Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma moka vai torimyyjän moka?

Vierailija
12.05.2023 |

Oltiin sovittu jo hakuaika 5 e arvoiselle tuotteelle, mutta myyjä ilmoittikin että ei olekaan silloin paikalla. Ehdotin, että jos tulisin silti sovittuu aikaan (muu aika ei käynyt silloin) ja jos myyjä jättäisi tuotteen pussissa sovittuun paikkaan ulos ja maksaisin mobilepayllä. Myyjälle tämä oli ok. Noh, sitten kun tulin paikalle ostamaan, niin tavaraa ei näkynyt sovitussa paikassa. Laitoin viestiä että en löytänyt..myöhemmin tuli vastaus, että koska ei näkynyt mobilepay maksua, niin ei jättänyt ulos. Eikä sitten voinut sanallakaan viestiä siitä, että on odottanut maksua tai sitten oisi edes ilmoittanut pois lähtiessään, että koska maksua ei kuulu, niin ei jätä sitä ulos. Ihan turhaan sitten ajelin paikalle.. Minä olen aina vastaavissa tapauksissa maksanut tuotteen siinä yhteydessä kun olen hakenut ja myynyt paljon tavaraa jättämällä ulos ja ostaja maksanut sitten kun hakee. Näin toimittuna tuotteet olleet siis alle 20 e arvoisia. Mutta että myyjä pelkää, että varastaisin 5 e tuotteen.. käsittämätöntä! Ja asui vielä aika hienossa talossa, joten ei rahasta luulisi olevan puutetta. Noh, opin sen että jatkossa sovin maksutavasta tarkemmin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin kuten lopussa kirjoitit: "Noh, opin sen että jatkossa sovin maksutavasta tarkemmin."

Vierailija
2/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en sopinut tuotteen ostosta myöhemmin, kun meni säätämiseksi, periaatekysymys. Tavara oli pitkään jo ollut torissa myynnissä, joten tuskin saa heti toista ostajaa. Oli ollut ihan kohteliasta edes ilmoittaa että maksu etukäteen tai että ei jätä myytävää tavaraa ulos. Miten muut olette toimineet, maksu etukäteen vai vasta paikanpäällä?

T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olisit halunnut tuotteen maksamatta. Myyjä toimi oikein. Ensin maksu, sitten tuote.

Vierailija
4/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn ja ostan yksityiseltä vain ja ainoastaan käteisellä pariin tonniin asti. Homma toiminut moitteettomasti molemmin puolin.

Vierailija
5/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut suorat sanat myyjälle, jos tietäisin, etten enää periaatteessa ostaisi tuotetta. Eli että emme näkisi enää.

Vierailija
6/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole myyjänä sopinut sen tarkemmin, ja aina olen maksun saanut, joko paikan päällä käteisenä postiluukusta tai MobilePaylla ennen tai jälkeen. Kaikki tavarat on kyllä olleet hintaluokaltaan sellaisia, että suurempi arvo on ollut sillä että joku on ylipäätään jaksanut hakea mulle tarpeettoman esineen pois. Kuulostaa mun korviin siltä, että teit kauppoja pihin ja epäluuloisen tyypin kanssa.

Nykyään en kyllä enää myy nimellä ja kotiosoitteella, yhden epämiellyttävän kokemuksen jälkeen. Ostaja ei ollut tyytyväinen tavaraan, ja alkoi häiriköimään soittelemalla, vaikka tarjouduin perumaan kaupat ja maksamaan hyvitystäkin. Pääsin tyypistä lopulta eroon, mutta säikäytti sen verran, että en enää halua riskeerata että joku epätasapainoinen ottaa minut maalitaulukseen.

Vierailija
7/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut itse rappukäytävästä tuotteen, joka maksoi 25 €. Myyjä lähti muualle viikonlopuksi ennen kuin pääsin töistä perjantaina. Sanoi, ettei usko että KUKAAN sitä sieltä varastaa. Hain kuitenkin heti kotimatkalla, ettei juttu katoa ja maksoin heti kotiin päästyäni. Jos myyjä olisi ollut paikalla, olisi saanut rahat käteen.

Näin se käy.

Vierailija
8/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tuote maksetaan etukäteen, jos sovitaan nouto oven kahvasta.

Vierailija
9/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni tekee paljon kauppaa netin kautta ja on usein jättänyt halvat tuotteet pihaan, joku hakenut ne sieltä ja laittanut ostosumman verran rahaa postilaatikkoon.

Ei ole kertaakaan tullut huijatuksi, eikä taida pahemmin välittää vaikka joku jättäisi halvan tuotteen maksamattakin :-)

Itsekin ajattelen samalla tavalla, ettei muutaman euron vuoksi kannata alkaa liikaa säätämään tai pikku huijauksen vuoksi itkemään.

Vierailija
10/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään muutaman euron vuoksi välttämättä vaadi/oleta että maksaa etukäteen vaan riittää että kunhan maksu tulee viimeistään siinä yhteydessä mobilepaylla kun myytävä haetaan. Ihan eri asia, jos kalliimpi tuote niin sitten face to face mieluummin tai maksu etukäteen. Kyllä ihmisiin pitäisi edes muutaman euron edestä luottaa.. tai ainakin minä luotan ja aina on maksu tullut.

Vierailija
11/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tietysti myyjältä ollut kohteliasta ilmoittaa sinulle, ettei maksua näy, joten tuotteitakaan ei voida sen takia luovuttaa. Ja sitten olisitte selvitelleet, miksei maksua ole tullut.

Vierailija
12/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja myyjä sanoi muuten vielä siinä yhteydessä kun sovittiin että haen tavaran sovitusta paikasta että siellä on sitten kameravalvonta.... eli ilmeisestikin sitten on tosiaan pelännyt että varastaisin samalla jotain muutakin, kun hän ei paikalla.

T. Ap

Vierailija
13/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksa lukea kokonaan. Mutta vaikuttaa, että kauppoja ei edes haluttu alunperin myyjän puolesta tehdä. Jos sovittu tapaaminen ja myyjä peruu eikä mikään muukaan ajankohta sovi.

Vierailija
14/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin ja myyjä sanoi muuten vielä siinä yhteydessä kun sovittiin että haen tavaran sovitusta paikasta että siellä on sitten kameravalvonta.... eli ilmeisestikin sitten on tosiaan pelännyt että varastaisin samalla jotain muutakin, kun hän ei paikalla.

T. Ap

Niin? Vaikka juuri Sinä olet rehellinen asiakas niin myyjällä voi olla kokemusta niistä ei-niin-rehellisistä hakijoista.

Vierailija
15/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes jaksa lukea kokonaan. Mutta vaikuttaa, että kauppoja ei edes haluttu alunperin myyjän puolesta tehdä. Jos sovittu tapaaminen ja myyjä peruu eikä mikään muukaan ajankohta sovi.[/quote

Ei sopinut muu aika, koska olin sillä paikkakunnalla juuri sinä päivänä. Ei viitsi erikseen yli 20km ajella 5 e takia.

Vierailija
16/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikanpäällä jos kohtaat sen myyjän.

Etukäteen jos et näe myyjää eli vaikka lähetys.

Tässä tapauksessa etukäteen koska myyjä jättää tavaran ulos vasta kun maksu saatu.

Myyjä oikeassa ja sinä väärässä.

Vierailija
17/17 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ylipäätään jaksaa kohkata jostain 5e tuotteesta. Koskee niin ostajia kuin myyjiä. Olette kyllä hassuja😅