Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela leikkasi käyttörahojani 32%. Miten pystyn nyt ikinä muuta kuin hädin tuskin selviämään?

Vierailija
05.10.2024 |

Rahat riittää juuri ja ruokaan...Muuten pitää istua kotona. Ei varaa tehdä mitään. Ystävät ovat jääneet tämän takia, ja parisuhde myös...masentaa valtavasti. Millä oikeudella kela vie viimesestä perusosasta vielä 32% ??!! Aiemminkin koko summa meni elämiseen...Nyt on vain tiukkaa selviämistä, makaamista kotona jotta säästyy energiaa.

Haluaako kela ajaa heikoimmassa asemassa olevat siihen viimeiseen ratkaisuun????

Kommentit (264)

Vierailija
121/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kamalaa kun jokapäiväinen keppana on uhattuna!

Minä en juo alkoholia ollenkaan...

Ap

Trolli. Kela ei tee 32% leikkauksia. Muuten hyvä yritys. 

Varmaan aloittajalla kela olettaa, että maksaa itse kalliin vuokran itse, eli on niinsanotusti kohtuullistanut vuokraa.

Itselläni kävi samalla tavalla ja olenkin maksanut sen kelan määrittelemän kohtuuvuokran vain. Sepä ei sopinut vuokranantajalle ja nyt on häätö

tulossa. 

No jos et maksa vuokraa, tottakai. Sulla on velvollisuus hoitaa se vuokra kokonaan ja se velvollisuus kuuluu sulle, ei Kelalle. 

<

Laki ei takaa sulle ylihintaista asuntoa. 

Vierailija
122/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koko Suomen vika jos ap ei ole osannut hankkia itselleen ajokorttia ja autoa toisin kuin muut auomalaiset. Auto on kuitenkin pakollinen välttämättömyys ja moni työpaikka vaatii nykyään ajokorttia vaikka työnkuvaan ei millään tavalla liityisi ajoneuvolla ajaminen koska monet eivät enää luota siihen että työntekijät pääsisivät julkisilla ajoissa töihin.

On ilmeisesti täysin mahdotonta ymmärtää ettei kaikkien rahat riitä autoon.

No, älä mene töihin, jossa vaaditaan autoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Sitten mulle ei jää rahaa ruokaan. Onko täällä joku joka tuntee lakia ja osaisi kertoa, että onko tuo kelan toiminta laillista? Laki takaa

jokaiselle ihmisarvoisen toimeentulon ja jos toimeentulotuesta joutuu maksamaan isoa osaa vuokraa, niin se ei toteudu."

Laki turvaa sen tietyn suuruisen minimi-sosiaaliturvan. Kelalla on silti oikeus hyväksyä vain tietty määrä asumismenoja. Kyllä saat sen minimisosiaaliturvan täytenä, jos muutat halvempaan asuntoon. Jos et muuta halvempaan asuntoon, se on oma päätös, että käytät sitä perusosaa vuokraan. Tiedän kyllä, että halvempaa asuntoa ei helposti ja nopeasti kaikille löydy ja se on iso oikea ongelma. Eihän sellaisia normien mukaisia asuntoja juurikaan ole eikä varsinkaan vapaana, koska ei niissä asuvat voi muuttaa kalliimpiin asuntoihin ja heilläkin pitää olla norminmukainen asunto. Kuitenkin oli paljon aikaa sen halvemman asunnon löytämiseksi, koska se politiikka oli julkisesti esillä pitkään ennen kuin laitettiin täytäntöön. 

Vierailija
124/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino on saada se halvempi asunto eli pienet neliöt. Nythän sä asut kaksiossa. Voitko muuttaa vanhempiesi luokse ja etsiä asuntoa sieltä käsin.

Vierailija
125/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaiset ihmiset tarvitsevat paljon apua monessa eri asiassa myös seksuaalisissa.

Joku tuosta jo kirjoittikin miten auttamalla toista voi tienata extraa ja molemmille jää hyvä mieli

Vierailija
126/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varmaan aloittajalla kela olettaa, että maksaa itse kalliin vuokran itse, eli on niinsanotusti kohtuullistanut vuokraa.

Itselläni kävi samalla tavalla ja olenkin maksanut sen kelan määrittelemän kohtuuvuokran vain. Sepä ei sopinut vuokranantajalle ja nyt on häätö

tulossa. 

No jos et maksa vuokraa, tottakai. Sulla on velvollisuus hoitaa se vuokra kokonaan ja se velvollisuus kuuluu sulle, ei Kelalle. 

<

Voi yrittää valittaa, käsittely vie vuoden. Ja tee uusi hakemus kelaan ja sosiaalitoimistolle. Jos olet ilman luottotietoja mainitse myös se koska se estää täysin halvemman asunnon saamisen Suomessa. Olen itse yrittänyt hakea vuoden halvempaa asuntoa ei saa, vaikka on velkaa maksettu ja vähän velkaa, silti mikään toimisto ei hyväksy. Yksi toimisto jopa vastasi huomioi aiemmat maksetut velat yhä. kela mm. Olettaa että saa minkä tahansa asunnon. Jos ei kerro miten asia on. 

Vierailija
127/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuissosiaalitukeen yhteys. 

Oon ollu, mut sieltä ei apua saa...

Ap

Mikä näitä kaikkia valittajia aina yhdistää?

- mistään ei koskaan löydy töitä, kun niitä ei tarjota (vinkki: töitä haetaan ihan itse)

- pienempää asuntoa ei tietenkään myöskään koskaan löydy tai kalle kumipuu tarvii ainakin oman huoneensa ja harrastusvälineet omansa ja päivittäin tee pitää nauttia salongissa. Mikään kaksio saati yksiöhän ei tule kysymykseen

- mistään ja keltään eivät koskaan apua mihinkään

Köyhiä ei haluta auttaa. Kuvittele tilanne, että kukaan ei auta. Ei edes viranomaiset, eikä varsinkaan ne.

Minulle sanoi sossu suoraan, että ei susta kukaan välitä, kun menin hakemaan apua. Ja mitään apua en saanut.

Vierailija
128/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

tulossa. 

<

Kyllä se ihan Suomen lain mukaista on että jos ei täytä kaikkia vaatimuksia niin tukien määrää voidaan alentaa alle perusosan. 

Vierailija
129/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelasta voi muistaakseni hakea 120 euroa muuttoavustusta. En tiedä määrää korotettu, mutta tuon verran itse sain kuin muutin viisi vuotta sitten.

Se satku riittää yhden pakun löpöihin pariksi tunniksi, ei kantajiin.

Vierailija
130/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimisto neuvoo hakemukset toimistoille jotka vaatii täydet luottotiedot ja ei edes yhtä merkintää saa olla. 

Vierailija
131/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän aina hallitusta joka pitää huolta että palvelut tulojen mukaan. 

Vierailija
132/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuissosiaalitukeen yhteys. 

Oon ollu, mut sieltä ei apua saa...

Ap

Mikä näitä kaikkia valittajia aina yhdistää?

- mistään ei koskaan löydy töitä, kun niitä ei tarjota (vinkki: töitä haetaan ihan itse)

- pienempää asuntoa ei tietenkään myöskään koskaan löydy tai kalle kumipuu tarvii ainakin oman huoneensa ja harrastusvälineet omansa ja päivittäin tee pitää nauttia salongissa. Mikään kaksio saati yksiöhän ei tule kysymykseen

- mistään ja keltään eivät koskaan apua mihinkään

Köyhiä ei haluta auttaa. Kuvittele tilanne, että kukaan ei auta. Ei edes viranomaiset, eikä varsinkaan ne.

Köyhät voivat auttaa itse itseään ja kantaa kerrankin vastuuta sen sijaan että odottavat passiivisesti muiden tekevän kaiken heidän puolestaan.

Vierailija
133/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Sitten mulle ei jää rahaa ruokaan. Onko täällä joku joka tuntee lakia ja osaisi kertoa, että onko tuo kelan toiminta laillista? Laki takaa

jokaiselle ihmisarvoisen toimeentulon ja jos toimeentulotuesta joutuu maksamaan isoa osaa vuokraa, niin se ei toteudu."

Laki turvaa sen tietyn suuruisen minimi-sosiaaliturvan. Kelalla on silti oikeus hyväksyä vain tietty määrä asumismenoja. Kyllä saat sen minimisosiaaliturvan täytenä, jos muutat halvempaan asuntoon. Jos et muuta halvempaan asuntoon, se on oma päätös, että käytät sitä perusosaa vuokraan. Tiedän kyllä, että halvempaa asuntoa ei helposti ja nopeasti kaikille löydy ja se on iso oikea ongelma. Eihän sellaisia normien mukaisia asuntoja juurikaan ole eikä varsinkaan vapaana, koska ei niissä asuvat voi muuttaa kalliimpiin asuntoihin ja heilläkin pitää olla norminmukainen asunto. Kuitenkin oli paljon aikaa sen halvemman asunnon löytämiseksi, kosk

Mitä se jossittelu nyt enää auttaa, Nyt ei löydä halvempaa asuntoa ja häätö tulossa.

Vierailija
134/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli asumismenosi on liian suuret. Asia ratkeaa, kun muutat halvempaan asuntoon.

Muuttaminen on ilmaista? Ei tarvita muuttoautoa, ei kantoapua. Takuuvuokria, ekan kuun vuokria. Suomessa vielä vuokraisännilläkin on tapana varastaa vuokralaisten takuuvuokrarahat jollain tekosyillä (kaapista löytyi pölyhiukkanen, siivous hoidettu huonosti). Eli niitäkään ei takaisin saa ja sitten pitää maksaa vielä se vanhan kämpän loppuvuokratkin.

Minulle myös kela päätös ja vähennys jossa lukee tietty summa jonka verran vuokra tulisi olla. No hakemus sosiaalitoimisto hylätty, ei kuulemma rajaa, saa olla vuokra mitä tahansa, eivät edes vaivaudu lukemaan hakemusta. Ja yksi toope ehdotti asumiseen jopa hotellia, saa palkan tuosta neuvonnasta noin että silleen. Edes harva työssä käyvä voisi asua hotellissa liian kallista. Polje

Eivät sosiaaliohjaajat/-työntekijät osaa auttaa, jos on ongelmia Kelan kanssa (eivät ymmärrä päätöksiä). Ei tippunut neuvoja, eikä rahaa. Tuo oli kokemukseni. -eri

Vierailija
135/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koko Suomen vika jos ap ei ole osannut hankkia itselleen ajokorttia ja autoa toisin kuin muut auomalaiset. Auto on kuitenkin pakollinen välttämättömyys ja moni työpaikka vaatii nykyään ajokorttia vaikka työnkuvaan ei millään tavalla liityisi ajoneuvolla ajaminen koska monet eivät enää luota siihen että työntekijät pääsisivät julkisilla ajoissa töihin.

On ilmeisesti täysin mahdotonta ymmärtää ettei kaikkien rahat riitä autoon.

Sitten sitä voi hyvänen aika mennä töihin ja säästää palkasta rahat autoon.

Vierailija
136/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

tulossa. 

Miten kukaan voi olla noin tyhmä. Olet kyllä häätösi ansainnut.

Vierailija
137/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Laki turvaa sen tietyn suuruisen minimi-sosiaaliturvan. Kelalla on silti oikeus hyväksyä vain tietty määrä asumismenoja. Kyllä saat sen minimisosiaaliturvan täytenä, jos muutat halvempaan asuntoon. Jos et muuta halvempaan asuntoon, se on oma päätös, että käytät sitä perusosaa vuokraan. Tiedän kyllä, että halvempaa asuntoa ei helposti ja nopeasti kaikille löydy ja se on iso oikea ongelma. Eihän sellaisia normien mukaisia asuntoja juurikaan ole eikä varsinkaan vapaana, koska ei niissä asuvat voi muuttaa kalliimpiin asuntoihin ja heilläkin pitää olla norminmukainen asunto. Kuitenkin oli pal

No totta. Jotain vinkkejä sulle: Jos sun asunto on jo irtisanottu, sinä olet kiireellinen tapaus. Hae arava-asuntoja, esim. M2 ja paikalliset kunnan asunnot. Ruksaa niistä kohta asunto irtisanottu tai häätö. Laita liitteksi selvitys, jossa kerrot, että vuokra on ollut liian kallis ja et ole pystynyt sitä maksamaan. Lisäksi selvitä asumiskuntasi toimeentulotukimenojen asumisen yläraja tai varmaan sen näet päätöksestäsi. Laita se ylärajaksi asunnon vuokralle. Hae kaikkia asuntoja. Älä tee aluerajauksia, jos olet vaarassa joutua asunnottomaksi. Laita myös asunnontarpeen perusteluksi, että olet vaarassa joutua asunnottomaksi. 

Vierailija
138/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No totta. Jotain vinkkejä sulle: Jos sun asunto on jo irtisanottu, sinä olet kiireellinen tapaus. Hae arava-asuntoja, esim. M2 ja paikalliset kunnan asunnot. Ruksaa niistä kohta asunto irtisanottu tai häätö. Laita liitteksi selvitys, jossa kerrot, että vuokra on ollut liian kallis ja et ole pystynyt sitä maksamaan. Lisäksi selvitä asumiskuntasi toimeentulotukimenojen asumisen yläraja tai varmaan sen näet päätöksestäsi. Laita se ylärajaksi asunnon vuokralle. Hae kaikkia asuntoja. Älä tee aluerajauksia, jos olet vaarassa joutua asunnottomaksi. Laita myös asunnontarpeen perusteluksi, että olet vaarassa joutua asunnottomaksi. "

Tää vastaus oli tarkoitettu sille, joka kertoi, ettei pysty maksamaan vuokraa / häätö uhkaa. 

Vierailija
139/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Laki turvaa sen tietyn suuruisen minimi-sosiaaliturvan. Kelalla on silti oikeus hyväksyä vain tietty määrä asumismenoja. Kyllä saat sen minimisosiaaliturvan täytenä, jos muutat halvempaan asuntoon. Jos et muuta halvempaan asuntoon, se on oma päätös, että käytät sitä perusosaa vuokraan. Tiedän kyllä, että halvempaa asuntoa ei helposti ja nopeasti kaikille löydy ja se on iso oikea ongelma. Eihän sellaisia normien mukaisia asuntoja juurikaan ole eikä varsinkaan vapaana, koska ei niissä asuvat voi muuttaa kalliimpiin asuntoihin ja heilläkin pitää olla norminmukainen asunto. Kuitenkin oli pal

Muuta sitten kadulle. Talventullen voi itseään pitää lämpimänä hyppimällä X-hyppyjä.

Vierailija
140/264 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltio ei tarkoita sitä että aikuiset ihmiset valitsee että ei tee mitään vuodesta toiseen ja sitten uhriutuu kun on jo myöhäistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme