Värianalyysi - Mikä vuodenaika sinä olet?
Värianalyysi kasvattaa taas suosiotaan. Joko tiedät oman värivuodenaikasi? Minä olen syksy. 🍂
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä
https://colorwise.me/self-analysis
tekoälyllä voi tehdä analyysin (pitää merkitä iho, hiukset, silmät).
Toki kuva pitää olla hyvä: meikitön, oma väri hiuksissa ja hyvä luonnonvalo. Kohtuullisen luotettava noilla spekseillä.
Kiitos! Tämä on hyvä. Lämmin kevät tuli. Tunnistin heti itseni, ja tosiaan olen ennenkin huomannut että nuo ehdotetut värit sopivat.
Minulla on punertavasävyinen vaalea iho ja punaisuuteen taipuvat vaaleanruskeat hiukset ja vihreänharmaat silmät. Ihon sävy on selkeästi kylmä mutta silmät ja etenkin hiukset ovat hyvin lämpimät. Lämmin kevät tuosta siis tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan... Vihreät silmät, joissa ruskeita täpliä, mutta kuitenkin vihreän sävy on sellainen harmahtava. Hiukset ehkä pähkinänruskeat, luonnonvalossa vähän punertaa mutta sisällä saattavat näyttää maantienharmailta. Iho punertaa myös, mutta meikkivoiteista parhaiten käy keltaiseen taittava sävy, en rusketu juuri ollenkaan, pisamia tulee. Verisuonia on vihertäviä, sinertäviä ja violetteja.
Näillä varmaan syksyä olisi arvattava, mutta syksyn punaiset, ruskeat ja keltaiset sävyt saavat minut näyttämään valjulta ja sairaalta ja oranssia en missään nimessä voisi käyttää. Musta sopii minulle ihan hyvin, samoin valkoinen. Sinapinkeltainen ja viininpunainen ovat ihan katastrofeja. Oliivinvihreä on hyvä, samoin vaaleanpunainen (sekä kylmä että lämmin) ja vaaleanvioletti, kunhan se ei ole harmahtava.
Jatkan että tuolla nettitestillä kun olen kokeillut, niin tulee yleensä soft? autumn tai soft? summer vai mitä olivatkaan, mutta joskus joku spring myös. En oikein saa siinä mielestäni poimittua sävyjä hyvin, niistä tulee aina liian tummia. Ihon sävy ei myöskään ole tasainen, joissain kohdissa punertava ja joissain kellertävä.
Nettitestissä tulos vaihtelee sen mukaan, mihin kohtaa hiuksia tai ihoa vie valitsimen keskiosan. Siitä saa samalla kuvallakin useita tuloksia ja voi valita sopivimman. Ei näihin niin vakavasti kannata suhtautua. Yleensä ihminen itsekin tietää mikä hänelle sopii ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että ketjuun on sattunut monta kevättä, vaikka Suomessa heitä on aika vähän. Ylivoimaisesti eniten on kesäihmisiä.
Suomalaisten värivuodenaikojen jakautumista on tutkittu erityisesti värianalyysien avulla. Yleisimmin suomalaiset kuuluvat kesätyyppeihin. Tämä johtuu siitä, että Suomessa tyypillinen iho on usein viileäsävyinen, vaalea ja vaaleahiuksinen, mikä on tyypillistä kesäihmisille. Kesätyyppejä arvioidaan olevan merkittävä osa väestöstä, joissain lähteissä jopa noin 5060 %.
Sen sijaan talvi-ihmisiä on Suomessa harvemmin, arviolta noin 10 % väestöstä. Talvityypille tyypilliset piirteet, kuten tumma iho ja hiukset, eivät ole yhtä yleisiä täällä. Syksy- ja kevättyyppejä on vähemmän kuin kesäihmisiä, mutta syksyihmisiä voi olla hieman enemmän kuin kevättyyppejä.
Suomalaiset jakautuvat siis pääosin viileisiin kesä- ja talvityyppeihin, mutta
Ilmankos vaatekaupoissa on eniten viileitä kesän ja talven värejä. Myös syksyille sopivia värejä on mutta keväälle kaikkein vähiten. En meinaa millään löytää itselleni sopivia sävyjä. Lähes aina joutuu tyytymään vähän sinnepäin olevaan.
Itsekään en meinaa keksiä mikä minä olen. Hiukset sellaiset maantienväriset. Latvoista vaaleammat. Eivät kuitenkaan kovin tummat kokonaisuudessaan. Kulmakarvat vaaleammat. Silmät siniharmaat joissa vielä samansävyinen tummempi reunus iiriksen ympärillä. Ihoni ruskettuu ihan kunnolla kesäisin. Ei yleensä kovin helposti pala. Ihon väri ehkä vähän ruskeaan tai kellertävään taittava. Kuitenkin herkkäihoisena poskien ja kasvojen iho punoittaa helposti. Mietin paljon että olen liian "tummaihoinen" olemaan talvi tai kevät ja talveen on taas väärän väriset silmät. Sitten olen mielestäni taas syksyyn liian vaalea. Ehkä olen sitten kesä tämän tulkinnan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vaalea mutta helposti ruskettuva. Punapigmenttiä on kuitenkin jonkin verran hiuksissa, vaikka ihoni ruskettuu helposti. Liian kalpea sininen saa minut näyttämään alienilta, samoin kalpea, kylmä keltainen. Lämpimistä sävyistä minulle taas eivät sovi ruosteenpunainen, oliivinvihreä tai sinapinkeltainen. Oranssi ja koralli sopivat. Musteensininen ei sovi, preussinsininen sopii. Pehmeä musta sopii. Luonnolliset harmaan, beigen ja vaalean sävyt sopivat.
Tiedän, mitkä sävyt minulle sopivat ja mitkä eivät, mutta sitä en tiedä mikä vuodenaika värianalyysissä olen. Jos joku osaa mainittujen sävyjen perusteella sanoa vuodenajan, niin kuulen mielelläni.
Kevät, ehkä bright spring.
Kiitos arviosta!
Olen tumman talven ja tumman syksyn välimaastossa, enemmän kuitenkin tummaan talveen kallellaan. Mulla on tosi tummat hiukset ja silmät ja ihossa on vihertävä pohjaväri.
Aiemmin luulin olevani ihan selvästi talvi, mutta sittemmin olen huomannut, etteivät ihan kaikkein viileimmät värit ole välttämättä parhaita minulle. Mutta myöskään esim. mitkään oranssit tai ruskeat tai edes yhtään niihin taittavat punaiset eivät näytä hyvältä.
Todella hyviä värejä ovat taas esim. munakoiso, metsänvihreä, karpalo ja viininpunainen. Eli parhaiten minulle sopivat kylläiset ja vahvat värit, jotka ovat viileitä tai melko neutraaleja.
Vierailija kirjoitti:
Itsekään en meinaa keksiä mikä minä olen. Hiukset sellaiset maantienväriset. Latvoista vaaleammat. Eivät kuitenkaan kovin tummat kokonaisuudessaan. Kulmakarvat vaaleammat. Silmät siniharmaat joissa vielä samansävyinen tummempi reunus iiriksen ympärillä. Ihoni ruskettuu ihan kunnolla kesäisin. Ei yleensä kovin helposti pala. Ihon väri ehkä vähän ruskeaan tai kellertävään taittava. Kuitenkin herkkäihoisena poskien ja kasvojen iho punoittaa helposti. Mietin paljon että olen liian "tummaihoinen" olemaan talvi tai kevät ja talveen on taas väärän väriset silmät. Sitten olen mielestäni taas syksyyn liian vaalea. Ehkä olen sitten kesä tämän tulkinnan perusteella.
Maantienväriset hiukset ja siniharmaat silmät viittaa yleensä just kesään.
Se, mitä kaupoista saa (tuotevalikoima) on laajempi kokonaisuus, mitä sisäänostajat miettivät kuin värianalyysi.
Se perustuu kohderyhmästä tulevan kauden muotiväreihin saakka (useita huomioitavia asioita tuossa välissä) sekä tilastoituun menekkiin, esim. musta on niin suosittu, että se löytyy rekistä vuoden ajasta toiseen yhtenä värinä.
Muoti ja värit (Pantone) vaikuttavat myös vähän liikkeen kohderyhmän mukaan, että mitä värejä on saatavilla.
Usein juuri niitä omia sävyjä saa oman vuodenajan mukaan, esim. nyt syksyn sävyjä, mutta Pantone voi tuoda yllättäviä sävyjä esille näin syksylläkin.
Syksyn ihmisiä muuten suosittelen katsomaan myös retkeilyliikkeestä esim. perusvaatteita. Samoja vaahteran lehden sävyjä löytyy retkeilyvaatteista useammin kuin kesään miellettyjä pastellisävyjä.
Vierailija kirjoitti:
Se, mitä kaupoista saa (tuotevalikoima) on laajempi kokonaisuus, mitä sisäänostajat miettivät kuin värianalyysi. Se perustuu kohderyhmästä tulevan kauden muotiväreihin saakka (useita huomioitavia asioita tuossa välissä) sekä tilastoituun menekkiin, esim. musta on niin suosittu, että se löytyy rekistä vuoden ajasta toiseen yhtenä värinä.
Muoti ja värit (Pantone) vaikuttavat myös vähän liikkeen kohderyhmän mukaan, että mitä värejä on saatavilla. Usein juuri niitä omia sävyjä saa oman vuodenajan mukaan, esim. nyt syksyn sävyjä, mutta Pantone voi tuoda yllättäviä sävyjä esille näin syksylläkin.
Syksyn ihmisiä muuten suosittelen katsomaan myös retkeilyliikkeestä esim. perusvaatteita. Samoja vaahteran lehden sävyjä löytyy retkeilyvaatteista useammin kuin kesään miellettyjä pastellisävyjä.
Kiitos vinkistä. Pitääkin tsekata retkeilyliikkeet. Mistähän tällainen kevätsävyinen löytäisi sopivia vaatteita? Ulkomailtako vain?
Onhan noita värejä keväällekin paljon
https://theconceptwardrobe.com/colour-analysis-comprehensive-guides/tru…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mitä kaupoista saa (tuotevalikoima) on laajempi kokonaisuus, mitä sisäänostajat miettivät kuin värianalyysi. Se perustuu kohderyhmästä tulevan kauden muotiväreihin saakka (useita huomioitavia asioita tuossa välissä) sekä tilastoituun menekkiin, esim. musta on niin suosittu, että se löytyy rekistä vuoden ajasta toiseen yhtenä värinä.
Muoti ja värit (Pantone) vaikuttavat myös vähän liikkeen kohderyhmän mukaan, että mitä värejä on saatavilla. Usein juuri niitä omia sävyjä saa oman vuodenajan mukaan, esim. nyt syksyn sävyjä, mutta Pantone voi tuoda yllättäviä sävyjä esille näin syksylläkin.
Kiitos vinkistä. Pitääkin tsekata retkeilyliikkeet. M
Mäkään en löydä light spring sävyjä just ollenkaan. Viime keväänäkin on tarjolla vain sitä voimakasta oranssia. Se ei mulle sovi enkä siitä tykkääkään.
Olisiko kenelläkään vinkkiä mistä etsiä?
Uskoisin olevani pehmeä kesä.
Kirkkaammat kesän värit ovat minulle turhan vahvoja, vaalean kesän värit liian viileitä ja vaaleita.
Hieman jo lämpimään taittavat pehmeän kesän värit sopivat hyvin. Myös monet pehmeän syksyn värit käyvät hyvin, mutta ei keltavihreät.
Silmäni ovat sini-vihreä-harmaat.
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan... Vihreät silmät, joissa ruskeita täpliä, mutta kuitenkin vihreän sävy on sellainen harmahtava. Hiukset ehkä pähkinänruskeat, luonnonvalossa vähän punertaa mutta sisällä saattavat näyttää maantienharmailta. Iho punertaa myös, mutta meikkivoiteista parhaiten käy keltaiseen taittava sävy, en rusketu juuri ollenkaan, pisamia tulee. Verisuonia on vihertäviä, sinertäviä ja violetteja.
Näillä varmaan syksyä olisi arvattava, mutta syksyn punaiset, ruskeat ja keltaiset sävyt saavat minut näyttämään valjulta ja sairaalta ja oranssia en missään nimessä voisi käyttää. Musta sopii minulle ihan hyvin, samoin valkoinen. Sinapinkeltainen ja viininpunainen ovat ihan katastrofeja. Oliivinvihreä on hyvä, samoin vaaleanpunainen (sekä kylmä että lämmin) ja vaaleanvioletti, kunhan se ei ole harmahtava.
Olet kesä tai talvi. Jos sinapinkeltainen on katastrofi, et ole kevät. Et myöskään ole syksy.
Veikkaan, että olet kesä. Kesälle kaikkein epäsopivimmat värit ovat syksyn rikkaat ja lämpimät värit, ja kerroit että näytät niissä valjulta.
Tarkemmin veikkaan, että olet pehmeä kesä eli soft summer, koska sinulla on ruskeat hiukset.
Talvelle kaikkein epäsopivimmat värit ovat hailakat ja lämpimät.
Keväälle epäsopivimmat värit ovat tummat ja viileät.
Syksylle epäsopivimmat ovat viileät ja kirkkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä
https://colorwise.me/self-analysis
tekoälyllä voi tehdä analyysin (pitää merkitä iho, hiukset, silmät).
Toki kuva pitää olla hyvä: meikitön, oma väri hiuksissa ja hyvä luonnonvalo. Kohtuullisen luotettava noilla spekseillä.
Kiitos! Tämä on hyvä. Lämmin kevät tuli. Tunnistin heti itseni, ja tosiaan olen ennenkin huomannut että nuo ehdotetut värit sopivat.
Minulla on punertavasävyinen vaalea iho ja punaisuuteen taipuvat vaaleanruskeat hiukset ja vihreänharmaat silmät. Ihon sävy on selkeästi kylmä mutta silmät ja etenkin hiukset ovat hyvin lämpimät. Lämmin kevät tuosta siis tuli.
Kokeilin myös tuota testiä. Ei toiminut minulla, koska siniset silmät tekee minusta väkisin kesän, joka on viileä vuodenaika, ja heti jos vaihdan silmän värin ruskeaksi olenkin syksy, joka on lämmin vuodenaika. Syksyllä voi myös olla (tummat) siniset silmät niin kuin minulla, mutta tämä testi pitää minua automaattisesti kesänä sinisten silmien takia.
Oikeasti silmän värin pitäisi vaikuttaa vähiten siihen, mikä vuodenaika on, ja pääpainon pitäisi olla ihon ja hiusten värissä ja niiden lämmössä/viileydessä. Eikä silmän väri pelkästään määrittele sitä, oletko lämmin vai viileä vuodenaika.
Vierailija kirjoitti:
En mielestäni ole selkeästi mitään yhtä vuodenaikaa väreiltäni. Kesän vileitä sävyjä minussa ei ole lainkaan. Minulla on kevään iho, kevään ja syksyn hiusten sekoitus, kullanruskeat. Minulle sopii talven väreistä tummat fuksianpunaiset. Siniset värit eivät sovi minulle lainkaan. Ainoastaan turkoosi ja petrolinsininen sopivat. Kesää minussa ei ole lainkaan.
Olet kevät. Luulen, että tarkemmin olet lämmin kevät (warm spring).
https://fi.pinterest.com/pin/warm-spring--88946161384719210/
Vierailija kirjoitti:
Olen tumman talven ja tumman syksyn välimaastossa, enemmän kuitenkin tummaan talveen kallellaan. Mulla on tosi tummat hiukset ja silmät ja ihossa on vihertävä pohjaväri.
Aiemmin luulin olevani ihan selvästi talvi, mutta sittemmin olen huomannut, etteivät ihan kaikkein viileimmät värit ole välttämättä parhaita minulle. Mutta myöskään esim. mitkään oranssit tai ruskeat tai edes yhtään niihin taittavat punaiset eivät näytä hyvältä.
Todella hyviä värejä ovat taas esim. munakoiso, metsänvihreä, karpalo ja viininpunainen. Eli parhaiten minulle sopivat kylläiset ja vahvat värit, jotka ovat viileitä tai melko neutraaleja.
Olet tumma talvi.
https://fi.pinterest.com/pin/all-about-deep-winter-explore-the-12-seaso…
En usko, liikaa lämpöä puskee ainakin silmistäni ja hiuksistani läpi. Kesät ovat niin viileitä, minulle ei nuo harmahtavat sävyt sovi.