Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset vihaavat niin paljon kekriä?

Vierailija
04.10.2024 |

Kekri on vanha suomalainen syksyn ja sadonkorjuun juhla jota on aikoinaan juhlittu Suomessa vuosisatoja, mutta en en ymmärrä miksi se herättää ihmisissä tänäpäivänä niin paljon negaatiivisia ja vihan tunteita?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on niin kepulaisen leiman saanut kaupungeissa tuntematon termi.

Vierailija
22/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa, mutta ottaa päähän ja ärsyttää joka vuotinen kekrin pakkotyrkytys vaikka itseä ei jaksa kiinnostaa juhla pätkääkään.

Ihan samalla lailla joulua ja juhannusta tyrkytetään, vaikka kaikkia ei kiinnosta. Itse vietän kekriä, mutta mua kiinnostaa tasan 0 %, vietätkö sinä - eli en todellakaan tyrkytä.

Sebedeuksen Poika

No joulu nyt sentään on Jeesus Kristuksen syntymäjuhla ja juhannuskin Johannes Kastajan (Jeesuksen serkku) nimikkojuhla, eli ihan oikea kristillinen juhla sekin.

Mutta tämä amerikkalainen tuontivitsaus halloween on selkeästi okkultistinen demonien- ja saatananpalvontajuhla ja nämä (muinais)suomalaiset kekrit ja karhunpalvelu- ja mitä kalevalaisia rituaaleja niitä onkaan - ovat sitä samaa hieman verhotummin ja ilman tuota halloweenin kaupallisuutta.

Pois pois se joka pahentaa: tulen ruuaksi vain kaikki saatanallinen, pakanallinen ja antikristillinen aines maastamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa, mutta ottaa päähän ja ärsyttää joka vuotinen kekrin pakkotyrkytys vaikka itseä ei jaksa kiinnostaa juhla pätkääkään.

Ihan samalla lailla joulua ja juhannusta tyrkytetään, vaikka kaikkia ei kiinnosta. Itse vietän kekriä, mutta mua kiinnostaa tasan 0 %, vietätkö sinä - eli en todellakaan tyrkytä.

Sebedeuksen Poika

No joulu nyt sentään on Jeesus Kristuksen syntymäjuhla ja juhannuskin Johannes Kastajan (Jeesuksen serkku) nimikkojuhla, eli ihan oikea kristillinen juhla sekin.

Mutta tämä amerikkalainen tuontivitsaus halloween on selkeästi okkultistinen demonien- ja saatananpalvontajuhla ja nämä (muinais)suomalaiset kekrit ja karhunpalvelu- ja mitä kalevalaisia rituaaleja niitä onkaan - ovat sitä samaa hieman verhotummin ja ilman tuota halloweenin kaupallisuutta

Juu varmasti ovat kristillisiä juhlia, mutta Suomi ei ole kristitty valtio.

Vierailija
24/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kekrityrkyttäjät ja kekrihullut ovat kekreineen pahempia kuin oville tunkevat jehovantodistajat ja se on muutenkin ummehtunut maalaisjuntti juhla johon ei liity mitään nostalgiaa eikä muistoja. On siis turhaa yrittää kainotekoisesti elvyttää ja pitää sitä hengissä. Lisäksi uudempi Halloween on muutenkin parempi juhla, paljon iloisempi, hauskempi ja karnevaalistinen kaikkine naamiaispukuineen ja karkkeineen. Sellaista saa kokea Suomessa vain kerran vuodessa.

No hyvän tähden, juhli Halloweenia. Ei kai mun kekri tai muutkaan suomalaiset perinteet ole sulta pois.

Tavallisilta ihmisiltä on pois, jos halloweenia "juhlivat" kakarat tulee oven taakse kepposineen

Auttaisiko asiaan lappu: En juhli halloweenia 

Vierailija
25/25 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kekriä edes juhlitaan?