Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua apua kauhea paniikki. Meille on tulossa hienoja vieraita viikonloppuja eikä tiedetä, mitä tarjotaan.

Vierailija
02.10.2024 |

Miehen kaukaisia sukulaisia. Pariskunta lääkäri nainen ja suuren firman omistava mies. Meillä on kauheet paineet, ettei nolata itseämme. Normaalisti tarjottaisiin lehtipihviä ja ranuja tai uunikalaa ja pottumuusia. Nyt ei taida edes lohi riittää. Nyt hienoja ja kalliita ruokia kehiin. Hinnalla ei ole väliä voin vinguttaa luottokorttia, mutta en halua nolata itseäni.. laittakaa vinkki pääruoka, alkupruoka. Kertokaa ainekset tarkkaan.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ovi säppii ja rakastele vaimoas paljaal munal

Vierailija
82/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulle sitten on juhla-ateria??

Tervetulomaljat, ei hyvää päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat ja perunamuusi, siinä ruoka.

Vierailija
84/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan grillattaisiin lihaa/kalaa ja kasviksia ja tekisin parit hyvät salaatit ja jälkkäriksi mangojuustokakku.

Vierailija
85/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranuja? Pottumuusia? Oikeasti? Ap:llä on ruokasanasto hallussa.

Vierailija
86/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmimmin nolaatte itsenne yrittämällä jotakin aivan liian hienostelevaa.

Vierailija
87/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku on yritysjohtaja aika isossa konsernissa. Paikkakunnallani oli isohko taoahtuna jossa kävivät perheen kanssa ja piipahtuvat myls meillä. Tarjosin mm. Tuottajilta ostettuja karjalanpiirakoita ja leikkeleitä ja kotitekoista mustikkapiirakkaa ja itsetehtyjä pikkuleipiä. Tykkäsivät kovasti erityisesti mun marjapiirakasta. Ei hekään joka päivä syö hanhenmaksaa ja kaviaaria.

Vierailija
88/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani "parempi väki" rakastaa kunnon kotiruokaa. Lihapullat ja muusi, kaalikääryleet, silakkapihvit.... 

Itse lähtisin siitä, että tarjottavana olisi hyvistä raaka-aineista valmistettua ruokaa. Ja mieluusti sesongin mukaisista raaka-aineista valmistettuna.

Kyllä, ja jotain konstailematonta ja kotoisaa. 

Itse en ole lääkäri enkä iso johtaja, en ehkä siis tiedä mitä on olla hieno ihminen, mutta kyllä vähän nousisi kylmähiki pintaan monesta ehdotuksesta täällä. Jos joku lykkäisi mulle ihan tavallisesti kylään mennessä tervetuliaismaljan käteen, niin jäätyisin varmaan siihen paikkaan. Se olisi jo heti merkki siitä, että on kiusallista pönötystä tiedossa. Varsinkin, kun on muutenkin vähän vieras isäntäväen kanssa.

Jos isäntäväki ei ole luonnostaan sellaisia, että ottavat vieraat vastaan maljoin ja puhein, tekevät monen ruokalajin aterioita, ottavat viiniä ja konjakkia ruoalla, tuntuu tuo kaikki hyvin teennäiseltä. Juhlat on sitten erikseen.

Itse tarjoaisin ihan vain yhden ruokalajin aterian ja jälkkäriksi ne kahvit ja jotain makeaa. Ruoka sellaista, että sitä voi oikeasti syödä mahansa täyteen, eikä mitään alkupalaliemiä ja ruohosipuleita ristissä raa'an lihan kanssa ja kotiin hesen kautta. Varsinkin, jos miljöönä on vielä ihan tavallisten ihmisten tavallinen koti ilman mitään hienouksia. 

Vierailija
89/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "hienokin" väki käy paskalla.

Vierailija
90/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet takuuvarmaa hyvää ruokaa jota osaat tehdä. Lohi ja oikeista perunoista tehty muusi kuulostaa ihan hyvältä. Siihen jotain lisuketta. Alkuun joku hyvä keitto. Jälkkäriksi kanssa joku takuuvarma onnistuja. Ja tosiaan, allergiat huomioon.

Siis HYVÄÄ ruokaa, hienous on toisarvoista.

Kirjolohessa täitä nyt kuulema, ei nappaa mulle vaik kuolevat kun kypsentää

Vierailija
91/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie hienoon ravintolaan, pääset helpommalla.

Toimitusjohtajat saavat työelämässään kyllästymispisteeseen saakka käydä ravintoloissa syömässä. Heille kannattaa tarjota jotain sellaista, jota harvemmin saa ravintolasta. Ehdotan vanhan ajan silakkalaatikkoa punajuuriraasteen ja kurkkusiivujen kera.

En tähän tarjoilis,mutta just yks  ison yritykseb toimari pyysi anopiltaan, että tekisit mulle mannavelliä ja suolalihaleipää. Et sillai

Vierailija
92/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ne "hienotkin" vieraat syövät. Tekisin poronkäristystä, puikulaperunamuusin ja puolukkahilloa. Lisäksi ohutta rieskaa voilla.

Vierailija
93/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuruoaksi kampasimpukoita, pääruoaksi peuran sisäfilettä hyvällä kastikkeella ja joillakin erikoisperunoilla sekä vihersalaattia, jälkkäriksi creme brulee tai pannacotta. 

Niitähän hienot kaukaiset sukulaiset syövät yhtenään kyllästymiseen asti. Tee sitä karjalanpaistia jos osaat.

Lihapullia, tai karjalanpaistia, hyvä soos, muusi tai keitinpotut, ota netistä jokin kiva alkusalaatti, pastasalaattia tms.. kuohuviiniä jälkiruuaksi ihan perus täytekakku, retro sellainen, ei juustohyydykkeitä,  Hyvää leipää, tummaa kokojyvää ja tuorsämpylöitä

Vierailija
94/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Miksi?

Vierailija
95/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaukaiset sukulaiset tulevat kylään? Milloin olet käynyt heillä kylässä?

Vierailija
96/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie hienoon ravintolaan, pääset helpommalla.

Ei käy. Liian kallista.

Ap

Miksi valehtelit aloituksessa ettei hinnalla ole väliä?

Vierailija
97/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä noista ihmisistä tekee hienoja?Normaaleita paskallakäyviä. Tee sitä sapuskaa,mistä itse tykkäätte. "Talo elää tavallaan, vieraat käyvät ajallaan".

Erittäin moukkamaista ajattelua. On aivan selviö, että paremmille vieraille tarjotaan parasta mahdollista. Kouluja käyneen, sivistyneet ja varakkaat ovat totta kai tottuneet tiettyyn tasoon oli kyse sitten ruoasta tai ajanvietteestä ja sen he ovat ansainneet. Ole ylpeä kun saat kestitä arvokkaita vieraita ja panosta ruoan lisäksi siisteyteen ja tunnelmaan. Tarvittaessa lapset voi laittaa muualle hoidettavaksi. 

Käytöstavat kunniaan! 

Firman voi omistaa kouluja käymätön.

Vierailija
98/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani "parempi väki" rakastaa kunnon kotiruokaa. Lihapullat ja muusi, kaalikääryleet, silakkapihvit.... 

Itse lähtisin siitä, että tarjottavana olisi hyvistä raaka-aineista valmistettua ruokaa. Ja mieluusti sesongin mukaisista raaka-aineista valmistettuna.

Kyllä, ja jotain konstailematonta ja kotoisaa. 

Itse en ole lääkäri enkä iso johtaja, en ehkä siis tiedä mitä on olla hieno ihminen, mutta kyllä vähän nousisi kylmähiki pintaan monesta ehdotuksesta täällä. Jos joku lykkäisi mulle ihan tavallisesti kylään mennessä tervetuliaismaljan käteen, niin jäätyisin varmaan siihen paikkaan. Se olisi jo heti merkki siitä, että on kiusallista pönötystä tiedossa. Varsinkin, kun on muutenkin vähän vieras isäntäväen kanssa.

Jos isäntäväki ei ole luonnostaan sellaisia, että ottavat vieraat vastaan maljoin ja puhein, tekevät monen ruokal

Me ollaan juuri semmoisia, jotka tarjoavat mielellään monta ruokalajia ja niihin mietityt juomat

Jos käydään kylässä, niin on hienoa minusta, että pöytä on katettu kauniisti ja on mukavaa jutustelua. Kukin tavallaan, tärkeintä on yhdessäolo

Vierailija
99/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen

Vierailija
100/123 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on kauden kurpitsakeitto, rautakauden , jääkauden?

mikä on trendikäs salaatti