IS: Kolmannes suomalaisista vaihtaa lakanat harvemmin kuin kerran kuussa! Asiantuntija varoittaa vaaroista. Myös vessan käsipyyhe pitäisi va
... Vaihtaa useammin kuin mitä suomalaiset tekee.
Onpas suomalaisten hygieniässä puuttuita. Olen myös huomannut että moni tuttu käyttää samoja housuja viikon tai jopa sen yli!!
Kommentit (197)
Eilen täällä keskusteltiin siitä miten usein ihmiset pesevät hampaansa. Jotkut eivät pese edes vuosittain. Tuskin he silloin viitsivät vaihtaa lakanoita ja pyyhkeitäkään viikoittain.
Huomaa kun liikkuu julkisissa. Ihmiset nykyään haisevat niin likaisilta. Vaatteita ei osata pestä oikein. Aina haisee märkä rätti ja hiki.
30 asteessa eikä kunnolla kuivata. Hyi
Yllätys yllätys, ap. Mä kyllä vaihdan lakanat vähintään joka toinen viikko, mutta silti saatan käyttää samoja housuja jopa yli 10 vuotta.
Ihan turhia moiset lakanat. Itse nukun sohvalla päivävaatteet päällä ja säästän paljon turhaa työtä lakanoiden vaihtelemisessa ja pyykkäämisessä. N56
Joissain ohjeissa farkkuja ei pitäisi ollenkaan pestä kuin äärimmäisissä tapauksissa (esim. keitot kaatuneet syliin), pelkkä tuuletus riittää. Ajattele mitkä muhennokset siellä on kun pari vuotta pidetty päällä ilman pesemistä.
Hyi hel..... miten saastaisia nykyihmiset on. Ei ihme kun esim. luteet leviää. Lakanat täytyy vaihtaa vähintään kerran viikossa, vaatteet pestään päivittäin, pyyhkeet vaihdan joka päivä jne.
Muistaakseni omaan kouluaikaan suositeltiin lakanoiden vaihtoa kuukauden välein. Onko se sitten ihme, jos väki toteuttaa sitä mihin on opetettu.
Mua oksettaa miten saastaisia ilmeisesti suurin osa ihmisistä on. Ei todellakaan tee mieli matkustaa busseissa. Puhtaus on puoli ruokaa opetti jo mummini aikoinaan.
Samoista housuista ei voi muuten päätellä mitään. Itse saatan käyttää samoja, mutta pesen ne kyllä parin päivän välein.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hel..... miten saastaisia nykyihmiset on. Ei ihme kun esim. luteet leviää. Lakanat täytyy vaihtaa vähintään kerran viikossa, vaatteet pestään päivittäin, pyyhkeet vaihdan joka päivä jne.
Selvästikään et ole kauhean perehtynyt esimerkiksi luteiden leviämistapaan. Mutta ehkä tämä on juuri uusavuttomuuden koko kuva: osa ei edes käytä lakanoita ja osa pyykkää turhaan ja hysteerisesti. Esimerkiksi pyyhkeen voi hyvin jättää ilmavasti kuivumaan seuraavaan kertaan, niin säästää sekä pyyhettä että luontoa. Samoin vaatteiden kohdalla on paljon vaihtoehtoja pyykkäämisestä tuuletukseen ja höyrytykseen.
Hävetkää hyvät ihmiset. Oksettavaa miten likaisia olette.
Vierailija kirjoitti:
Samoista housuista ei voi muuten päätellä mitään. Itse saatan käyttää samoja, mutta pesen ne kyllä parin päivän välein.
Voi olla myös useammat samanlaiset housut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös useammat samanlaiset housut.
Mä en pese esimerkiksi villakankaisia housuja koskaan. Tahrat poistan, tuuletan ja höyrytän. Kemiallisesta pesusta jää mielestäni tunkkainen tuoksu.
Tämä on yksi syy miksi en halua enää edes käydä kenenkään luona kylässä. Ihan järkyttävää miten likaisia ihmiset ja kodit on.
Yök hyi helvetti sentään ihmiset ovat oksettavia s i k o j a. Ei ihme että en suurimmasta osasta pidäkään.
Itsekään en mikään siivoushullu ole mutta tuo menee jo täysin yli itseltäni. Lakanat vaihdan viimeistään kahden viikon kohdalla jos en aiemmin mitenkään jaksa ja sekin on liian harvoin. Pyyhkeet vaihdan lähes päivittäin. Vaatteet vaihdan päivittäin tai lähes päivittäin riippuen vaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi syy miksi en halua enää edes käydä kenenkään luona kylässä. Ihan järkyttävää miten likaisia ihmiset ja kodit on.
Haiskahtaa ensimmäisen maailman ongelmalta.
Villavaatteita ei ainakaan tule pestä käytön jälkeen, vaan tuulettaa. Ihmeellistä hysteriaa.
Moni suomalainen vaihtaa lakanat liian harvoin asiantuntija kertoo oikean vaihtovälin ja painavan syyn, miksi siinä kannattaisi pysyä
https://www.is.fi/asuminen/art-2000010731145.html