Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeaoppinen tapa toimia: ensin markettiin ja sitten Alkoon, vai toisinpäin?

Vierailija
03.10.2024 |

Tätä olen miettinyt. Oletetaan siis, että marketti ja Alko sijaitsevat samassa rakennuksessa. Minun mielestäni olisi kätevämpää ensin mennä Alkoon ja ostaa se viinipullo tai kaksi ja sen jälkeen mennä markettiin tekemään isommat ruokaostokset (pullot on mukana Alkon kassissa). Mutta ihmiset tuntuvat tekevät juuri päinvastoin. Ainakin oman lähi-Alkon eteisessä monesti näkee ihmisten isoja ruokakasseja odottamassa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin markettiin ja sitten Alkoon kun tiedän mitä teen ruoaksi ja osaan ostaa siihen sopivan viinin

Vierailija
2/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoo. Mutta sen jälkeen ainakin ensin saunaan ja vasta sen jälkeen putkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy ensin Alkossa niin voi jo kaupassa juoda kossua.

Vierailija
4/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin markettiin ja sitten Alkoon kun tiedän mitä teen ruoaksi ja osaan ostaa siihen sopivan viinin

Itse ostan Alkon tuotteita vain päihtymistarkoituksessa

- AP

Vierailija
5/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tietenkin Alkoon, jos rahaa jää niin voi käydä marketissakin

Vierailija
6/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että tähän asiaan tarvitaan mitään oikeaoppisuutta tai vääräuskoisuutta. En minä ruokakasseja jätä Alkon eteiseen kun voi pitää ostokset ostoskärryssä. 

Vierailija
7/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP

Kyllä siinä viinissä on prosenttejakin :D Mutta tykkään siis ruoanlaitosta ja hyvän ruoan kanssa hyvästä viinistä

Vierailija
8/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin markettiin ja sitten alkoon. Marketissakin myydään alkoholijuomia ja olisi inhottavaa jos vartija epäilisi varkaaksi kun kassissa on jo valmiiksi lonkeroa. Alkossa taas ei myydä ruokaa tai vesaapaperia niin sinne kehtaa helpommin mennä sellaisten ostosten kanssa.

Vierailija
9/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin markettiin ja sitten alkoon. Marketissakin myydään alkoholijuomia ja olisi inhottavaa jos vartija epäilisi varkaaksi kun kassissa on jo valmiiksi lonkeroa. Alkossa taas ei myydä ruokaa tai vesaapaperia niin sinne kehtaa helpommin mennä sellaisten ostosten kanssa.

Kyllä. Lisäksi kauppakassiin saa hyvin sujautettua konjakkipullon.

Vierailija
10/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Alkoon ja sitten ruokaostoksille, ainakin jos ruokaostoksia on paljon.

Vierailija
11/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa ylläpitää imagoa, ettei ole juoppo, vaan hillitsee itsensä, niin ensin (hikisenä ja täristen) marketiin, ja vasta sen jälkeen hallituin askelin Alkoon.

Lisäksi silloin pääsee samantien kaupasta pois ja korkkaamaan. Ei huutele kassissa pullot, jos vasta jälkeenpäin menisi marketiin.

Vierailija
12/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään aina Alkossa tottakai ensin. Vähemmän raahattavaa meillä tulee Alkosta kuin kaupasta. Se on jo selkeä syy! Elli ei tarvitse isojen kauppakärryjen kanssa mennä Alkoon. Toinen tietty pakasteet ja kylmäsäilytystä vaativat kaupan tuotteet. Eli ei ole turhan aikaa lämpenemässä, kun käydään Alkossa.

Tietty jos kaupasta pitäisi ostaa vain suolapähkinöitä ja Alkosta kaksilaatikkoa viiniä ja neljä koria lonkeroa, niin varmaan toimittaisiin päin vastoin.

Vierailija
13/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon ostokset mahtuu yleensä säilytyslokeroon joten sinne ensin ja sitten kauppaan jos auto kaukana

Vierailija
14/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, ymmärrän tämän. Itse ostan Alkosta aina tuotteita joita ei ruokakaupassa myydä, niin sen takia olen pari kertaa uskaltanutkin mennä ensin Alkoon ja sitten ruokakauppaan. Kuitit tietty kannattaa aina ottaa talteen.

Vierailija
15/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin markettiin ja sitten Alkoon kun tiedän mitä teen ruoaksi ja osaan ostaa siihen sopivan viinin.

Niin ja sen lisäksi pari pulloa viinaa jotka juon kokkailuin lomassa.

Vierailija
16/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka menee markettiin ja ite alkoon ja sitten autolle odottelemaan kuskia eväiden kanssa

Vierailija
17/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käy ensin Alkossa niin voi jo kaupassa juoda kossua.

Ja tämä on empiirisen tutkimukseni perusteella juuri oikea järjestys, sillä Alkossa tunnistavat känniset herkemmin ja kieltäytyvät myymästä. Koska marketista pitää kuitenkin ostaa lisää, on järkevämpi käydä Alkossa ensin.

Vierailija
18/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn ensin alkossa, laitan alkon kassin marketin säilytyslokeroon ja sitten meen tekeen ruokaostokset. En halua mennä niiden ruokaostoskassien kanssa alkoon, joten parempi noin päin.

Vierailija
19/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin tietenkin Alkoon, jos rahaa jää niin voi käydä marketissakin

Niin minäkin,lapsiperheen rahat ovat nyt tiukilla.

Vierailija
20/49 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP

Kyllä siinä viinissä on prosenttejakin :D Mutta tykkään siis ruoanlaitosta ja hyvän ruoan kanssa hyvästä viinistä

Perjantainen kossupullo harvemmin menee ruoan kanssa särpimenä nautittavaksi. Enintään sen kanssa haukkaillaan jääkaappikylmää lenkkimakkaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi