksi.

Ihmisarvoinen elämä on muutakin kuin niukin naukin hengissä pysymistä.

tuet on nämä jos haluat lisää rahaa mene töihin.

Vierailija
186/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse valinnut sitä että vuokrani on nouasut 100e samassa ajassa kun kelan hyväksymä raja 20e...

Ap

Olet. Olet vuokrasopimusta tehdessäsi hyväksynyt sen vuokrankorotusehdon.

Vierailija
187/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon valvonut koko yön kun en saa unta...huolettaa niin kovin tulevaisuuteni. Menetän kohta ystävänikin kun olen joutunut heiltä lainaamaan tämän takia...on tämä niin kovin kurjaa ja ankeaa, masennukseni pahenee

Ap

Vierailija
188/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ne tiety pakollisethan on kaikissa soppareissa...ei vois vuokralle muuttaa ollenkaan!!

Ap

Vierailija
189/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on kouluaikojesi heila jonka kanssa olisit voinut rakentaa yhteisen tulevaisuuden ja jonka kanssa sinulla olisi tänään hyvä elämä?

Elämä on valintoja ja omat valinnat vaikuttavat kohtaloon.

Vierailija
190/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ne tiety pakollisethan on kaikissa soppareissa...ei vois vuokralle muuttaa ollenkaan!!

Ap

Sinulla olisi ollut mahdollisuus valita vuokranantaja jonka vuokrankorotusehto on kohtuullisempi. Tyhmähän sinä olet kuin saapas, mutta ethän sä muuten olisikaan toimeentulotuella pitkäaikaisesti.

Vierailija
191/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sinulla olisi ollut mahdollisuus valita vuokranantaja jonka vuokrankorotusehto on kohtuullisempi. Tyhmähän sinä olet kuin saapas, mutta ethän sä muuten olisikaan toimeentulotuella pitkäaikaisesti.

Mä olin asunnoton!!! Oli vähän pakko ottaa eka?!

Ap

Vierailija
192/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän nämä muualta maailmasta tulleet viihtyvät Suomessa, kun he joutuvat hakemaan töitä ja halvempaa asuntoa, jotta saisivat olla vaan täällä?

Vierailija
193/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet valinnut jatkaa asumista samassa asunnossa sen sijaan, että olisit muuttanut halvempaan. Niitäkin Suomesta löytyy jos ei työmatkojen pituutta tarvitse ajatella, mitä sinun ei tarvitse.

Lisäksi olet valinnut jatkaa asumista asunnossasi yksin etkä ole hakenut kämppistä jonka kanssa voisit puolittaa vuokran.

Vierailija
194/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on kouluaikojesi heila jonka kanssa olisit voinut rakentaa yhteisen tulevaisuuden ja jonka kanssa sinulla olisi tänään hyvä elämä?

Elämä on valintoja ja omat valinnat vaikuttavat kohtaloon.

Ei ollut mitään kouluaikojen heilaa. En saanut ketään vaikka yritin. Menetin neitsyyteni 23-vuotiaana.

Ap

Vierailija
195/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida riittää muuttofirman kuluihin.

Ei sitä ole muuttofirmaa varten tarkoitettu vaan peräkärryn vuokraamiseen pariksi tunniksi. 

Niinpä. Mikä ihme tämä oletus on, että pitäisi saada muuttofirmaan rahat. Itse työssäkäyvänä olen muuttanut useita kertoja enkä ikinä ole mitään muuttofirmaa käyttänyt. Halvemmalla pääsee kun itse hoitaa muuttonsa.

Vierailija
196/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika outoa ei ole kela puuttunut mun rahoihin eikä asumiseen mitenkään.

160 neliöisessä omakotitalossa asutaan.

Vierailija
197/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet valinnut jatkaa asumista samassa asunnossa sen sijaan, että olisit muuttanut halvempaan. Niitäkin Suomesta löytyy jos ei työmatkojen pituutta tarvitse ajatella, mitä sinun ei tarvitse.

Lisäksi olet valinnut jatkaa asumista asunnossasi yksin etkä ole hakenut kämppistä jonka kanssa voisit puolittaa vuokran.

Ihan kotikunnasta eli vantaalt haen asuntoa.

Kelakaan ei velvoita hakemaan laajemmin, koska hekin ymmärtävät ettei ihmisiä voi vain siirtää toiselle puolelle suomea pois juuriltaan...MuTTA sinä 70Äo kokkaredebiili et sitä ymmärrä!!!

Ja sitä paitsi tt-tuen rajat ovat KUNTAkohtaiset...eli halvassa kunnassa alhaiset...plusmiinusnolla...mutta tämäkin menee debiilin käsityksen yli!!!

Ap

Vierailija
198/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

mol.fi sivustolta löytyy läjäpäin työpaikkoja, jossei löydy läheltä niin sitten pitää muuttaa työn lähelle. Duunitorista löytyy myös työpaikkoja. Jos sekään ei auta niin ruotsi on aika lähellä mistä löytyy lisää töitä, jos ne sut sinne huolii. 

Vierailija
199/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeä työ on hyvä keksintö. Eikö sinulla ole tuttuja tai sukulaisia jotka palkkaa pimeesti. Minulla ainakin on.

Niin mutta ei Suomessa.

Vierailija
200/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan varoilla ei ole tarkoituskaan enää elää leveästi tai rikastua. Tuet on vähimmäistulo. Mikäli kela ei voi lakien puitteissa maksaa enempää, voit hakea hyvinvointialueeltasi harkinnanvaraista toimeentulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi