Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pörssi sähkö tänään 0,43 eur/kwh, oletko paniikissa?

Vierailija
03.10.2024 |

melko kallista

Kommentit (391)

Vierailija
21/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tietoinen että TYÖ sana tarkoittaa Savossa TE,  mutta muualla Suomessa TYÖ tarkoittaa tekemistä mistä saa RAHAA?   Niin että tee TÖITÄ niin jää nuo pikkumurheet pois.

Vierailija
22/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen valinnut pörssisähkön, koska lämmitys ei ole sähkön varassa. 

Sama. Aurinkopaneelit hoitaa myös sen verran ison osan vuodesta käyttösähkön pääasiallisen tuottamisen tähän taloon, että vuositasolla laskettuna on ollut nyt ainakin vielä ihanan halpaa yksittäisistä piikkipäivistä huolimatta. Ainoa, mitä olen kalliin sähkön aikana saattanut tehdä, on vaihtaa lämminvesivaraaja lämmittämään niiden halvempien tuntien aikana. Kerran taisin viime talvena sammuttaa muutamaksi tunniksi lattialämmityksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukkaa tekee, laskujen jälkeen ei jäänyt tilille kun 1640€ ja sillä pitäisi muka kuukausi pärjätä.

pienituloisen arki

Vierailija
24/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule piikkihintaa keskihinnaksi kuten ap.

Vierailija
25/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luule piikkihintaa keskihinnaksi kuten ap.

Ja tuskin tulee kahta kylmää talvea peräkkäin,niitä ei ollut moneen vuoteen.

Vierailija
26/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollolloo. Tänään jätän pyykit ja astiat pesemättä.

Säästän 600€ vuodessa pörssisähköllä. En ymmärrä miten joku voi olla niin tyhmä että ottaa määräaikaisen. 

Vierailija
27/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska en ole köyhä. Lämmitän talon saunalla ja uunilla.

Vierailija
28/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen 3,99 c/kWh vielä ensi kesään

Vierailija
29/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä, aurinkoinen päivä ja aurinkopaneelit myy tuottoa pösän hintaan. Itse voin helposti päivän-pari olla pesemättä pyykkiä, tiskiä tai tekemättä uuniruokia :) Varaava takka lämmittää kyllä, lattialämmöt päällä vain märkätiloissa. Auto ladataan halvoilla tunneilla lähes ilmaiseksi.

Pösästä en luovu.

Vierailija
30/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä väsyttää, kun yöllä pestään pyykkejä ja kokkaillaan.

-PörssiPetteri

Suurin osa kodinkomeista toimii ajastimella. Ei tarvii valvoa. 

Heittääkö se ajastin pyykit kuivumaankin? Safkat kokkaantuu itsestään? Ja varmaan tää ajastin istuu saunassakin sun puolesta?

Mikä ihmeen pakkomielle tää sauna sulle oikein on? Itse voin siirtää ihan hyvin sen saunomisen toiseen ajankohtaan, eikä mun täydy päästä sinne just kahdeksalta aamulla 

31/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just maksoin sähkölaskun 7,96 🤠

Vierailija
32/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Just maksoin syyskuun sähkölaskun 7,96 🤠

perusmaksu 7,96

plus siirto

Vierailija
33/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Hieman kyllä tattia taas nousee otsaan, kun sähkön hintaa ei taaskaan manipuloida...

34/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Just maksoin syyskuun sähkölaskun 7,96 🤠

perusmaksu 7,96

plus siirto

Joo, se on n.16

Vierailija
35/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo paniikissa, meillä kiinteä soppari, n. 8 c/kWh.

Ja asutaan kerrostalossa, niin hirveästi ei sähköä kulu. Sähkösauna ja pojan aina päällä oleva pelitietokone lienee isoimmat syöpöt, mutta silti sähkölasku maltillinen. 

Vierailija
36/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei taas tää kinastelu alkaa. Miksei ihmiset voi vaan hyväksyä, että toiset priorisoi sitä, ettei tarvitse seurata hintoja ja ajoittaa sähkön käyttöä tietylle ajalle (kiinteä sopimus) ja toiset priorisoi sitä, että vuoden kokonaishinta on hieman alhaisempi (pörssisähkö). Ketä kiinnostaa mitä muut valitsee, jos itse on tyytyväinen omaan valintaansa. En tajua näitä ketjuja....

Vierailija
37/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei taas tää kinastelu alkaa. Miksei ihmiset voi vaan hyväksyä, että toiset priorisoi sitä, ettei tarvitse seurata hintoja ja ajoittaa sähkön käyttöä tietylle ajalle (kiinteä sopimus) ja toiset priorisoi sitä, että vuoden kokonaishinta on hieman alhaisempi (pörssisähkö). Ketä kiinnostaa mitä muut valitsee, jos itse on tyytyväinen omaan valintaansa. En tajua näitä ketjuja....

Jep, ihan käsittämätöntä. Kauheaa vuorotellen nälvimistä. Itselläni on pörssisähkö, mutta minulle on aivan sama mikä sopimus jollain muulla on, eikä minua kiinnosta päteä omalla valinnallani kellekkään. Valinnanvapaus.

Vierailija
38/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo maalämpöpumppu innostuu jotenkin pyörimään lujempaa pakkasilla, katsotaan sitä hintaa sitten.

Vierailija
39/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Talo lämpenee puulla, pyykit pesen aina nollasähköllä ja silloin teen myös isommat satsit ruokaa, jos nyt siihen haluan sähköuunia käyttää. Muutenkin teemme sähköä vaativia hommia halvan sähkön aikaan ja se on oikeastaan kivaa. On "urakka-ajat" ja "lepo-ajat".

Eli edelleen säästöä syntyy, jos vaikka 10s soppariin vertaa.

Tää sun "säästö" kuulostaa aika stressaavalta hintojen kyttäämiseltä ja yöpuuhailulta.

Joo voin itse sanoa että tein myös itse samankaltaista säästämistä kun olin pörssissä ja se ihan oikeasti väsytti niin henkisesti kuin fyysisesti. Ei voinut lainkaan mennä ja tehdä miten halusi, kun aina piti elämä suunnitella sen pörssisähkön mukaan. Pörssisähkö oli hyvä yli 2v sitten, mutta ei enää.

Ei kyllä kannata pörssiä ottaa, jos noin vähästä uupuu tai elämä on pelkkää kyttäämistä. Viimeiset puoli vuotta olleet halpoja, ei ole tarvinnut kytätä. Lämmitystä ei ole laitettu vielä päälle, mutta ihan normaalisti eletään muuten eli koneet pyörii, jos tarve on. 

Vierailija
40/391 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikainen 3,99 c/kWh vielä ensi kesään

Ei ole saanut noin halpoja yli kahteen vuoteen eli höpö höpö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän