Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Kolmannes suomalaisista vaihtaa lakanat harvemmin kuin kerran kuussa! Asiantuntija varoittaa vaaroista. Myös vessan käsipyyhe pitäisi va

Vierailija
03.10.2024 |

... Vaihtaa useammin kuin mitä suomalaiset tekee.

Onpas suomalaisten hygieniässä puuttuita. Olen myös huomannut että moni tuttu käyttää samoja housuja viikon tai jopa sen yli!!

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain ohjeissa farkkuja ei pitäisi ollenkaan pestä kuin äärimmäisissä tapauksissa (esim. keitot kaatuneet syliin), pelkkä tuuletus riittää. Ajattele mitkä muhennokset siellä on kun pari vuotta pidetty päällä ilman pesemistä.

Jos farkut sitten pesee vastoin pesuohjeita, käyttäjä ei voi valittaa hikipajafarkkujen värien haalistumisesta ja muista pesussa tulevista "värivioista". Kätevää.

Vierailija
62/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoista housuista ei voi muuten päätellä mitään. Itse saatan käyttää samoja, mutta pesen ne kyllä parin päivän välein. 

Voi olla myös useammat samanlaiset housut.

Juu, kyllä niitä selityksiä piisaa. Entäs se paskan haju sitten?

Monella on tapana käydä paskalla vessassa eikä tehdä niitä housuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parempaakin tekemistä kuin pestä pyykkiä joka päivä. Vaihdetaan kun siltä tuntuu.

Vierailija
64/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun töitä ja kihomatoja päiväkodeissa epidemioina tai aknea pukkaa jo ennen teini-ikää. 

Hyvähän se että on töitä.

Vierailija
65/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ulkomaillakaan lakanoita vaihtele. Ja ulkomailla ollaan sivistyneitä.

Syövätkin niin hienoja ja maustettuja ruokia.

Vierailija
66/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kuin kerran kuussa. Tästä muistinkin, että vaihdoin viimeksi ennen kesälomia. Eipä tässä tosin tätä vuotta enää kauaa ole jäljelläkään. 

Vierailija
67/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin töissä ne hygieniahysteerikot ja käsidesillä lotraajat sairastavat enemmän kuin minä, joka en hirveesti viitsi välittää tuollaisesta öyhötyksestä. Miettikää mitä se on ollut 1900-luvulla, hengissä ollaan vieläkin. En ole yhtäkään influenssaa sairastanut, tavallisia flunssia pelkästään eikä niitäkään läheskään joka vuosi. Viimeisetä yrjötaudistakin on monta vuotta, norovirusta ei ole ollut kenelläkään meidän perheestä, ei täitä eikä mitää muitakaan satiaisia.

Vierailija
68/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat jo vuosi pesemättä, tyynyliina yli 3 vuotta, hampaat pesty viimeksi 2 viikkoa sitten kunnolla, asunto siivoomatta jo 4 vuotta, farkut yli 3kk pesemättä, samat sukat menee 2-4 päivää, samat astiat käytössä yli vuoden pesemättä. Mitä voitin? Minulla on ADHD joten pysty suorittamaan näitä kuntoon.

Vierailija
69/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun töitä ja kihomatoja päiväkodeissa epidemioina tai aknea pukkaa jo ennen teini-ikää. 

Eiköhän ne ole sieltä ulkomailta tulleilta peräisin.

Vierailija
70/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä päällyshousuja pitäisi koko ajan pestä? En pidä samoja housuja kotona ja töissä vaan vaihdan heti kun tulen kotiin. Mun miehellä on kolmet samanlaiset, ei kukaan voi tietää mitkä niistä hänellä on milloinkin päällä. Kun löytää jotkut sopivat, ostaa useammat kerralla. 

Vierailija
71/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipyyhkeet olen aina pessyt kerran viikossa, niistä tulee muuten yököttävät. Kylpypyyhkeitä en ihan niin tiuhaan pese, mulla on kyllä hiuksiin erillinen "turbaani", jota pesen useinkin. 

Vierailija
72/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, mitä laiskuutta. Nykyään on koneet, laitteet, vesi tulee hanasta ja menee viemäristä.  

Vierailija
73/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoista housuista ei voi muuten päätellä mitään. Itse saatan käyttää samoja, mutta pesen ne kyllä parin päivän välein. 

Voi olla myös useammat samanlaiset housut.

Mä en pese esimerkiksi villakankaisia housuja koskaan. Tahrat poistan, tuuletan ja höyrytän. Kemiallisesta pesusta jää mielestäni tunkkainen tuoksu.

Just. Onneksi ne pesemättömät housut ei haise millekään🤮

Jos sulla alkavat housut haista, paljastan sinulle salaisuuden. Me muut käytämme alushousuja.

Vierailija
74/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kun liikkuu julkisissa. Ihmiset nykyään haisevat niin likaisilta. Vaatteita ei osata pestä oikein. Aina haisee märkä rätti ja hiki.

30 asteessa eikä kunnolla kuivata. Hyi

Tää alkoi mielestäni koronan myötä, eli nekin  haisulit jotka ennen peseytyivät edes viikottain ennen kaupoille lähtöä, alkoivat viisveisaamaan. Olen aina ollut hajuherkkä, ja ihan järkyttyneenä yritin noina vuosina tehdä ostoksia ilman että laatta lentää. Haju jäi joidenkin perässä leijumaan hyllyväleihin niin pitkäksi aikaa, että jäi ostamatta sen välikön tuotteet. 

Vierailija
75/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi syy miksi en halua enää edes käydä kenenkään luona kylässä. Ihan järkyttävää miten likaisia ihmiset ja kodit on.

Haiskahtaa ensimmäisen maailman ongelmalta.

Kaverini on tällainen pöpöfoobikko ja oli kovin tulossa käymään luonani yökylään, totesin naurahtaen että ei onnistu, ei hän täällä järjissään pysy kun on laboratorio-olosuhteiden sijaan ihan vaan perussiistiä. Aina hänelle asunnostani laittamistani kuvistakin keskittyy epäolennaisena asiana siisteyteen ja näkee jotain sontaa joka kuvassa, varjotkin näki kuvissa jonkinlaisena likana. Aivan yli ampuu homma.

Vierailija
76/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiseeko ne "hyvät" bakteerit myös kalalle suominaisen alapäässä?

Kalanhaju johtuu bakteerivaginoosista, jonka aiheuttaa sperma. Vaihtoehtoina joko kondomin käyttö tai toistuvat emätinpuikkokuurit. 

Vierailija
77/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kun liikkuu julkisissa. Ihmiset nykyään haisevat niin likaisilta. Vaatteita ei osata pestä oikein. Aina haisee märkä rätti ja hiki.

Et ole sitten matkustanut julkisissa 60- ja 70-luvulla. Silloin hajuja oli vielä enemmän. Myös tupakanhajua.

Vierailija
78/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 lasta ja me aikuiset,en tosiaan ala parin viikon välein lakananvaihto-rumbaan!  Kaksi kertaa kuussa on riittävästi.

Tämä on hyvä 😅

Vierailija
79/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihme, että ihmiset pysyivät ennen elossa kun ei ollut pesukoneita ja lapsia oli useissa torpissa liuta. Irwin lauloi Ryysyrannasta. Isäni 1920 luvulla syntynyt, kertoi, että heillä maatalossa nukuttiin koko talvi samojen vällyjen alla ja lakanana toimi joku räsymaton tapainen itse kangaspuilla kudottu patjan päällinen. Patjat olivat tietty olkipatjoja, joihin oljet vaihdettiin joka vuosi. Maalaistaloissa ja torpissa oli vielä 1960 olkipatjoja, itsekin olen semmoisilla nukkunut, eikä se niin kummallista ollut. Missä talvella pakkasilla olisivat ollenkaan voineet pyykkiä pestä ja varsinkin kuivattaa pyykit. 

Vierailija
80/197 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten matkustanut julkisissa 60- ja 70-luvulla. Silloin hajuja oli vielä enemmän. Myös tupakanhajua.

Minä matkustin eikä mitään hajuja sen kummemmin ollut paitsi jos joku pieras, sitäkin tapahtui. Linjurin takaosassa sai poltella tupakkaa, ei se ketään häirinnyt. Silloin oli suurin osa tolokun ihmisiä eikä nykyisiä nillittäjiä ollut kuin hitusen verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi