Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela leikkasi käyttörahojani 32%. Miten pystyn nyt ikinä muuta kuin hädin tuskin selviämään?

Vierailija
05.10.2024 |

Rahat riittää juuri ja ruokaan...Muuten pitää istua kotona. Ei varaa tehdä mitään. Ystävät ovat jääneet tämän takia, ja parisuhde myös...masentaa valtavasti. Millä oikeudella kela vie viimesestä perusosasta vielä 32% ??!! Aiemminkin koko summa meni elämiseen...Nyt on vain tiukkaa selviämistä, makaamista kotona jotta säästyy energiaa.

Haluaako kela ajaa heikoimmassa asemassa olevat siihen viimeiseen ratkaisuun????

Kommentit (264)

Vierailija
241/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole itse vastuussa itsestäsi?

Tuo "vastuussa itsestään" voidaan käsittää niinkin että on lupa tehdä mitä tahansa tullakseen toimeen. Se että turvautuu epätoivoisiin tekoihin on myös vastuun kantamista itsestään johon ilmeisesti hallitus tähtää. Tämä on nähty eri puolilla maailmaa ennenkin mutta mistään ei koskaan opita mitään. Eli jos joku ryöstää tai pahoinpitelee sinut niin älä syyllistä häntä, hän kantaa sitä kuuluisaa vastuuta ITSESTÄÄN.

Roadmankuteet päälle ja keittiöveitsellä uhaten ryöstämään teineiltä lenkkareita. 

Näkis vaan.

Vierailija
242/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "vastuussa itsestään" voidaan käsittää niinkin että on lupa tehdä mitä tahansa tullakseen toimeen. Se että turvautuu epätoivoisiin tekoihin on myös vastuun kantamista itsestään johon ilmeisesti hallitus tähtää. Tämä on nähty eri puolilla maailmaa ennenkin mutta mistään ei koskaan opita mitään. Eli jos joku ryöstää tai pahoinpitelee sinut niin älä syyllistä häntä, hän kantaa sitä kuuluisaa vastuuta ITSESTÄÄN.

Roadmankuteet päälle ja keittiöveitsellä uhaten ryöstämään teineiltä lenkkareita. 

Näkis vaan.

Itse en toivoisi näkeväni. Mutta kai käsität mitä tapahtuu ja mikä lisääntyy jos ihmiset ajetaan epätoivoiseen tilanteeseen. Ihmettelen tätä suuresti koska historiassa on lukuisia esimerkkejä mihin tietty kehitys voi johtaa. Sen jälkeen taas paikkaillaan ja yritetään parantaa asioita. Ihmiskunta on vain suurimmalta osaltaan niin tyhmää ettei se kykene kehittymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö Norjassa anteliaamman sosiaaliturvan piiriin jos muuttaa persaukisena sinne? Suomalainenhan ei sinne tarvitse edes oleskelulupaa.

Luuletko oikeasti että Norjalaiset haluaa Suomalaisen loispummin viemään muiden rahoja? taidat olla todella tyhmä.

Vierailija
244/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole alkuperäinen aloittaja mutta samassa tilanteessa. Toimeentulotukeni on leikattu koska en ole saanut halvempaa asuntoa. olen jäänyt ilman tarvitsemiani lääkkeitä ja sähkölasku hylättiin myös sillä perusteella että maksaisin vain osan vuokrasta eli sen kohtuullistetun.

Eikö oikeasti tajuta että se johtaa häätöön.

Hyvä, että johtaa. Elättinä elämisen aika on ohi.

Vierailija
245/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa osaamista voi myydä, kysele suoraan firmoilta töitä. 

Sähköpostia ja puheluita. Entä ulkomaat? Voisiko sinulle olla töitä rahojen ulkopuolella.

Osaan kerätä pulloja. Kuka palkkaa pullojen kerääjäksi?

tuossa vaiheessa on jo aika pihalla siitä, miten yhteiskunta toimii jamikä on yksilön vastuu, kun kysyy pullojenkeräämiseen työllistämisestä. Mitä kuule, jos vain laittaisit kengät jalkaan ja tyhjä kassi toiseen käteen ja mars menoks?

Vierailija
246/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa. En ole vielä löytänyt halvempaa asuntoa. Autoa EI ole.

Muuttoapua en saa mistään. Eli aika vaikeata on muutto. Ei autoa, ei taloudellista apua muuttoon (mahdoton itse maksaa), 

ei mahdollista maksaa takuurahoja, jne. 

Eli aika vaikeata, ellei epäinhimillistä jopa. Lapsiakin on. 

t. Yh

Vierailija
247/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon valvonut koko yön kun en saa unta...huolettaa niin kovin tulevaisuuteni. Menetän kohta ystävänikin kun olen joutunut heiltä lainaamaan tämän takia...on tämä niin kovin kurjaa ja ankeaa, masennukseni pahenee

Ap

Älä nyt hyvä idiootti enää tee lisää velkaa! Sun pitäisi toimia juuri ihan päinvastoin. Missä järki?

Vierailija
248/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samassa tilanteessa. En ole vielä löytänyt halvempaa asuntoa. Autoa EI ole.

Muuttoapua en saa mistään. Eli aika vaikeata on muutto. Ei autoa, ei taloudellista apua muuttoon (mahdoton itse maksaa), 

t. Yh

Kela maksaa muuton jos vaatii muuttamaan. Myös takuut. Takuita ei kaikki  edes vaadi,vantaan kaupunki luopui niistä kesäkuussa. M2 ei myöskään vaadi. Voit myös kysyä takuusäätiöltä pienlainaa vaikka muuttoa varten, ne myöntää vähävaraisillekkin. Joille muut luotonantajat ei lainaa anna. Eikä ota korkoja kuin muutaman kympin. Lue netistä enemmän.

Vierailija
249/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tulin pienipalkkaisesta siivoojan työstäni juuri kotiin. Sunnuntailisä vähän nostaa palkkaa, mutta varmasti pelkästään tuilla loisiessa ei käteen jäävä summa olisi paljon isompi. Mutta mulla onkin ajatus, että elätän itse itseni. Ketuttaa kaltaisesi valittajat, joille osa mun palkasta menee.

Vierailija
250/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Yh

Miten kykenet maksamaan vuokraasi nyt? Siis jos et vaihda halvempaan kämppään, olet koko ajan tiukilla. Muutto maksaa muuttofirman kautta muutaman satasen. Maksat sen muuton kerran ja sitten halvempaa vuokraa tai sitten jäät ylihintaiseen kämppääsi (johon sulla ei tosiasiallisesti ole varaa) ties kuinka kauaksi aikaa.

Vierailija
251/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelin humanistisen alan tutkinnon yliopistossa ja olin sen jälkeen työttömänä monta vuotta. Sitten päätin, että lähden opiskelemaan alaa, jolla töitä riittää elämän loppuun asti. Opiskelin lähihoitajaksi. Olin ensin muutaman vuoden päiväkodissa töissä, mutta kyllästyin ja vaihdoin suuntautumista. Kouluttauduin vuodessa hammashoitajaksi. Todella kiva työ ja palkkakin hyvä. Tällä ammatilla laaja työnkuva, vaikka lähihoitajia aina parjataan joka puolella.

Just näin. Näille työhaluttomille pitäisi olla minimaalinen koulutus, huikea liksa ja työaikaa 20h / viikko. Mä oon suurtalouskeittiössä töissä. Palkka on pieni, mutta sillä elää. Tämähän on mennyt ihan mahdottomaksi, että avustuksilla pitäisi saada keskituloisen elämäntaso.

Vierailija
252/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkis vaan.

Itse en toivoisi näkeväni. Mutta kai käsität mitä tapahtuu ja mikä lisääntyy jos ihmiset ajetaan epätoivoiseen tilanteeseen. Ihmettelen tätä suures

No kait sitä jotain kohtuullisuutta voi tukien saajilta odottaa? Kun nyt pitäsi kustantaa vähintään keskituloisen työssäkäyvän elintaso.

Vierailija
253/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa osaamista voi myydä, kysele suoraan firmoilta töitä. 

Sähköpostia ja puheluita. Entä ulkomaat? Voisiko sinulle olla töitä rahojen ulkopuolella.

Osaan kerätä pulloja. Kuka palkkaa pullojen kerääjäksi?

Mitä luulet: Pitäisikö aikuisella ihmisellä olla jotain taitoja  osaamista ja koulutusta? Mielestäsi ei, jos ainoa kykysi on poimia asioita maasta. Olet 1-vuotiaan tasolla, siksi kai tarvitsetkin yhteiskunnan holhoamaan.

Vierailija
254/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustusten ja tukien kuviteltiin olevan väliaikainen ja hetkellinen apu, mutta missä ja milloin saavutettiin se piste jolloin rahaa alettiin jakamaan tähän tahtiin?

Tukien varassa elävät elivät eveämmin kuin keskituloiset. Lapsille maksettiin kalliit harrastukset, maksettiin avustuksina lomia tms.

Kaikkia pitää tietenkin auttaa, mutta tähän ollaan ottamassa nyt järki mukaan. 

Nyt pitää sopeutua elämään avustusten kanssa, ne eivät ole palkkaa, eikä niiden tason pidäkään yltää keskituloisen palkansaajan elämään.

Tuilla pitäisi olla aikaraja ja jos ei ole onnistunut työllistämään itseãän siihen mennessä kun se tulee vastaan niin loppuu kaikki tuet kokonaan ja on sen jälkeen omillaan.

Vierailija
255/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on ilkeitä kommentteja. Ihminen, joka lyö lyötyä, on paha. 

Minä en enää koskaan äänestä persuja. Suurin huijaus koko puolue.

Paha on se ihminen joka kerjää ja anelee almuja, ei se joka suojelee omiaan kerjääjiltä ja siivellä eläjiltä.

Vierailija
256/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja on aktivoitunut!

Vierailija
257/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole alkuperäinen aloittaja mutta samassa tilanteessa. Toimeentulotukeni on leikattu koska en ole saanut halvempaa asuntoa. olen jäänyt ilman tarvitsemiani lääkkeitä ja sähkölasku hylättiin myös sillä perusteella että maksaisin vain osan vuokrasta eli sen kohtuullistetun.

Eikö oikeasti tajuta että se johtaa häätöön.

Hyvä, että johtaa. Elättinä elämisen aika on ohi.

Hullu! Olen 74-vuotias.

Vierailija
258/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkeästi kommentoiville toivon todella huonoa loppuelämää, toivottavati siperia opettaa rajusti noita oksettavan ällöttäviä persuja

Vierailija
259/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilkeästi kommentoiville toivon todella huonoa loppuelämää, toivottavati siperia opettaa rajusti noita oksettavan ällöttäviä persuja

Senkun kaivat kuvetta tai roudaat tuolle elämässään epäonnistuneelle ihmisrievulle jatkuvalla syötöllä ruokakasseja suoraan kotiovelle ja yrität motivoida työnhakuun ym. Muutoin et ole yhtään parempi kuin muutkaan. 

Vierailija
260/264 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama loinen laatii näitä aloituksia päivittäin hieman erilaisin sanakääntein.

ja sama moukka juntti persu  sitten kommentoi,muuten miksi te persut ootte kaikki niin lihavia paskamahoja? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän