Miksi ollaan niin ilkeitä toisia kohtaan keskustelupalstoilla?
Alkaa todenteolla ahdistaa. Masentanut jo pitkään kun ei ole hyvänmielen juttuja.
Ihmiset haluavat vain hukuttaa ittensä ja muut kurjuuteen.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orponhallitus kurjistaa kansaa kuten kokoomus haluaakin. Ökyherroilla on kivaa kun kansan köyhät kärsii.
Kansalaiset taas oksentaa palstalla pahaa oloaan pois.
Palstaa jos ei olisi niin jossain vaiheessa kansa alkais osoittaa mieltään. Suomenkansa kun raivostuu vaikka omilleen se ei helpolla lauhdu osaansa vaan tekee muutoksen väkisin.
Ihan sama, mitä tässä on äänestänyt vuosikymmenet. Kukin hallitus on vuorollaan kurjistanut Suomea ja kiusannut tavallista suomalaista jo yli kolmekymmentä vuotta. Muutosta ei ole näköpiirissä.
Haetaanko muutoksella utopiaa?
Ennen oli oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orponhallitus kurjistaa kansaa kuten kokoomus haluaakin. Ökyherroilla on kivaa kun kansan köyhät kärsii.
Palstaa jos ei olisi niin jossain vaiheessa kansa alkais osoittaa mieltään. Suomenkansa kun raivostuu vaikka omilleen se ei helpolla lauhdu osaansa vaan tekee muutoksen väkisin.
Ihan sama, mitä tässä on äänestänyt vuosikymmenet. Kukin hallitus on vuorollaan kurjistanut Suomea ja kiusannut tavallista suomalaista jo yli kolmekymmentä vuotta. Muutosta ei ole näköpiirissä.
Liitytään suoraan Saksaan. Se tulee halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Anonyymina on helppo heitellä mitä inhottavimpia asioita ilmaan ja osoittaa suoranaista vihaa toisia kohtaan.. en itse ymmärrä tuollaista, miksei voi olla asiallisesti mutta liekö heillä on oma elämä niin kurjaa että anonyymit palstat ovat se paikka missä sallivat itselleen sen pahan olon näkyä.
Törkeyksiä kirjoittavat ihmiset eivät taatusti käytäydy sillä lailla, kun tapaavat ihmisiä tosielämässä. Jos joku käyttäytyy niin, häntä pidetään sekopääänä eikä kukaan halua olla tekemisissä hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sinäkin huomasit.
Mutta mikä neuvoksi?
Oma kurjuus on helpompi kestää (kai?) kun oksentaa vielä isompaa kurjuutta ja vihaa toisten päälle.
Ehkä se jotenki tuntuu helpommalle sietää ja kantaa kun tietää että voi aiheuttaa oikein pahaa jollekin tuntemattomalle kasvottomana ja nimettömänä?
Itse olen niin naiivi ja tyhmä, että haluan antaa itsestäni jotain hyvää ja myönteistä, esim. hymyn tai ystävällisen sanan mutta siihen vastataan ikävä kyllä usein vihamielisesti. Ilmeisesti se, että minä pystyn ajattelemaan myönteisesti on niin vihattavaa että se pitää kostaa? Tuleekohan siitä sitten oikeasti hyvä mieli itselle? Jos tulee, eikö se ole jo sairasta?
Suomessa vallitsee nyt niin valtava pahoinvointi että sen vaikutuksilta ei säästy kukaan. Se näkyy ihan kaikessa kanssakäymisessä. Kun tilanne on se, että kansa vihaa toisiaan ja jakaantuu yhä enemmän, siihen on helppo ulkopuolisten tahojen sitten alkaa iskeä kiilaa omien tarkoitusperiensä saavuttamiseksi.
Siihen perustuu myös matalamman tason, esim keskustelupalstojen ns. trollit. Kaikille kai on tuttu "hajota ja hallitse" ja kansakuntaan joka on jo valmiiksi hajonnut ja nousee toisiaan vastaan on helppo iskea kiilaa.
Vihan lietsonta alkaa yleensä pienistä asioista ja paisuu sitten saadessaan bensaa liekkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli oikein.
Oliko kaikille? Vai vain sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anonyymina on helppo heitellä mitä inhottavimpia asioita ilmaan ja osoittaa suoranaista vihaa toisia kohtaan.. en itse ymmärrä tuollaista, miksei voi olla asiallisesti mutta liekö heillä on oma elämä niin kurjaa että anonyymit palstat ovat se paikka missä sallivat itselleen sen pahan olon näkyä.
Törkeyksiä kirjoittavat ihmiset eivät taatusti käytäydy sillä lailla, kun tapaavat ihmisiä tosielämässä. Jos joku käyttäytyy niin, häntä pidetään sekopääänä eikä kukaan halua olla tekemisissä hänen kanssaan.
No miksei kukaan sitten pidä teitä sekopäinä?
Kuka on kahlinnut ap:n palstoille? Pitääkö soittaa hätäkeskukseen, että lähettävät sinulle apua? Laiton vangitseminen ja pakottaminen palstailemaan on poliisiasia.
Liika positiivisuuskin on haitallista. Kriittinen ja rakentava negatiivinen ajattelu on hyvästä. Kyse on tasapainosta. Sitä joutuu vain opiskelemaan, että kuinka näin ajatellaan, harva sitä koulua jaksaa tai ymmärtää käydä, ja se näkyy palstoilla. Tuodaan enemmin ne tunteet esiin, eikä ajatella sen pidemmälle. Tunteminen on hyvästä, oli se vihaa tai iloa, mutta sitä pitää osata myös käsitellä. Kun tämä taito puuttuu, tehdään niinkuin ihminen tekisi vihaisena, hyökätään.
Vihervasemmiston käsitys keskustelusta on ivata ja pilkata.
En tiedä, mistä johtuu..tavallisessa elämässä olen kannustava ja tsemppaava..tänne kun tulen kommentoimaan niin yhtäkkiä tekeekin mieli vain aukoa päätä ja vittuilla. ihan tarkoituksella olen loukkaava tai vähintäänkin piilovittuileva kommenteissani
Kait se on vaan tämä palstan henki, joka tarttuu
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tuo politiikka on tekosyy olla aggressiivinen. Kateelliset vassarit huutaa loputonta raivoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmiston käsitys keskustelusta on ivata ja pilkata.
Rakentuuko kaikki sinun ajatukset ja kokemus ihmisenä puolueisiin ja politiikkaan? Osaako suomalainen keskustella vaikka kukkasista ilman poliittista otetta ja lainausta? Koska se on vakio, että jossain kohtaa keskustelu koittaa mennä näille raiteille. Ja kun jokin asia on vakio, se herättää kysymyksiä miksi näin on. Käy sääliksi ihmistä, joka lukee aloituksen ja ainut mikä mieleen tulee on politiikka. Sääli, todella sääli....
En minäkään ymmärrä mitä mielenterveys ongelmia sellaisella, jolla tarve purkaa vihaansa ihan tuntemattomia ihmisiä kohtaan ja mitä sairasta tyydytystä oikein sellaisesta saa. Onko muutakin kuin ihan järjetön pahaolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tuo politiikka on tekosyy olla aggressiivinen. Kateelliset vassarit huutaa loputonta raivoaan.
Sinulle myös.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä mitä mielenterveys ongelmia sellaisella, jolla tarve purkaa vihaansa ihan tuntemattomia ihmisiä kohtaan ja mitä sairasta tyydytystä oikein sellaisesta saa. Onko muutakin kuin ihan järjetön pahaolo.
No mutta eihän sitä vihaa pureta ketään henkilö kohtaan. Kyseessä on vaan palstan anonyymi nimimerkki tai anonyymi keskustelu. Kyse on virtuaalitodellisuudesta, ei tosielämästä.
Niinpä. Omalla kohdallani se menee niin, että kun mulle ollaan ilkeitä palstalla, tekee mieli kostaa se, ja sitten ilkeilee itse. Ja sitten se mun kostoilkeily luultavasti sattuu johonkin syyttömään, joka puolestaan saattaa haluta kostaa, mikä taas satuttaa syytöntä, jne. Näin miehenä mulla ottaa kovimmille selkeä miesviha, ennakkoluulot miehiä kohtaan, isyyden vähättely jne.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Omalla kohdallani se menee niin, että kun mulle ollaan ilkeitä palstalla, tekee mieli kostaa se, ja sitten ilkeilee itse. Ja sitten se mun kostoilkeily luultavasti sattuu johonkin syyttömään, joka puolestaan saattaa haluta kostaa, mikä taas satuttaa syytöntä, jne. Näin miehenä mulla ottaa kovimmille selkeä miesviha, ennakkoluulot miehiä kohtaan, isyyden vähättely jne.
Kyse on reaktioista, keskustelut jotka eivät ole rakentavia, ovat vain reaktioita puolin ja toisin. Silloin pitäisi miettiä kuinka käsitellä tätä reaktiota, päästä sen yli ja sitten naputella kun ajatus kulkee paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on reaktioista, keskustelut jotka eivät ole rakentavia, ovat vain reaktioita puolin ja toisin. Silloin pitäisi miettiä kuinka käsitellä tätä reaktiota, päästä sen yli ja sitten naputella kun ajatus kulkee paremmin.
Niin se on, oikeassa olet. -sama
Koska psykopaattivasurit käyttäytyvät niin törkeästi täällä että väkisinkin agitoituu itsekin.