pörssi sähkö tänään 0,43 eur/kwh, oletko paniikissa?
Kommentit (391)
No enpä oikeastaan. Varmaan ajastan kuivaavan pyykinpesukoneen käynnistymään puolen yön aikoihin, niin aamulla on puhtaat vaatteet herätessä. Eipä tuota sähköä muutenkaan kulu kuin pari kilowattia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määräaikainen 3,99 c/kWh vielä ensi kesään
Ei ole saanut noin halpoja yli kahteen vuoteen eli höpö höpö.
Eläpäs pöhötä. Vielä puolet halvempiakin on saanut. Reilu 2snt/kWh
Olin vähän paniikissa, että mihin laitan muikut. Oli vaan yksi muikkuverkko ja tuli kuusi kiloa muikkuja. Paistoin kuusi pannullista välipalaksi ja nyt lähden jakamaan naapureille.
Vierailija kirjoitti:
ei tuo vielä mitään, mutta odottakaapa kun talven pakkaset tulee, muutama viikko yhtäsoittoa -25, niin johan itku piisaa. Sinne meni kaikki 0-hintaisten tuntien aiheuttama riemu
Miten tuo -25 nostaa sähkölaskua? Minulla on ainakin talvisäällä kuluu sähköä vähemmän, kun asuntoa ei tarvitse viilentää ilmastoinnilla ja halutessaan lämpötilaa saa laskettua helposti tuulettamalla parveketta. Melkein koko kesän huudatin ilmastointia yötä päivää. Nyt on ihana, kun riittää, että parvekkeen ovi on välillä raollaan. Sitten kun tulee pakkasta, niin voi olla päiviä kokonaan parvekkeen ovi kiinni.
Kiinteä määräaikainen sopparini 7,69snt helmikuun loppuun on jo nyt halvempi mitä 7 tai 28vrk spot keskiarvo. Ja entistä halvempi kun talvi tulee 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Talo lämpenee puulla, pyykit pesen aina nollasähköllä ja silloin teen myös isommat satsit ruokaa, jos nyt siihen haluan sähköuunia käyttää. Muutenkin teemme sähköä vaativia hommia halvan sähkön aikaan ja se on oikeastaan kivaa. On "urakka-ajat" ja "lepo-ajat".
Eli edelleen säästöä syntyy, jos vaikka 10s soppariin vertaa.
Tää sun "säästö" kuulostaa aika stressaavalta hintojen kyttäämiseltä ja yöpuuhailulta.
Siis oikeasti? :D Porukka jaksaa roikkua somessa ja vauvapalstalla tuntikausia. Mutta on liian stressaavaa klikata kännykästä pesukone käynnistymään klo 21 tai auto lämpiämään klo 6? Tai liian stressaavaa tehdä 3-4 päivän ruokasatsi kerralla, että saa sitten olla seuraavat päivät täysin tekemättä ruokaa ja nauttia vaan?
Kännykän klikkaamiseen menee muutama sekunti. Isomman ruokamäärän tekeminen kerralla säästää aikaa, kun ei tarvitse käydä montaa kertaa kaupassa, pestä välissä montaa kertaa astioita ja kaikki saa siististi pakattuna kerralla eväsrasioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumme olympiasähkö, 4v soppari että suksis ny muualle höpöttelemään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pörssisähkön käyttäjä, mutta voisin kuvitella ottavani määräaikaisen sopimuksen tuohon hintaan, kunhan ei ole liian pitkä määräaikaisuus. Sähkön keskihinta oli viime vuonna n. 7 senttiä (https://www.nodesk.fi/sahkon-keskihinta-2023/)
Otin talveksi kiinteän sopparin 8,4 c/kwh, joten ei paniikkia.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Just maksoin syyskuun sähkölaskun 7,96 🤠
perusmaksu 7,96
plus siirto
Sama. Mulla oli 8e + siirto :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Tuohan on hypridi, eli saat pörssisähkön ja määräaikaisen huonommat puolet. Noitahan alkoi tulemaan vasta viime syksyllä myyntiin joten aika epäilyttävää, että sinulla olisi ollut ennen sitä jo tuo soppari noilla hinnoilla.
eri
En ole paniikissa, minulla on 30sentin kahden vuoden määris, joten nyt tienaan joka kilowatista sen 13 senttiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on hypridi, eli saat pörssisähkön ja määräaikaisen huonommat puolet. Noitahan alkoi tulemaan vasta viime syksyllä myyntiin joten aika epäilyttävää, että sinulla olisi ollut ennen sitä jo tuo soppari noilla hinnoilla. eri
4 vuotta sitten se ei ollut mikään hybridi, tavallinen kiinteä sähkösoppari olympiadin ajaksi.
Oon hädässä, poljen kuntopyörällä lisää sähköä
Onkohan ihmiset muualla maailmassa samanlaisia, kuin täällä? Eli siis saavatko iloa siitä, että voivat päteä keskustelupalstalla omalla sähkösopimustyypillään. Vai onko tämä joku suomalainen erityispiirre?
Vierailija kirjoitti:
En ole paniikissa, minulla on 30sentin kahden vuoden määris, joten nyt tienaan joka kilowatista sen 13 senttiä!
:D
Sinähän olet varsinainen sijoittaja! Onpa ovelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tuo vielä mitään, mutta odottakaapa kun talven pakkaset tulee, muutama viikko yhtäsoittoa -25, niin johan itku piisaa. Sinne meni kaikki 0-hintaisten tuntien aiheuttama riemu
Miten tuo -25 nostaa sähkölaskua? Minulla on ainakin talvisäällä kuluu sähköä vähemmän, kun asuntoa ei tarvitse viilentää ilmastoinnilla ja halutessaan lämpötilaa saa laskettua helposti tuulettamalla parveketta. Melkein koko kesän huudatin ilmastointia yötä päivää. Nyt on ihana, kun riittää, että parvekkeen ovi on välillä raollaan. Sitten kun tulee pakkasta, niin voi olla päiviä kokonaan parvekkeen ovi kiinni.
Koskee varmaan sähkölämmittäjiä tuo asia.
En. Miksi olisin? Viime vuonna nähtiin ennätyshintoja pörssisähkössä ja silti kalleinkin kuukausi jäi alle 10c/kWh. Eli miksi olisi paniikissa?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ihmiset muualla maailmassa samanlaisia, kuin täällä? Eli siis saavatko iloa siitä, että voivat päteä keskustelupalstalla omalla sähkösopimustyypillään. Vai onko tämä joku suomalainen erityispiirre?
Harvassa Euroopan maassa porukka on yhtä tyhmää kuin Suomessa. Eli sanoisin olevan suomalaisten ominaispiirre.
Paniikki tulee, jos vuorokauden keskihinta on yli euron ja tilanne jatkuu yli kuukauden.