Nyt tuli mitta täyteen! Muutamme pois Helsingistä.
Uusi koti, työt ja ennenkaikkea lasten koulut löytyivät Päijät-Hämeen ja Pirkanmaan rajalta.
Onneksi olemme asuneet vuokralla Hgissä ja säästäneet rahaa asuntoon paremmalla alueella kuin nykyinen. Niillä rahoilla saatiin nyt velaton 6h keittiö sauna 2x autotalli puolen ha:n tontilla!
Ja 1000 kertaa kivempi ympäristö kuin pilattu Hesa!
Kommentit (567)
eri. Mellunmäessä on kyllä, kuin Kontulassakin, omakotitaloalueitakin. Lauttasaari on ihan hauska, itse tykkään 50-luvun alueista, mutta sellaiseksi melko liikennöity tuo Lauttasaari, en tiedä mitä ne kaikki rullaavat siellä autoineen ees taas. Moni 50-lluvun alue kivasti kumpuilevaa vihreää kukkulaa, Lauttasaari melko tasainen ja pliisu tältä osin. Ei minulla muuta!
Vierailija kirjoitti:
Sanonpa tämän, vaikka täällä rasistien foorumilla tämä tuntuukin trollaukselta, mutta yhtäkaikki: itäkeskus on yksi lapsimyönteisempiä paikkoja vierailla ja käyskennellä, Stoasta kauppakeskukseen, positiivisen osansa tähän tuovat mmtaustaisten lapsiperheet. Lapsia on paljon, ilmapiiri on kiva lapsille.
Ihan sama juttu Turun Varissuon kanssa jota paljon täälläkin kauhistellaan. On totta että siellä on ihan oma kulttuuri ja kielikin osittain mutta todella ystävällisiä ihmisiä. Tuntuu kuin olisi pieni kylä kaupungin sisällä. Turusta löytyy paljon pahempiakin asuinalueita joissa lähinnä suomalaiset narkkarit perseilee esim Runosmäki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka kuvittelevat että Helsinki on täynnä maahanmuuttajia eivät ole tainneet Helsingissä juuri käydä, paitsi ehkä steissillä. Ongelmamaahanmuuttat ovat tietyillä omilla alueillaan, samoin kuin ongelmasuomalaisetkin. Suurimmassa osassa Helsinkiä asuu aivan tavallista, fiksua porukkaa. Helsinki on kuitenkin sen verran iso paikka että siellä voi hyvin elää koko ikänsä ilman että koskaan näitä ongelma-alueita edes näkee.
Helsinkiläiset ovat niin tottuneita ma-muihin että eivät tajua miten kauhea paikka se on muualla asuvien mielestä.
Niinpä. Tyypillinen ilta työpäivän päätteeksi Helsigin työmatkalla: hotellista rautatieasemalle tai kamppiin kuuden aikaan, lähijunalla tai metrolla Triplaan, ja takaisin hotelliin nukkumaan. Väittääkö joku ihan käsi sydämellä, ettei tu
Ero on siinä, että sinä olet majoittunut keskustassa hotellissa, helsinkiläisistä hyvin harva asuu siellä keskustassa. Itseasiassa just juttelin naapurin kanssa, totesi, että pitäisi mennä käymään keskustassa, on kuulema jokunen vuosi vierähtänyt, kun on viimeksi käynyt, kuulema ennen koronaa, kun jäi 2019 eläkkeelle, eikä eläkkeellä ollessa ole ollut mitään asiaa keskustaan.
P.s. Triplaan ei pääse metrolla, lähijuna tai spåra ovat ehkä keskustasta päin kätevimmät
Nyt kun mietin, mulla on useampikin ystävä ja tuttu muuttanut pääkaupunkiseudulle viimeistään opiskelujen jälkeen. Yksikään ei asu siellä enää. Pari elää noin 100 km päässä pk-seudulla yhä sijaitsevasta työpaikasta, jonka etätyö on mahdollistanut. Loput muuttaneet muualle suomeen tai toiseen maahan. Ja nimenomaan lasten ollessa pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun mietin, mulla on useampikin ystävä ja tuttu muuttanut pääkaupunkiseudulle viimeistään opiskelujen jälkeen. Yksikään ei asu siellä enää. Pari elää noin 100 km päässä pk-seudulla yhä sijaitsevasta työpaikasta, jonka etätyö on mahdollistanut. Loput muuttaneet muualle suomeen tai toiseen maahan. Ja nimenomaan lasten ollessa pieniä.
Voisiko johtua asuntojen hinnoista. Siinä kohtaa kun lapsista tulee muitakin kuluja pitäisi hankkia isompi asuntokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonpa tämän, vaikka täällä rasistien foorumilla tämä tuntuukin trollaukselta, mutta yhtäkaikki: itäkeskus on yksi lapsimyönteisempiä paikkoja vierailla ja käyskennellä, Stoasta kauppakeskukseen, positiivisen osansa tähän tuovat mmtaustaisten lapsiperheet. Lapsia on paljon, ilmapiiri on kiva lapsille.
Ihan sama juttu Turun Varissuon kanssa jota paljon täälläkin kauhistellaan. On totta että siellä on ihan oma kulttuuri ja kielikin osittain mutta todella ystävällisiä ihmisiä. Tuntuu kuin olisi pieni kylä kaupungin sisällä. Turusta löytyy paljon pahempiakin asuinalueita joissa lähinnä suomalaiset narkkarit perseilee esim Runosmäki.
Ohoh! Onpas Varissuo sitten muuttunut vuosituhannen vaihteesta kun asuin Turussa. Silloin se oli kyllä ihan tunnetusti kaupunginosista karsein. Valtaväylä keskustasta Varissuolle meni kotini ohi ja anteeksi nyt mutta oikein puistatti aina katsellessa tienviittaa. Ehkä saan sen anteeksi Teiltä kun kerron ettei se silloin ollut mitenkään leimallisesti ulkomaalaistaustaisten alue, vaan ihan vaan kaupungin vuokra-asuntojen ym halvan vuokra-asutuksen keskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh! Onpas Varissuo sitten muuttunut vuosituhannen vaihteesta kun asuin Turussa. Silloin se oli kyllä ihan tunnetusti kaupunginosista karsein. Valtaväylä keskustasta Vari
Eli et Varissuolla käynytkään mutta sinulla oli ennakkoluuloja jo silloin ja pelkkä kyltti puistatti? No sellainen öyhötys tällä kertaa 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka kuvittelevat että Helsinki on täynnä maahanmuuttajia eivät ole tainneet Helsingissä juuri käydä, paitsi ehkä steissillä. Ongelmamaahanmuuttat ovat tietyillä omilla alueillaan, samoin kuin ongelmasuomalaisetkin. Suurimmassa osassa Helsinkiä asuu aivan tavallista, fiksua porukkaa. Helsinki on kuitenkin sen verran iso paikka että siellä voi hyvin elää koko ikänsä ilman että koskaan näitä ongelma-alueita edes näkee.
Helsinkiläiset ovat niin tottuneita ma-muihin että eivät tajua miten kauhea paikka se on muualla asuvien mielestä.
Niinpä. Tyypillinen ilta työpäivän päätteeksi Helsigin työmatkalla: hotellista rautatieasemalle tai kamppiin kuuden aikaan, lähijunalla tai metrolla Triplaan, ja takaisin hotelliin nukkumaan.
P.s. Triplaan ei pääse metrolla, lähijuna tai spåra ovat ehkä keskustasta päin kätevimmät
Ei niin, mutta kampista rautatieasemalle jne, silloin jos hotelli sattuu olemaan aseman lähellä ja haluaa välttää kulkemista kampin torilla & ympäristössä ja siinä tunnelissa mikä menee Forumin ali, miksi sitä nyt sanotaankaan.
Mikä se taika sitten on asua kaupungissa, jonka sitä tätä ja tuota aluetta haluaa lähinnä vältellä? Sori mutta en tajua. Itse en ole löytänyt lasten kanssa oikein mitään muuta puuhaa Helsingissä kuin Tripla tai joku kasvitieteellinen puutarha. Ovat ohi huvipuistoiän, eläintarha on nähty ja kaikkea muuta harrastusta ja nähtävää löytyy muualtakin, jopa Suomesta. Kai se idea olisi se suuremman kaupungin tunnelma ja palvelut, mutta kun keskusta on, kuten sanoit, paikka mihin ei ole mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh! Onpas Varissuo sitten muuttunut vuosituhannen vaihteesta kun asuin Turussa. Silloin se oli kyllä ihan tunnetusti ka
Eli et Varissuolla käynytkään mutta sinulla oli ennakkoluuloja jo silloin ja pelkkä kyltti puistatti?
Mistä hemmetistä sinä tuon luit? Ihme tulkintoja. Mulla oli opiskelukavereita Varissuolla, joten olen todellakin käynyt ihan itse toteamassa. Mutta kuten sanoit, nyt kun siellä on runsaasti somaleja, se on muuttunut perheystävälliseksi pieneksi kyläksi. Hyvä niin.
"Siellä ne ovat, käytännössä samaa spugelaa. En oikeasti usko että maailmasta löytyy yhden ainoaa ihmistä joka valitsisi Mellunmäen tai -kylän asuinpaikakseen jos Lauttasaari olisi vaihtoehtona. Se olisi täysin mielipuolista. Kaikki eivät välttämättä juuri Larussa halua asua mutta aivan varmasti kuitenkin mieluummin siellä kuin Mellunmäessä.
Asun Helsingissä ja molemmat alueet ovat tuttuja. Kyllä mellut ovat aivan viimeinen alue jonne ihmiset muuttavat kun muuhun ei ole varaa. Helsinki on täynnä ihania ja viehättäviä alueita joilla mielelläni asuisin. Itse tällä hetkellä Länsi-Pasilassa. "
No etpä voi sanoa kuin omasta puolestasi varmaksi. Ihmiset arvostavat niin erilaisia asioita asuinpaikan valinnassa. Itse olen viihtynyt reilusti yli 10 vuotta itäisessä Helsingissä, vaikka joskus olin sitä mieltä, etten ikinä muuta pk-seudulle. Enkä ole asunut Mellunmäessä tai -kylässä, mutta jos nykyisestä pitäisi muuttaa muualle, niin Mellunkylä olisi sijainniltaan meille lähes yhtä hyvä kuin nykyinen, puolisolla ei työmatka pitenisi juuri ollenkaan, itselläni tuplaantuisi, mutta kun puhutaan kuitenkin muutaman kilometrin matkasta, niin menee tarvittaessa vaikka kävellen alle puolen tunnin, jos julkiset eivät kulkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko johtua asuntojen hinnoista. Siinä kohtaa kun lapsista tulee muitakin kuluja pitäisi hankkia isompi asuntokin.
Ei johtunut. Eivät halunneet lapsia kouluun (tai päivähoitoon) niillä alueilla joihin nuorina työuraa aloittaessa asettuivat. Mm Munkkivuori, Vesala, Myyrmäki, Tali ja sitten taas semmoset kylämäisemmät rauhalliset paikat kuten joku Kirkkonummi tai Sipoo, eivät tarjonneet lisäarvoa verrattuna pienempiin paikkakuntiin Suomessa, mutta älyttömät työmatkat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh! Onpas Varissuo sitten muuttunut vuosituhannen vaihteesta kun asu
No kertoisit nyt ihmeessä mitä siellä on ollut kun oli niin karseaa? Kirjoitit vain miltä tiellä Varissuolla näytti kauhealta ja siitä minkä hintaisia asuntoja siellä on. Ei siitä kyllä saanut mitenkään kuvaa että olisit käynyt siellä. Eikä mitään tietoa miksi se oli niin karsea?
Eli et Varissuolla käynytkään mutta sinulla oli ennakkoluuloja jo silloin ja pelkkä kyltti puistatti?
Mistä hemmetistä sinä tuon luit? Ihme tulkintoja. Mulla oli opiskelukavereita Varissuolla, joten olen todellakin käynyt ihan itse toteamassa. Mutta kuten sanoit, nyt kun siellä on runsaasti somaleja, se on muuttunut perheystävälliseksi pieneksi kyläksi. Hyvä niin.
Ohis mutta kirjoitit että kyltti puistatti, asunnot olivat halpoja ja tie Varissuolle näytti karsealta. Miksi et sitten kertonut mitä pahaa siellä oli vaan omista tunnetiloista asian ympärillä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. En ymmärrä, miksi sinne Helsinkiin pitää änkeä, kun lääniä on vaikka millä mitalla.
Pakko oli muuttaa, kun kuningas Kustaa Vaasan mahtikäsky kävi 1500-luvulla. Vastenmielistä se oli, mutta rangaistuksen uhalla.
"Mikä se taika sitten on asua kaupungissa, jonka sitä tätä ja tuota aluetta haluaa lähinnä vältellä?"
En minä ainakaan mitään alueita välttele. Olen valinnut asuinalueeni niin että voin liikkua vapaasti mitään välttelemättä. Helsingissä en ole mihinkään "huonoon" alueeseen koskaan edes törmännyt... Ehkä idässä kauempana saattaisi jotain olla mutta ei minulla koskaan ole sinne mitään asiaa ollut.
Helsinki on ihan turvallinen kaupunki asua ja olla.
Vierailija kirjoitti:
"Siellä ne ovat, käytännössä samaa spugelaa. En oikeasti usko että maailmasta löytyy yhden ainoaa ihmistä joka valitsisi Mellunmäen tai -kylän asuinpaikakseen jos Lauttasaari olisi vaihtoehtona. Se olisi täysin mielipuolista. Kaikki eivät välttämättä juuri Larussa halua asua mutta aivan varmasti kuitenkin mieluummin siellä kuin Mellunmäessä.
Asun Helsingissä ja molemmat alueet ovat tuttuja. Kyllä mellut ovat aivan viimeinen alue jonne ihmiset muuttavat kun muuhun ei ole varaa. Helsinki on täynnä ihania ja viehättäviä alueita joilla mielelläni asuisin. Itse tällä hetkellä Länsi-Pasilassa. "
No etpä voi sanoa kuin omasta puolestasi varmaksi. Ihmiset arvostavat niin erilaisia asioita asuinpaikan valinnassa. Itse olen viihtynyt reilusti yli 10 vuotta itäisessä Helsingissä, vaikka joskus olin sitä mieltä, etten ikinä muuta pk-seudulle. Enkä ole asunut Mellunmäessä tai -kylässä, mutta jos nykyisestä pit
Teillä ei siis työmatkan vuoksi se Laru ole vaihtoehto. Jos töihin olisi yhtä pitkä matka sekä Mellunmäestä että Larusta niin veikkaanpa että kyllä tekin sen Larun valitsisitte. Ja tietysti jos rahakaan ei sulkisi Larua pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tervemenoa. Voikaa hyvin.
kyllä voidaan ihanaa kun se perkeleen arabian kieli ei enää kuulu ja rahoilla sai rivarin ei enää kerrostalo luukkua toivottavasti ikinä.
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi asua rivarissa? Ymmärrän että joku tykkää kerrostaloasumisesta ja toinen omakotiasumisesta mutta rivarissa yhdistyy molempien huonot puolet ja hyvät jäävät puuttumaan...
En asu rivarissa, mutta moni kaverini asuu. Hyviä puolia: on pieni pihakaistale, johon voi tehdä istutuksia ja istuinryhmän ym. Naapurit ovat heillä ihan fiksuja, eikä mitä römyporukkaa. Kukaan ei edes tupakoi. Naapureista se toki on paljon kiinni, mutta eihän niitä ole monta. Päätyasunto on varsinkin oikein hyvä. Itse asun omakotitalossa, mutta on tässäkin huonot puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei johtunut. Eivät halunneet lapsia kouluun (tai päivähoitoon) niillä alueilla joihin nuorina työuraa aloittaessa asettuivat. Mm Munkkivuori, Vesala, Myyrmäki, Tali ja sitten taas semmoset kylämäisemmät rauhalliset paikat kuten joku Kirkkonummi tai Sipoo, eivät tarjonneet lisäarvoa verrattuna pienempiin paikkakuntiin Suomessa, mutta älyttömät työ
Ihan mielenkiinnosta, miksi esim Munkkivuoren koulu ei ole kelvannut? Sehän on hyvää aluetta.
Täällä muutettiin viime vuonna Helsingistä Mikkeliin, viihdytty paaaljon paremmin Mikkelissä.