Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhuus alkaa 70-vuotiaana. Miten olet varautunut siihen?

Vierailija
04.10.2024 |

Onko rollaattori jo valmiina?

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuohon ikään pääsen.

Eikös geneettinen perimä määrittele aika pitkälti minkä iläiseksi elää?

Mutsi kuoli 73v. Faija 73v. Sisko 67v tosin tapaturmaisesti, toinen sisko 75v. Broidi 64v. Omaan mittariin tulisi 60 tänä vuonna. Takana kohta 40v vuorotyötä, 25v tupakointia jonka tosin lopetin yli 10v sitten. Alkoakaan ei pahemmin tule otettua. Käyn salilla ja liikun muutenkin aktiivisesti. Koitan syödä jotakuinkin terveellisesti.

Kroppa kuitenkin rapistuu. Yksi leikattu nivelrikko, höylätty eturauhanen josta löydetty eturauhassyöpä. Hyvänlaatuinen toistaiseksi mutta psa nousussa.

Hymyilyttääkö? No ei pahemmin. Vähän ilo kateissa. 

Tämähän se on. Ja onko se nyt sitten enää elämää yli seitsemänkymppisenä sairaana? Kärsimystä ja kuoleman odottelua, peräseinä paistaa. Kiitos ei.

Vierailija
122/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvässä fyysisessä kunnossa, alkoholin kulutus nollassa, ruokavalio terveellinen. Varallisuutta sen verran että talvikuukaudet vietetään espaniassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kovin todennäkäisenä, että eläisin 70-vuotiaaksi, koska en ole fyysisesti kovin hyvässä kunnossa ja elämäntapani eivät ole kovin hyvät.

Vierailija
124/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤔 okei , 70 v (60v) mollaus alkoi jo lokakuun alussa... Terveiset kohta 6 kymppiselle "miehelle" 

Vierailija
125/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän syksyllä 70 vuotta.

Eihän meistä kukaan tiedä mitä milloinkin voi tapahtua ja mihin varautua,  ei nuoretkaan.

Käyn 3 kertaa viikossa  Tanssitreeneissä ja  lähes joka päivä kävele noin 4km.

Joskus jos jää kävelylenkki tekemättä,  jumppaan villisti  YouTube  kanavan musiikin vietävänä. 

Näin tällä hetkellä. 

Huomisesta emme kukaan  tiedä mitään.

Vierailija
126/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo 5 vuotta vanhus. Elän samoin kuin ennen tätä vanhuuttakin elin. Mikä olisi pitänyt muuttua. Olen elänyt koko ikäni varautumalla tulevaisuuteen😅

Vierailija
127/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti sai nyt 98-vuotiaana rollaattorin, niin että ei minulla vielä ole aika ostaa itselleni rollaa. Olen kuitenkin 34 vuotta nuorempi häntä.

Ei kai kukaan osta rollaattoria, sillä usemmissa kunnissa sen saa apuvälinelainaamosta käyttöönsä. T.hoitsu

Vierailija
128/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamalla indeksirahastoihin ja hankkimalla oman asunnon. Ajatuksena on, että asuinkustannukset on sitten maltilliset, kun laina on maksettu. Ja jos eläke ei riitä, niin sijoituksista voin nostaa varovaisestikin arvioiden 500€/kk siihen asti, että ole 100-vuotias. 

Vierailija
129/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto toiseen asuntoon, jos ei enää vanhaa kotia jaksa siivota.

Minä en aio muuttaa. Olen säästänyt, että raskii ottaa siivoojan sitten kun ei enää jaksa siivota. Ajattelin, että ainakin alkuun riittää kun pari tuntia viikossa joku kävisi, voisi olla joka toinen viikko talon sisällä siivousta ja pyykin pesua, ja joka toinen viikko pihan laittoa, nurmikon leikkuuta tai sellaista. Voin kyllä ostaa robottiruohonleikkurinkin. 

Vierailija
130/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhuus on alkanut 45- vuotiaana. Sellainen olo on, että olen elämäni ehtoopuolella ja kuoleman kello kilkattaa jo.

Vierailija
131/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rollaattori, miks hitossa!

Nimim 70+

Vierailija
132/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 71 mutta ei ole vieläkään vanhuus alkanut.

Vierailija
133/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulepa tänne, ap, niin katsotaan kuinka vanhaksi elät!

Vierailija
134/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on yli 70 v ja lähti aamulla virkeänä töihin. Ei ehdi kiikkustuoliin, eikä siinä malttaisi istua ja tuijottaa horisonttiin. Illalla menemme vielä leffaan.  Aktiivista elämää saamme vielä elää eikä vanheneminen nimitä  päiviämme.  Tekemistä vielä riittää.

Vierailija
135/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Isäni 77 v pyöräilee kymmeniä kilometrejä päivittäin, metsästää, hiihtää, ajaa sekä autoa, että moottoripyörää. Tekee töitäkin parina päivänä viikossa vielä. En osaaajatella häntä hauraana"vanhuksena".

Vierailija
136/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin syksyllä 70v, mutta en käytä vielä rullaattoria. Pyrin kuolemaan terveenä ja harrastan jonkin verran liikuntaa, juoksen kolme kertaa viikossa 16 km lenkin, käyn uimassa, joogaan ja teen keppijumppatreenejä.

Vierailija
137/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten biologinen ikä ei useinkaan ole lähellekään sama kuin kronologinen ikä vaikkakin se on sama noin keskimäärin. Telomeerit, ympäristöolosuhteet (ravinto, stressi, sosiaaliset suhteet, varallisuus yms.) vaihtelevat niin paljon, että myös kogniotasot vaihtelevat.

Vierailija
138/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 7-kymppinenkin  P U P P A voi olla ikäisekseen nuori disco-ihminen:

Vierailija
139/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin juuri 71 mutta ei ole vieläkään vanhuus alkanut.

Ap kuvittelee olevansa ikuisesti nuori. Tyhmyytensä ei ole kuviteltua.

Vierailija
140/141 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 7-kymppinenkin  P U P P A voi olla ikäisekseen nuori disco-ihminen:

Patrick Jean-Baptiste on tosiaakin nyt 70-vuotias!

Annette Eltice on nyt 66-vuotias.