Oletteko huomanneet suurten ikäluokkien edustajissa ns. (Kalevit & Marjatat) tämmöisiä piirteitä
-mitättömistä asioista kehitetään helvetinmoinen raivo ja jotkut jopa kiihdyttävät itsensä tilaan, jossa aivoinfarkti mahdollinen
-helventinmoinen etukäteen stressaaminen ja asioiden suunnittelu, ihan sama kuinka mitätön asia kyseessä
-samoja asioita jankataan vuosikausia kyllästymiseen asti
-helvetinmoinen konfliktihakuisuus, pakko kehittää mitättömistä asioista vuosikausia kestäviä mökkiriitoja (vika on aina jonkun muun)
(sitä näkee itse kilometrin päähän miten jossain tilanteessa/asiassa tulee käymään ja sitä koittaa varoittaa, että älkää nyt kehittäkö tästäkin kärpäsestä härkästä, sitten puhelin soi ja kerrotaan miten on saaatu taas aikaan joku asiasta josta heitä koitti varoittaa)
-saatananmoinen nuukuus ja väärässä paikassa säästäminen, joku margariinipaketti pitää hakea 20km päästä jos se on 10 centtiä halvempi, vaikka tilillä olisi pari miljoonaa
(tyyliin jugurttipurkit liuotetaan vedellä loppuun saa vielä lasillisen ja kissanruoka pussi mankeloidaan, että mitään ei mene hukkaan)
(kaikki mahdollinen säästetään, koska ei tiedä koska sitä tarvitsee)
- kaikesta tekemisestä on pakko löytää jotain vikaa, pakonomainen tarve päästä sanomaan jostain
-asioista kailotetaan helvetin kovalla äänellä, niin että se varmasti kuulee "vahingossa" josta puhutaan negatiiviseen sävyyn
-elävät menneisyydessä hintojen, työpaikkojen, opiskelun ja kaiken muunkin suhteen (yrittänyt selittää, että enää ei kävellä 15-vuotiaana tehtaan portista sisään ja 65-vuotiaana ulos)
-uskomattomat luulot omasta työnteosta
(silloin kun minä olin nuori)
-helvetinmoinen uteliaisuus muiden ihmisten asioista, pakonomainen tarve saada tietää kaikki muiden asiat ja pakonomainen tarve kertoa niitä eteenpäin
-kaikki mielenterveysongelmat ovat hulluutta
-ajatusmaailma sellainen, että minkä tahansa tapahtuman pystyy unohtamaan viidessä minuutissa ja jatkamaan elämää niin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut
-helvetin kovia vittuilemaan, nälvimään ja viisastelemaan, mutta itse eivät kestä minkäänlaista sanomista
-jonkinlainen lapseksi taantuminen
(sanotaaan että että ei minulle mitään mitään synttärilahjaa / joululahjaa pidä ostaa, mutta jos et osta niin alkaa tiuskiminen ja sanaton loukkaantuminen)
Kommentit (36)
Kyllä ne jaksaa puhua kuinka on töitä tehty, sitten just pihistellään kaikesta vaikka tilillä on satojatuhansia, no jääpähän perintöä jollekkin kun säästävät kuoleemaansa saakka. Minä ainakin nautin omista rahoistani eläessäni ja teen oloni mukavaksi ja voin tarjota jollekkin jotain jolla ei oikeasti ole rahaa.
Tutulle kuulostaa. Boomer sukupolvi ja heti sen jälkeen syntyneet on tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni asia soveltuu 50-vuotiaisiin eli 70-luvulla syntyneisiin. Nytkin js jatkuvasti jankkaavat 40 vuotta vanhoista asioista, lapsuudestaan ja raivoavat vanhemmilkeen.
Js vanhempien rahoista ja omaisuudesta odottaen sitä.
Kadehtivat suuria ikäluokkis.
T. Boomeri.
Jatkuvastihan täällä kadehditaan boomereiden eläkkeitä ja taloja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, useampi asia listalta on nähty ja koettu.
Listalla olevia asioita olen tullut tavanneeksi kaikissa aikuis-ikäluokissa. Tuntemani boomerit ovat leppoisimpia. AP:llä on tosiaan itselllään nyt vaikeata; - näkyy rajussa voimasanojen käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, useampi asia listalta on nähty ja koettu.
Listalla olevia asioita olen tullut tavanneeksi kaikissa aikuis-ikäluokissa. Tuntemani boomerit ovat leppoisimpia. AP:llä on tosiaan itselllään nyt vaikeata; - näkyy rajussa voimasanojen käytössä.
ok boomer
Kai tuo enemmän on persoona- kuin ikäkysymys. Omassa lähisuvussa ei ole suurten ikäluokkien edustajia, kun isovanhemmat on syntyneet ennen sitä aikaa ja vanhemmat jälkeen. Heistä kukaan ei ainakaan vastaa kuvausta No ehkä tuo hamstraaminen jossain määrin ja tavaroiden uusiokäyttö.
Kyllä, todella monta kohtaa soveltuu 1930-luvulla syntyneeseen anoppiini. Ainoastaan nuo listan alkupään raivoamiset ja riitelemiset eivät, mutta niiden tilalla onkin sitten listan loppupäässä mainittu passiivisagressiivinen vi**uilu.
Ei ole totta, siis kirjaimellisesti tuokin kohta koettu: "-asioista kailotetaan helvetin kovalla äänellä, niin että se varmasti kuulee "vahingossa" josta puhutaan negatiiviseen sävyyn." Kyllä, olen kokenut tämän vielä muiden vieraiden kuullen ollessani viereisessä huoneessa. Kyseessä ihan asiallisten vaatteideni arvostelu.
Tarvitseeko minun erikseen mainita, etten ole koskaan erityisemmin viihtynyt seurassaan ja olen vältellyt vierailuja luonaan.
Hei Kalevi, hae apua ennenkuin verisuoni katkeaa🤪🥶🤪🥶
Vierailija kirjoitti:
Mistähän suuresta ikäluokasta tässä nyt puhutaan? Eli minkä ikäisistä Kaleveista ja Marjatoista?
Suuret ikäluokat:
"... tarkoitetaan vuosina 1946-50 syntyneitä. Sodan jälkeenhän hedelmällisyys ponnahti ylöspäin, ja epävakaiden sota-aikojen alhainen hedelmällisyys korjaantui vuosittain kertaheitolla ylöspäin."
Kalevi ja Marjatta ovt yleisiä nimiä noissa ikäluokissa, myös.
Tuon nimiset on enemmänkin 40-luvun alkupuolella syntyneitä, eli ennen boomereita. Suomessa boomereita on vain sodan jälkeen syntyneet 1945 1950. Ei 50 - 60-luvulla syntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän suuresta ikäluokasta tässä nyt puhutaan? Eli minkä ikäisistä Kaleveista ja Marjatoista?
Suuret ikäluokat:
"... tarkoitetaan vuosina 1946-50 syntyneitä. Sodan jälkeenhän hedelmällisyys ponnahti ylöspäin, ja epävakaiden sota-aikojen alhainen hedelmällisyys korjaantui vuosittain kertaheitolla ylöspäin."
Kalevi ja Marjatta ovt yleisiä nimiä noissa ikäluokissa, myös.
Suomessa suuret ikäluokat lasketaan 1964 asti.
Kuulun suuriin ikäluokkiin, mutta en tuntenut itseäni yhdestäkään ap:n syytöksestä. Tuttavapiirissänikin on paljon suuriin ikäluokkiin kuuluvia, mutta eivät hekään ole tuollaisia kuin ap kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun suuriin ikäluokkiin, mutta en tuntenut itseäni yhdestäkään ap:n syytöksestä. Tuttavapiirissänikin on paljon suuriin ikäluokkiin kuuluvia, mutta eivät hekään ole tuollaisia kuin ap kirjoitti.
boomer spotattu
Tuo suurten ikäluokkien laskeminen vuoteen 1964 pätee vain Amerikassa. Suomessa vain muutama vuotta sodan jälkeen. Loppuu vuoteen 1950.
Muutenkin aika hämärää kuvitella, että tietyt käyttäytymismallit liittyisivät johon ikäpolveen.
Nestettä pitää juoda. Huuhtelen litran jugurttipurkin tipalla vettä ja juon. Sepäs nyt kolahti minuun.
Jos joskus ostan kaupan smoothiepullon teen saman tempun jos olen kotona.