Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kurkkuani myöten täynnä pelkillä käsimatkatavaroilla matkustavia! Eikö tähän saada mitään kuria?

Vierailija
03.10.2024 |

Tuntuu siltä, ettei laukkujen määrää ja kokoa valvota juurikaan, vaan koneeseen änkeää monien pakaasien ja sitten sen isohkon matkalaukun kanssa porukkaa ja sitten alkaa sen helkutin sullominen ja lentoemäntä käskyttää meitä pienempien laukkujen kanssa matkustavia kyyhöttämään laukku jaloissamme, mikä on epämukavaa ja epäreilua! Maksan lipustani huomattavasti  enemmän, koska minulla on laukku ruumassa. Silti joudun istumaan erittäin epämukavasti, koska liikoja matkatavaroita ruumaan raahaavat valtaavat laukkuhyllyt. Matkustan Euroopan lennoilla ja tämä ilmiö vaan villiintyy villiintymistään. 

Kommentit (362)

Vierailija
261/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen. Saa otettua ne tutut tuotteet mukaan käsimatkatavaroihin 😉

https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-matkapakkaus-1-kpl-95116?utm_sourc…

En halua matkustaa näin tuhertaen. Usko jo! Silti en tykkää matkustaa ruumalaukkuni ja käsimatkatavarani kanssa niin, ettei käsimatkatavarani mahdu ylähyllylle näiden käsimatkatavaramatkailijoiden isojen laukkujen takia. Ja seistä turvatarkastuksessa, kun näitä nesteitä ym. ym. tarkistetaan. Se kestää ja kestää. Voihan sen pienen matkalaukunkin laittaa ruumaan! Ai niin, se maksaa muutaman kympin. 

Ai sellainen paremman luokan matkustaja :D

Minun matkustamoon tulevat tavarani ovat niin pienet, että saan myös jalkani edellä olevan istuimen alle. Harmi sinulle, ettet pysty samaan. 

Pidän kyllä niissä myös tärkeimmät hygieniatavarani niissä huonompien ihmisten pienissä pakkauksissa. Matkatavarat pysyvät nykyään hyvin tallessa, mutta varaudun silti. 

Eräs, joka laittaa laukkunsa ruumaan

Vierailija
262/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen Euroopan työmatkoja, 2-3 vuorokautta kestäviä, ja ihmettelen kyllä, miten jotkut tulkitsee että sen lentolaukun ja repun lisäksi perunasäkillinen ostoksia on vielä käsimatkatavaroita. Ymmärrän että siinä pikkukassissa on sun takkisi, mutta kerrankin näin metri kertaa metrin kokoisen petitäkkikassin (oli läpinäkyvä) ähkityn viereiselle tyhjälle penkille, sen lentoemäntä otti pois ja vei muualle säilöön. Kuka hitto roudaa ulkomailta täkkejä? Eikö niitä saa Suomesta tai netistä? 

Ongelma on valvonnan puute. Minusta semmoiset pitäisi ottaa portilla pois, ja ilmoittaa että ylimääräiset tulee sitten perille kun tulee ja lasku veloitetaan matkustajalta. 

Reissussa pärjää hyvin pari päivää samalla paidalla ja housuilla, ei sinne koko vaatekaappia tarvitse tyhjentää. Olen viikon lomamatkan hoitanut hyvin yhdellä mekolla, kaksilla housuilla ja kahdella paidalla. Alusvaatteitakaan ei tarvitse niin paljon, nyrkkipyykkiä voi pestä, jos uhkaa loppua. Jää kassiin tilaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google on joskus ystävä.. 

https://www.finnair.com/fi-fi/usein-kysytyt-kysymykset/matkatavarat/mit…

"Nesteitä korkeintaan 100 ml pakkauksissa, yhteen litran suuruiseen läpinäkyvään ja uudelleensuljettavaan muovipussiin pakattuina."

Minun kosmetiikkani ei tuohon mahtuisi, enkä todellakaan ala täytellä jotain purnukoita vain säästääkseni muutaman kympin ruumalaukusta! 

Minulle pelkillä käsimatkatavaroilla matkustamisessa ei ole kyse rahansäästöstä, vaan lähinnä ajan ja vaivan. Miksi raahaisin mukanani isoa matkalaukkua vain siksi etten "jaksa" täyttää paria saippuapulloa.. Kai

Soita lentöyhtiöt läpi ja kerro tästä oikeudestasi ylähyllypaikkaan, niin työntekijät saavat makeat naurut päiväänsä. 

Vierailija
264/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen. Saa otettua ne tutut tuotteet mukaan käsimatkatavaroihin 😉

https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-matkapakkaus-1-kpl-95116?utm_sourc…

En halua matkustaa näin tuhertaen. Usko jo! Silti en tykkää matkustaa ruumalaukkuni ja käsimatkatavarani kanssa niin, ettei käsimatkatavarani mahdu ylähyllylle näiden käsimatkatavaramatkailijoiden isojen laukkujen takia. Ja seistä turvatarkastuksessa, kun näitä nesteitä ym. ym. tarkistetaan. Se kestää ja kestää. Voihan sen pienen matkalaukunkin laittaa ruumaan! Ai niin, se maksaa muutaman kympin. 

Ai sellainen paremman luokan matkus

No kun tämä lippujen hintakikkailu alkoi, alkoi tämä käsimatkatavaroilla matkustelu. Niiden kustannuksella, joilla on syystä tai toisesta ruumalaukku. He joutuvat istumaan epämukavammin, joilla ei ole kovaa matkustamolaukkua, vaan muu laukku. 

Vierailija
265/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lentolippu on hinnoiteltu käsimatkatavaran mukaan, pösilö.

Matkalaukku maksaa erikseen, pösilö, eli lento maksaa enemmän niille jotka eivät tunge kolmen viikon tavaroita käsimatkatavaroihin, pösilö.

Esim. Finnairilla käsimatkatavarasta maksetaan. 

Ei makseta. Finnairilla matkustamolaukku ja käsilaukku (jokin muu pieni laukku) saavat painaa yhteensä 8 kg. Lippu superlight

Tuo siis reppu n 40x30x15cm ja käsilaukku yht 8kg.

Kabiinilaukku maksaa erikseen noiden lisäksi +8kg 55x40x23cm

Ruumaan jos maksat laukun 23kg saat lisäksi kabiinilaukun 8kg + repun 8kg samaan hintaan. 

Finnairilla Superlight-lippuun kuuluu vain YKSI laukku kooltaan 40 X 30 X 15 cm. Mitään muuta laukkua ei tuolla lipulla saa olla ellei ole lisämaksusta ostanut enemmän matkatavaraa.

Vierailija
266/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen Euroopan työmatkoja, 2-3 vuorokautta kestäviä, ja ihmettelen kyllä, miten jotkut tulkitsee että sen lentolaukun ja repun lisäksi perunasäkillinen ostoksia on vielä käsimatkatavaroita. Ymmärrän että siinä pikkukassissa on sun takkisi, mutta kerrankin näin metri kertaa metrin kokoisen petitäkkikassin (oli läpinäkyvä) ähkityn viereiselle tyhjälle penkille, sen lentoemäntä otti pois ja vei muualle säilöön. Kuka hitto roudaa ulkomailta täkkejä? Eikö niitä saa Suomesta tai netistä? 

Ongelma on valvonnan puute. Minusta semmoiset pitäisi ottaa portilla pois, ja ilmoittaa että ylimääräiset tulee sitten perille kun tulee ja lasku veloitetaan matkustajalta. 

Reissussa pärjää hyvin pari päivää samalla paidalla ja housuilla, ei sinne koko vaatekaappia tarvitse tyhjentää. Olen viikon lomamatkan hoitanut hyvin yhdellä mekolla, kaksilla housuilla ja kahdella paidalla. Alusvaatteitakaan ei tarvitse niin paljon, nyrkkipyyk

Juuri näin. Noion kerran vuodessa lentäen jossain käydään niin ihmetyttää miten joillain on valtavat määrät tavaraa mukana. Sama missä vaan matkoilla. Se lentolaukullinen riittää ihan hyvin. Myös automatkoilla. Virossa ajeltiin pari viikkoa hiljattain, Latvian puolelta ostin muutamat kalsarit ja sukat niinkuin noin viisi vuotta sitten. Vähän piti nyrkkipyykkiä pestä jossain vaiheessa mutta se ei ole ongelma, pikkujuttu. Rouvalla oli kyllä kaksi mielestäni isoa matkalaukkua mukana...

Vierailija
267/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Soita lentöyhtiöt läpi ja kerro tästä oikeudestasi ylähyllypaikkaan, niin työntekijät saavat makeat naurut päiväänsä. "

Ei, olen matkustanut jo useat vuodet kiltisti kaiken ylähyllytilani koville isoille matkalaukuille antaen, ihan turha edes yrittää muuta. Kyyhötän penkilläni takkini (jonka en halua ruttaantuvan) ja laukkuni (joka ei mahdu ylös koskaan) kanssa, laukku epämukavasti jalkatilassa. Luulen tosin, että nuo mielestäsi nauravat työntekijät ajattelevat vähemmän iloisia ajatuksia tästä pakaasimatkustamisesta. 

Vierailija
268/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan aina pelkillä käsimatkatavaroila. Normaali Niken reppu on aina riittänyt viikon matkoille. Eipä ole tullut mieleenkään, että joitain ihmisiä tämä ärsyttää.

Vierailija
269/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä matkustan aina pelkillä käsimatkatavaroila. Normaali Niken reppu on aina riittänyt viikon matkoille. Eipä ole tullut mieleenkään, että joitain ihmisiä tämä ärsyttää.

Jos luit keskustelun, huomasit, ettei kyseessä ollut yksi reppu, vaan ylimitoitetut isot matkatavarat jotka nykyään otetaan matkustamoon. 

Vierailija
270/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokaiselle ole varattu yhden laukun paikka ylhäältä vai miten se menee.

Kyllä, mutta koska toisilla on jopa kolme lentolaukun kokoista, tai vähän isompaakin laukkua ja lisäksi muita nyssäköitä, niin se tunnollinen laihan repun kanssa matkustanut käskytetään ottamaan reppu jalkoihinsa.

Ei voi olla kolmea lentolaukun kokoista matkustamoon ja vielä nyssyköitä lisäksi. 

Vierailija
271/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lentolipun hintaan kuului ruoka, alkoholit ja ruumaan menevä laukku. Tämä kaikki johtuu vain lentoyhtiöiden rahastuksesta.

Vierailija
272/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminenhän tähän on johtanut. Ei osteta ruumaan menevän matkalaukun oikeuttavaa lippua, vaan tungeksitaan isojen käsimatkatavarouden kanssa koneeseen. 

Ei pitkän viikonlopun takia tarvita ruumalaukun vertaa vaatteita, vaan silloin mennään lentolaukulla. Jos 2 ihmistä niin sitten ruumalaukku parempi.

Vierailija
273/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laukkupaikat pitäisi merkitä - xx tila koneeseen jokaiselle paikalle laukulle. Jos otat enemmän otat sen syliin.

Vierailija
274/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissussa pärjää hyvin pari päivää samalla paidalla ja housuilla, ei sinne koko vaatekaappia tarvitse tyhjentää. Olen viikon lomamatkan hoitanut hyvin yhdellä mekolla, kaksilla housuilla ja kahdella paidalla. Alusvaatteitakaan ei tarvitse niin paljon, nyrkkipyyk

Olen tehnyt parinkin viikon lomamatkan samoilla vaatteilla koko ajan. Hiki kuivuu yöllä vaatteista. 

Vierailija
275/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavatko lentiyhtiöt, että ruumalaukkuja olisi mahd. vähän, ettei tarvitse maksaa niiden kuljettamisesta koneeseen ja pois ja hihnalle? Haluavat, että ihmiset raahaavat tavaransa itse? Ja ihmiset kuvittelevat olevansa hyvinkin trendikkäitä tehdessään nyt niin? Vaikka ovat vain säästötoimenpiteiden kohteita.

Vierailija
276/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Soita lentöyhtiöt läpi ja kerro tästä oikeudestasi ylähyllypaikkaan, niin työntekijät saavat makeat naurut päiväänsä. "

Ei, olen matkustanut jo useat vuodet kiltisti kaiken ylähyllytilani koville isoille matkalaukuille antaen, ihan turha edes yrittää muuta. Kyyhötän penkilläni takkini (jonka en halua ruttaantuvan) ja laukkuni (joka ei mahdu ylös koskaan) kanssa, laukku epämukavasti jalkatilassa. Luulen tosin, että nuo mielestäsi nauravat työntekijät ajattelevat vähemmän iloisia ajatuksia tästä pakaasimatkustamisesta. 

Ei ole mitään sinun ylähyllytilaasi

Ehdotan, että ostat lipun businessluokkaan tai pienennät käsimatkatavaralaukkuasi. Tai jatkat uhriutumistasi, kun vaikutat nauttivan siitä. 

Vierailija
277/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kieltäytyi laittamasta reppuaan jalkoihinsa, pitkäsäärinen kun on ja halusi sen ylähyllylle, kuten muutkin matkustajat. Paluumatkalla hänet pysäytettiin portilla ja jo etukäteen ohjeistettiin laittamaan reppu jalkoihin.

Pakkoko se on jalkojen tielle laittaa? Oman penkin alla on tilaa ja siellä sen kuuluu olla sijoitettunakin.

Ha-ha-ha-haa! Oman penkin alla on takana istuvan tavarat. Jalkojen eteen se reppu on työnnettävä. 

Vierailija
278/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että ostat lipun businessluokkaan tai pienennät käsimatkatavaralaukkuasi. Tai jatkat uhriutumistasi, kun vaikutat nauttivan siitä. 

Ai ihan oikeasti ne ylähyllytilat eivät ole kaikille käsimatkataralipun ostaneille? En tiennyt tuota. 

T. eri

Vierailija
279/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ihan oikeasti ne ylähyllytilat eivät ole kaikille käsimat

Eivät ole. Sinne laitetaan vain isommat käsimatkatavarat eli ne isoimmat matkustamoon sallitut matkalaukut. 

Vierailija
280/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta jatkossakin matkustan pelkän repun ja käsilaukun kanssa 😉 Ei mitään intoa laittaa tavaroita ruumaan, häviävät kuitenkin. Repulla pärjää viikonkin reissut.

Tämä. En ymmärrä miksi joidenkin pitää ottaa hirveet määrät kamaa mukaan. Muutama vuosi sitten oli KAHDEN päivän työreissu Köpiksessä(aamu kasilta paikalle ja seuraavan päivän iltana yötä vasten pois), niin firman nuorin about 24 v naisella oli perästä vedettävä matkalaukku, iso olkalaukku, marimekon kassi ja käsilaukku. Hauskaa oli myös se, että mentiin ensimmäistä kertaa hotellille vasta 13-14 aikaan, niin tuo ähisi noiden kimpsujen ja kampsujen kanssa kilometritolkulla. Vastapainona firman osastopäälliköllä oli taskussa puhelin, lompakko, passi ja laturi eikä mitään kantamuksia. Itselläni oli laukussa perus roinan mukana t-paita, alkkarit ja sukat.

Hotellilta löytyy aina kuitenkin perus hygieniatuotteet ja kaiken muun voi tarvittaessa ostaa paikan päältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi