Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kurkkuani myöten täynnä pelkillä käsimatkatavaroilla matkustavia! Eikö tähän saada mitään kuria?

Vierailija
03.10.2024 |

Tuntuu siltä, ettei laukkujen määrää ja kokoa valvota juurikaan, vaan koneeseen änkeää monien pakaasien ja sitten sen isohkon matkalaukun kanssa porukkaa ja sitten alkaa sen helkutin sullominen ja lentoemäntä käskyttää meitä pienempien laukkujen kanssa matkustavia kyyhöttämään laukku jaloissamme, mikä on epämukavaa ja epäreilua! Maksan lipustani huomattavasti  enemmän, koska minulla on laukku ruumassa. Silti joudun istumaan erittäin epämukavasti, koska liikoja matkatavaroita ruumaan raahaavat valtaavat laukkuhyllyt. Matkustan Euroopan lennoilla ja tämä ilmiö vaan villiintyy villiintymistään. 

Kommentit (362)

Vierailija
241/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko varma, että tämä systeemi muuttuu. Ongelma räjähtää käsiin. Kohta matkustamoon saa tuoda vain käsilaukun, niinkuin ennenvanhaan. Kaikki "kehitys" ei ole oikeaan suuntaan. 

Vierailija
242/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne pakkaatte

Suihkugeelin

Partaveden

Kasvoveden

Shampoon?????

Haisetteko pahalta kun palaatte suomeen???

Käsimatkatavaroihin. En haise mennessä enkä tullessa.

Mihin käsimatkatavaroihin saa laittaa shampoon ja hoitoaineen, suihkugeelin, kasvoveden, bodylotionin, suuveden, meikkivoiteen, ihovoiteen ja kaikki muut meikit..? 

Et selvästi ole matkustanut kovin paljoa. Ja se on ihan okei :)

Hyvin mahtuu, ja minulla on usein kunnon meikit mukana, joskus taisi olla jopa suuvesi viisaudenhampaan poiston jälkimainingeissa. Kyllä sinäkin opit vielä pakkaamaan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne pakkaatte

Suihkugeelin

Partaveden

Kasvoveden

Shampoon?????

Mihin käsimatkatavaroihin saa laittaa shampoon ja hoitoaineen, suihkugeelin, kasvoveden, bodylotionin, suuveden, meikkivoiteen, ihovoiteen ja kaikki muut meikit..? 

Hyvin mahtuu, ja minulla on usein kunnon meikit mukana, joskus taisi olla jopa suuvesi viisaudenhampaan poiston jälkimainingeissa. Kyllä sinäkin opit vielä pakkaamaan.  

En puhu mahtumisesta, vaan saako ottaa? Mulla on aina ruumalaukku, joten en tiedä käytäntöjä, jos menee tällaisten nestepakkausten kanssa koneeseen. Olen matkustanut paljon, mutten ikinä vain pelkillä käsimatkatavaroilla. Nesteet ovat ruumalaukussa isossa kosmetiikkapussissa. 

Vierailija
244/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne pakkaatte

Suihkugeelin

Partaveden

Kasvoveden

Shampoon?????

En puhu mahtumisesta, vaan saako ottaa? Mulla on

Nesterajoitukset on kerrottu lippua ostaessa. Kaikki hygieniatuotteet eivät ole nesteitä. Tarpeelliset saa kyllä mukaan, jos ei valitse litran perhepakkauksia. Kuka sellaisia haluaa edes kantaa?

Vierailija
245/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ottaa oman kosmetiikkani mukaan ja ne ovat yli 100 ml pakkauksissa, vaikkei heti liioitellen haluaisi puhua litran perhepakkauksista. 

Vierailija
246/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ei ihme, että jonot ovat hirvittävät, kun näitä matkustamoon jopa shampoonsakin ottavia säästömatkailijoita  riittää!

Vierailija
247/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google on joskus ystävä.. 

https://www.finnair.com/fi-fi/usein-kysytyt-kysymykset/matkatavarat/mit…

"Nesteitä korkeintaan 100 ml pakkauksissa, yhteen litran suuruiseen läpinäkyvään ja uudelleensuljettavaan muovipussiin pakattuina."

Vierailija
248/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lentolippu on hinnoiteltu käsimatkatavaran mukaan, pösilö.

Niinko?   Olen 36 vuotta varannut ja myynyt lentolippuja. Ainakin vielä eilen oli erilaista lippua myyntiin. Kalleimmat yhdellä tai jopa kahdella ruumaan

menevällä matkatavaralla. Saahan niitä liipuja toki muunlaisiakin.    

Vierailija
249/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nesteitä korkeintaan 100 ml pakkauksissa, yhteen litran suuruiseen läpinäkyvään ja uudelleensuljettavaan muovipussiin pakattuina."

Minun kosmetiikkani ei tuohon mahtuisi, enkä todellakaan ala täytellä jotain purnukoita vain säästääkseni muutaman kympin ruumalaukusta! 

Vierailija
250/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamme pelkillä käsimatkatavaroilla. Pienempi kassi jalkatilaan ja isompi ylös, ihan ohjeen mukaan. Ärsyttää ne, jotka tukkii ylös usemapaa pussia, nyssäkkää, takkia. Ja jos on vain se pieni laukku/reppu se laitetaan sinne jalkatilaan, se on ihan ohjeistus. 

Meillä on mittojen mukaiset käsimatkatavaralaukut. Vuosia matkustaneena olen todennut että hyvin harvoin matkustamoon meneviä laukkuja punnitaan/tarkastetaan mahtuuko annettuihin mittoihin. 

Vierailija
251/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen. Saa otettua ne tutut tuotteet mukaan käsimatkatavaroihin 😉

https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-matkapakkaus-1-kpl-95116?utm_sourc…

Vierailija
252/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kosmetiikkani ei tuohon mahtuisi, enkä todellakaan ala täytellä jotain purnukoita vain säästääkseni muutaman kympin ruumalaukusta! 

Minulle pelkillä käsimatkatavaroilla matkustamisessa ei ole kyse rahansäästöstä, vaan lähinnä ajan ja vaivan. Miksi raahaisin mukanani isoa matkalaukkua vain siksi etten "jaksa" täyttää paria saippuapulloa.. Kaikki tavarat mahtuu vaivatta reppuun ja minä olen jo ulkona kentältä siinä vaiheessa kun muut vasta odottelevat niitä pakaasejaan sieltä ruumasta (elleivät ole sattumoisin hävinneet matkalla).

Vierailija
253/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen. Saa otettua ne tutut tuotteet mukaan käsimatkatavaroihin 😉

https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-matkapakkaus-1-kpl-95116?utm_sourc…

En halua matkustaa näin tuhertaen. Usko jo! Silti en tykkää matkustaa ruumalaukkuni ja käsimatkatavarani kanssa niin, ettei käsimatkatavarani mahdu ylähyllylle näiden käsimatkatavaramatkailijoiden isojen laukkujen takia. Ja seistä turvatarkastuksessa, kun näitä nesteitä ym. ym. tarkistetaan. Se kestää ja kestää. Voihan sen pienen matkalaukunkin laittaa ruumaan! Ai niin, se maksaa muutaman kympin. 

Vierailija
254/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustamme pelkillä käsimatkatavaroilla. Pienempi kassi jalkatilaan ja isompi ylös, ihan ohjeen mukaan. Ärsyttää ne, jotka tukkii ylös usemapaa pussia, nyssäkkää, takkia. Ja jos on vain se pieni laukku/reppu se laitetaan sinne jalkatilaan, se on ihan ohjeistus. 

Meillä on mittojen mukaiset käsimatkatavaralaukut. Vuosia matkustaneena olen todennut että hyvin harvoin matkustamoon meneviä laukkuja punnitaan/tarkastetaan mahtuuko annettuihin mittoihin. 

Takki on ihan sallittu, ja myös ne nyssäkät, jos sopivat rajoituksiin. En itse ole nyssäkkäihminen, mutten myöskään viitsi ottaa paineita muiden nyssäköistä. 

Vierailija
255/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma reppu penkin alla on ihan ok, siihen mahtuu muutaman päivän tavarat.

Oletko tukkimies kun repulla matkustat?

Vierailija
256/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle pelkillä käsimatkatavaroilla matkustamisessa ei ole kyse rahansäästöstä, vaan lähinnä ajan ja vaivan. Miksi raahaisin mukanani isoa matkalaukkua vain siksi etten "jaksa" täyttää paria saippuapulloa.. Kaikki tavarat mahtuu vaivatta reppuun ja minä olen jo ulkona kentältä siinä vaiheessa kun muut vasta o

Jep sama. Mulle ruumatavara on ilmainen kanta-asiakkuuden takia, mutta juuri ajansäästön ja helppouden takia menen aina pelkällä käsimatkatavaralla, jos on kyse alle viikon matkasta.

Enkä tunne ketään oikeasti paljon matkustavaa joka toimisi toisin ja joka myöskään jaksaisi isosti ärsyyntyä siitä miten muut laukkunsa kuljettaa.

Vierailija
257/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että!

En tiedä, miten hankit kosmetiikkasi. Minä saan aika ajoin kaikenlaisia pieniä näytepakkauksia kasvovoiteista, seerumeista, kasvovesistä ja meikeistä. Keventävät kummasti matkatavaroita. Mutta ehkäpä sinä et omiasi juuri kannakaan?

Vierailija
258/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminenhän tähän on johtanut. Ei osteta ruumaan menevän matkalaukun oikeuttavaa lippua, vaan tungeksitaan isojen käsimatkatavarouden kanssa koneeseen. 

Se tungeksiminen on ihan lentoyhtiöiden tahdon mukaista, ne rahastavat isommista käsimatkatavaroista. 

Jos suosit hieman harvinaisempia matka-aikoja, lennoilla on väljempää. Suosittelen. 

Vierailija
259/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että!

En tiedä, miten hankit kosmetiikkasi. Minä saan aika ajoin kaikenlaisia pieniä näytepakkauksia kasvovoiteista, seerumeista, kasvovesistä ja meikeistä. Keventävät kummasti matkatavaroita. Mutta ehkäpä sinä et omiasi juuri kannakaan?

Me kaikki emme ole Sokoksen kemppariosaston myyjiä. 

Vierailija
260/362 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle pelkillä käsimatkatavaroilla matkustamisessa ei ole kyse rahansäästöstä, vaan lähinnä ajan ja vaivan. Miksi raahaisin mukanani isoa matkalaukkua vain siksi etten "jaksa" täyttää paria saippuapulloa.. Kaikki tavarat mahtuu vaivatta reppuun ja minä olen jo

Minua ärsyttää joutua istumaan laukku jalkatilassa, vaikka lippuni oikeuttaa käsimatkatavaraan ja mielestäni myös sen pitämiseen ylähyllyllä. Ei käy, koska siellä on muiden isot laukut. Ruumalaukku minulla jo on, en halua trolleyta sen lisäksi, vaan pienen repun. Pienessä jalkatilassa se haittaa jalkojen ojentamista silti. Tämä alkoi tämän käsimatkatavaramatkustelun myötä. Olen satavarma, että jos kaikki laukut otettaiskin ilmaiseksi ruumaan, tämä matkustamon trolleymatkustelu loppuisi kuin seinään, vaikka tässä muuta yritetään selittää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän