Kumpi on oikeaoppinen tapa toimia: ensin markettiin ja sitten Alkoon, vai toisinpäin?
Tätä olen miettinyt. Oletetaan siis, että marketti ja Alko sijaitsevat samassa rakennuksessa. Minun mielestäni olisi kätevämpää ensin mennä Alkoon ja ostaa se viinipullo tai kaksi ja sen jälkeen mennä markettiin tekemään isommat ruokaostokset (pullot on mukana Alkon kassissa). Mutta ihmiset tuntuvat tekevät juuri päinvastoin. Ainakin oman lähi-Alkon eteisessä monesti näkee ihmisten isoja ruokakasseja odottamassa.
Kommentit (49)
Suosittelen Alkon pistämistä boikottiin ja tilaamaan viinit suoraan kotiin esim. italiasta.
Ensin pitää marinoida kokki, sen jälkeen vasta inspiroituu mitä laittaisi ruoaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin tietenkin Alkoon, jos rahaa jää niin voi käydä marketissakin
Onhan täällä muitakin ammattilaisia eikä pelkästään näpertelijöitä!
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn ensin alkossa, laitan alkon kassin marketin säilytyslokeroon ja sitten meen tekeen ruokaostokset. En halua mennä niiden ruokaostoskassien kanssa alkoon, joten parempi noin päin.
Miksi niin moni kertoo käyttävänsä säilytyslokeroa? Ihan hyvin ne pari pulloa alkon kassissa siihen samaan ostoskärryyn mahtuu. Siis jos on tämmöinen perus jättimarketti jossa on Alko saman katon alla ruokakaupan kanssa.
Saadaan jouluna niin paljon viiniä, ettei tarvi ostaa vuoden aikana. Mutta jos ostaisin, ostaisin max 2 krt vuodessa ja se olisi siinä sitten. Esim kesällä käytiin Tallinnassa tuttujen kanssa ja monet osti mm lonkeroa laivalta
Vierailija kirjoitti:
Saadaan jouluna niin paljon viiniä, ettei tarvi ostaa vuoden aikana. Mutta jos ostaisin, ostaisin max 2 krt vuodessa ja se olisi siinä sitten. Esim kesällä käytiin Tallinnassa tuttujen kanssa ja monet osti mm lonkeroa laivalta
Joululahjaviinit on aina punaviinejä, ettekö kaipaa välillä valkkaria? Meillekin tulee vuoden viinit ja viinat joululahjoiksi työpaikan kautta, mutta silti pitää hakea valkoviiniä alkosta kun eihän se jouluinen raskas punkku sovi esim kesällä salaatin kaveriksi millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin markettiin ja sitten alkoon. Marketissakin myydään alkoholijuomia ja olisi inhottavaa jos vartija epäilisi varkaaksi kun kassissa on jo valmiiksi lonkeroa. Alkossa taas ei myydä ruokaa tai vesaapaperia niin sinne kehtaa helpommin mennä sellaisten ostosten kanssa.
Kyllä. Lisäksi kauppakassiin saa hyvin sujautettua konjakkipullon.
XO pullo vessapaperien väliin on vanha hyvä niksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn ensin alkossa, laitan alkon kassin marketin säilytyslokeroon ja sitten meen tekeen ruokaostokset. En halua mennä niiden ruokaostoskassien kanssa alkoon, joten parempi noin päin.
Miksi niin moni kertoo käyttävänsä säilytyslokeroa? Ihan hyvin ne pari pulloa alkon kassissa siihen samaan ostoskärryyn mahtuu. Siis jos on tämmöinen perus jättimarketti jossa on Alko saman katon alla ruokakaupan kanssa.
Niinpä. Itse laitan aina viinipulloni ostoskärryyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin markettiin ja sitten Alkoon kun tiedän mitä teen ruoaksi ja osaan ostaa siihen sopivan viinin
Itse ostan Alkon tuotteita vain päihtymistarkoituksessa
- AP
Kyllä siinä viinissä on prosenttejakin :D Mutta tykkään siis ruoanlaitosta ja hyvän ruoan kanssa hyvästä viinistä
Perjantainen kossupullo harvemmin menee ruoan kanssa särpimenä nautittavaksi. Enintään sen kanssa haukkaillaan jääkaappikylmää lenkkimakkaraa.
Ne juokoon kossua ketkä haluaa, en tuomitse
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Alkon pistämistä boikottiin ja tilaamaan viinit suoraan kotiin esim. italiasta.
Joskus sai saksassa viiniä oman pänikkään viinitiloilta, en tiiä miten nykyään. Eikä se sillon maksanu vissyä enempää.
Luulis että Italian kotiviinintekijät myis samanlain,ei siellä ole niin tarkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin markettiin ja sitten Alkoon kun tiedän mitä teen ruoaksi ja osaan ostaa siihen sopivan viinin
ÄLÄ VALEHTELE.
MIKÄÄN VIINI EI KOMPPAA RUOKAA.
VIINIÄ JUODAAN VAIN, KOSKA SE ON ALKOHOLIA.
Riippuu miten kauan Alkossa menee. Jos tiedän mitä otan ja mistä kohtaa, niin käyn jälkikäteen. Jos en tiedä käyn ensin, koska en halua ruokien lämpenevän liikaa. Pakasteet yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. En käytä ostoskärryä vaan koria. Minulla ei myöskään ole erillistä laukkua tai reppua mukana johon laittaisin pullot.
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoo. Mutta sen jälkeen ainakin ensin saunaan ja vasta sen jälkeen putkaan.
Kannattaako tuo järjestys? Olen luulossa että putkissa on siisteysongelmia
Useimmat kai käyvät ensin ruokakaupassa sen takia, ettei näyttäisi että hakumatkahan se tässä oli pääasiana. Voi selitellä muille ja itselleen, että ruokajuomaksihan tämä tulee ja käyn nyt Alkossa saman tien vaikka ruokaostoksillahan tässä varsinaisesti ollaan, jne.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat kai käyvät ensin ruokakaupassa sen takia, ettei näyttäisi että hakumatkahan se tässä oli pääasiana. Voi selitellä muille ja itselleen, että ruokajuomaksihan tämä tulee ja käyn nyt Alkossa saman tien vaikka ruokaostoksillahan tässä varsinaisesti ollaan, jne.
Asutko pikkupaikkakunnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. En käytä ostoskärryä vaan koria. Minulla ei myöskään ole erillistä laukkua tai reppua mukana johon laittaisin pullot.
Joudut sinä ne kaikki kantamaan kerralla joka tapauksessa. Vai meinasitko jättää ne pidemmäksi aikaa sinne lokeroon?
Tai sitten vaan ottaa sen kärryn kun kerran sille on tarvetta.
Hemma är det rätt enkelt. Man går in i affären, köper den mat man vill ha och efter det väljer man vin och kanske starkt till.
I Finland skulle ordningen bli först affären, sedan Alko. Nu har man lärt sig att Alko har kortare öppettider än mataffären och åtminstone jag ids inte lära mig olika Alkos öppettider. Följaktligen går jag först till Alko om det är öppet och sedan och handla mat. Vilket perverst system.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut sinä ne kaikki kantamaan kerralla joka tapauksessa. Vai meinasitko jättää ne pidemmäksi aikaa sinne lokeroon?
Tai sitten vaan ottaa sen kärryn kun kerran sille on tarvetta.
En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Pullot muovipussiin ja lokeroon. Miksi minun pitäisi kantaa pullopussia kaupassa kun on lokero? Otan pullot kaupassa käynnin jälkeen mukaani. Kaksi pussia. Ei siinä ole mitään hankalaa.
Alkoon eka,sitte humalassa markettiin hakeen bisseä .