Nyt tuli mitta täyteen! Muutamme pois Helsingistä.
Uusi koti, työt ja ennenkaikkea lasten koulut löytyivät Päijät-Hämeen ja Pirkanmaan rajalta.
Onneksi olemme asuneet vuokralla Hgissä ja säästäneet rahaa asuntoon paremmalla alueella kuin nykyinen. Niillä rahoilla saatiin nyt velaton 6h keittiö sauna 2x autotalli puolen ha:n tontilla!
Ja 1000 kertaa kivempi ympäristö kuin pilattu Hesa!
Kommentit (567)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en valitsisi Lauttasaarta, jos pitäisi valita asuinpaikka Lauttasaaren ja Mellunkylän välillä.
En usko sekuntiakaan. Kuka tahansa valitsisi kauniin, vehreän ja rauhallisen alueen ennemmin kuin ruman ja likaisen slummin jonne on kerääntynyt koko kaupungin kuona.
Tiedätkö edes missä on Mellunkylä?
Tiedän oikein hyvin, ja tiedän myös minkälainen paikka on Lauttasaari. Ovat aikalailla vastakkaisissa ääripäissä Helsingin halutuimmissa alueissa. Mellunmäki kuuluu sinne ghettopäähän listaa, Lauttasaari sinne parhaimpien alueiden päähän listaa.
Mellunmäki kuuluu alueisiin joissa on pienimmät tulot ja eniten avustuksilla eläviä, Lauttasaari kuuluu tulotasoltaan ylemmän keskiluokan alueeksi.
Hulluahan se olisi valita Mellunmäki jos toinen vaihtoehto olisi upea Lauttasaari.
"Ajoin viikko sitten Itäkeskuksen läpi ensimmäistä kertaa elämässäni ja täytyy sanoa että olin suoranaisesti järkyttynyt. Eihän siellä juuri maahanmuuttajia näkynyt vaan aivan tavallisia suomalaisen näköisiä ihmisiä. Siinä ostarin nurkalla oli pari jotain porukkaa maahanmuuttajia menossa/tulossa mutta muuten oli eriväriset ihmiset todella harvassa.
Avarsipa maailmankuvaa tämäkin. Koskaan en ollut niille suunnille aiemmin eksynyt ja uutisoinnin perusteella kuvitelmissa oli että siellä olisi vain maahanmuuttajia mutta kyllä siellä hyvin vahvalla prosentilla ihmiset suomalaisilta näyttivät. "
Näinpä. Ei kannata uskoa kuulopuheita, vaan ottaa asioista itse selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä helsinkivihaajat lienevät samaa sakkia kuin ulkosuomalaisten haukkujat. Ovat itse jumineet elämässään jonnekin omaan pieneen ja syrjäiseen kuplaansa ja ovat kauhean harmissaan ja kateellisia siitä että joillain on ollut rohkeutta elää elämää, tehdä ja nähdä.
Sellainen ihminen joka on tyytyväinen omaan elämäänsä ei hauku muita eikä muiden asuinpaikkoja.
Mulla on sellainen kuva että nimenomaan me, jotka olemme asuneet muissakin maissa kuin Suomessa, olemme varsin päättäväisiä, että jos palaamme Suomeen, ei se ole Helsingin seudulle. Jos minun olisi työn vuoksi muutettava nykyiseltä paikkakunnalta, muuttaisin saman tien Tanskaan, Puolaan, Norjaan..miksei Tallinnaankin tänä päivänä.. en missään tapauksessa Helsinkiin. Pohjoisesta Euroopasta matkustaa rakkaalle mökilleni vain jokusen tunn
"Olen asunut kolmessa Helsinkiä suuremmassa kaupungissa kolmessa eri maassa, joista kaksi oli suurkaupunkeja. En voisi ikinä kuvitella asuvani Suomessa missään muualla kuin Helsingissä."
Ok. Minä olen asunut Yhdysvalloissa itärannikon kahdessa Helsinkiä (hieman ja tuplasti) suuremmassa kaupungissa ja Kaakkois-Aasiassa yhdessä metropolissa. Kaikki turvallisempia ja siistimpiä kuin Helsinki tänä päivänä. Yhdysvaltain keskisuuret kaupungit ovat toki keskustaltaan täysin kuolleita virastokeskuksia, mutta kaupunginosa-keskustat huomattavasti Helsinkiä viihtyisämpiä (Ruoholahti, Itäkeskus, esim jos niitä voisi pitää tällaisina kaupunginosakeskustoina)
ei huolta, kohta ääririkkaat vihervassut pääsevät lyhentämään kruunusiltojen 800 miljardin laskua matkalippujen hinnoissa. Ei tullutkaan ilmaista julkista liikennettä stadiin :D
Vierailija kirjoitti:
Onnea uuteen kotiin sitten? En ihan ymmärrä mitä patoumia maalaisilla on Helsingistä. Jokainen voi omilla rahoillaan asua missä haluaa. Tosiasia kuitenkin on, että Helsingissä on parhaat koulut, harrastusmahdollisuudet, joukkoliikenne, ravintolat ja kulttuuripalvelut. Tietysti jos ykkösprioteetti on hiekkatie ja että jokaisesta ikkunasta näkyy pelkkiä puita, on parempi asua jossain muualla.
Eivät kaikki arvosta saati tarvitse samoja asioita. Ei tuossa ole kyse sen kummemmasta. Itse rakastan hiljaisuutta, luontoa ja vuodenaikoja kotiseudullani. Monia muitakin juttuja kuten murretta ja epäkaupallista elämäntapaa. Tuollaiseen kasvoin ja huomaan että se on minulle ihan luontevaa. Hiekkatiessäkään en näe mitään erityistä pilkattavaa.
Vierailija kirjoitti:
ei huolta, kohta ääririkkaat vihervassut pääsevät lyhentämään kruunusiltojen 800 miljardin laskua matkalippujen hinnoissa. Ei tullutkaan ilmaista julkista liikennettä stadiin :D
ok 800 miljoonaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka kuvittelevat että Helsinki on täynnä maahanmuuttajia eivät ole tainneet Helsingissä juuri käydä, paitsi ehkä steissillä. Ongelmamaahanmuuttat ovat tietyillä omilla alueillaan, samoin kuin ongelmasuomalaisetkin. Suurimmassa osassa Helsinkiä asuu aivan tavallista, fiksua porukkaa. Helsinki on kuitenkin sen verran iso paikka että siellä voi hyvin elää koko ikänsä ilman että koskaan näitä ongelma-alueita edes näkee.
Helsinkiläiset ovat niin tottuneita ma-muihin että eivät tajua miten kauhea paikka se on muualla asuvien mielestä.
Niinpä. Tyypillinen ilta työpäivän päätteeksi Helsigin työmatkalla: hotellista rautatieasemalle tai kamppiin kuuden aikaan, lähijunalla tai metrolla Triplaan, ja takaisin hotelliin nukkumaan. Väittääkö joku ihan käsi sydämellä, ettei tuo reitti pidä sisällään lähinnä päihdeongelmaisten, m-mujengien ja kanttihousujen väistelyä? Aamulla taas kun otan metron kohti toimistoa, kuljen lähinnä aika lailla tutun näköisten, hyvin kiireisten reppuselkien muodostaman sopulilauman joukossa. Kukaan ei tervehdi ketään. Kaikki tuijottavat puhelinta ja harppovat määrätietoisesti kohti konttorirakennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on tilastollinen fakta. Aluksi maalta muuttaneesta on kiva opiskella ja elää pääkaupungissa, mutta kun lapsia tulee, muuttavat usein takaisin jonnekin maalle."
Mikä siinä on että kun lapsia tulee niin ei se pääkaupunki enää olekaan kiva?
Halutaan lähemmäksi vanhempia, joista on kenties hoitoapua ja saadaan halvemmalla enemmän neliöitä, joille on tarvetta, kun perhekoko kasvaa.
Minä muutin osittain samoista syistä aikanaan suuremmasta kaupungista takaisin Helsinkiin.
Heheh, muitakin näköjään. Minulla on juuri Helsinkiin muutto edessä suuremmasta kaupungista. Vanhempani asuvat Helsingissä, haluan muuttaa heitä lähemmäksi.
Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka kuvittelevat että Helsinki on täynnä maahanmuuttajia eivät ole tainneet Helsingissä juuri käydä, paitsi ehkä steissillä. Ongelmamaahanmuuttat ovat tietyillä omilla alueillaan, samoin kuin ongelmasuomalaisetkin. Suurimmassa osassa Helsinkiä asuu aivan tavallista, fiksua porukkaa. Helsinki on kuitenkin sen verran iso paikka että siellä voi hyvin elää koko ikänsä ilman että koskaan näitä ongelma-alueita edes näkee.
Helsinkiläiset ovat niin tottuneita ma-muihin että eivät tajua miten kauhea paikka se on muualla asuvien mielestä.
se näkyy olevan vaikea käsittää.mut antaa heidän asua sielä ja mä asun täällä keski-suomessa niin kaikilla kivaa.
"Ajoin viikko sitten Itäkeskuksen läpi ensimmäistä kertaa elämässäni ja täytyy sanoa että olin suoranaisesti järkyttynyt. Eihän siellä juuri maahanmuuttajia näkynyt vaan aivan tavallisia suomalaisen näköisiä ihmisiä. Siinä ostarin nurkalla oli pari jotain porukkaa maahanmuuttajia menossa/tulossa mutta muuten oli eriväriset ihmiset todella harvassa.
Avarsipa maailmankuvaa tämäkin. Koskaan en ollut niille suunnille aiemmin eksynyt ja uutisoinnin perusteella kuvitelmissa oli että siellä olisi vain maahanmuuttajia mutta kyllä siellä hyvin vahvalla prosentilla ihmiset suomalaisilta näyttivät".
########
Näinhän se on. Uutisista tulee helposti sellainen kuva että koko Helsinki olisi täynnä maahanmuuttajia mutta ei se niin ole. Tuo pahasti parjattu itiskin on aivan tavallinen, suomalaisten kansoittama alue.
"Näin on tosiaan puhuttu. Itsekinolen kuullut siitä, vaikka omat lapset ovat jo aikuisia. Tänä vuonna on valitettavasti uutisoitu tapauksista, kun ulkona liikkuvalta nuorelta on ryöstetty joku vaate päältä tai kengät jalasta. Tai on viety puhelin tai rahaa. Yleensä on kyseessä useamman nuoren joukko, joka tekee tuota. Uhria uhkaillaan sanoin tai tekijöillä on teräase. Voi olla, että joku sellainen tapaus oli eri kaupungissa, mutta sitä tapahtuu oikeasti. Todella ikävää, kun meillä oli vielä 25-30 vuotta sitten niin mukava maa ja oli turvallista.."
Itse kävin peruskoulun ja lukion 1980-90-luvuilla maaseutukaupungissa, eikä olisi kyllä tullut mieleenkään, että ottaisin kouluun jotain arvokasta tavaraa tai esimerkiksi rahaa muutamaa markkaa enempää mukaan. Ilman aikuista kuljettiin koulumatkat ja harrastuksiin, joskus meinattiin kastua, kun oli heikot jäät vielä, mutta silti hengissä pysyttiin suurin osa. Itseasiassa lukioluokasta on edelleen kaikki hengissä, luokkakokous oli juuri alkuvuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Seinäjolla paljon parempi asua kuin hesoissa
Itse en asuisi pohjanmaan missään kolkassa vaikka maksettaisiin. Sairasta seutua, sairas kulttuuri, kuin siirtyisi Talebanin alaisuuteen Afganistanissa, kun menee pahimmille lestadiolaisalueille. En ihmettele yhtään että Lapuan liike sikisi Pohjanmaalta. No, ei se niin vakavaa ole :). Seinäjoki on ihan viihtyisä, Tuuri on mielenkiintoinen dystooppinen elämys, lapsi tykkäsi.
Ei sua kukaan täälä pohjanmaalla kaipaakaan, etkä sinä täälä pärjäisikään tuollaisella asenteella.
Sinäkään tuskin pärjäisit stadissa omalla asenteellasi. On hyvä että meille molemmille löytyy sopivat paikat asua onnellisesti!
Vierailija kirjoitti:
Entisaikaan kun itse asuin pk-seudulla, järjestettiin uutuutena Maailma kylään -festivaali. Minusta se oli silloin hieno ja mielenkiintoinen tapahtuma.
Nykyään kun "maailma" on tullut "kylään" siinä määrin, että pk-seudulla sosiaaliset ongelmat ovat kasvaneet räjähdysmäisesti, olen hyvin tyytyväinen siihen, että muutin maalle jo yli kymmenen vuotta sitten. Toivon vain, että tulijat keskittyvät tulevaisuudessakin pk-seudulle ja muihin kaupunkeihin, jotta me tavalliset suomalaiset saamme elää maalla rauhassa. Täällä on paljon edullisempaa ja turvallisempaa elää.
Täysin samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä mikä siellä Helsingissä oli huonosti? Helsingissä on erilaisia alueita, toiset kivempia ja toiset vähemmän kivoja.
Helsingin ja sen koko seudun alueet ovat aivan samanlaista sekundaa.
Pelastakaa nyt edes lapsenne sieltä !
Kaikissa kouluissa kiusataan , toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. Opettajat ovat oikeesti jo luovuttaneet ja väsyneet koko touhuun . Liian suuret luokat, paljon häiriökäyttäytyjä oppilaita jne....
Rikollisia ja huumejengiä näkyy päivittäin jossain. Päihteiden käyttäjien ja niiden myyjien koko kirjo.
Stadi on SLUMMI.
Lapsien paikka on ihan muualla kuin Stadissa.
Sukulaisnainen asuu maaseudulla oli maatilan emäntä. Hän kertoi jo monta vuotta sitten, että sielläkin on huumekauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en valitsisi Lauttasaarta, jos pitäisi valita asuinpaikka Lauttasaaren ja Mellunkylän välillä.
En usko sekuntiakaan. Kuka tahansa valitsisi kauniin, vehreän ja rauhallisen alueen ennemmin kuin ruman ja likaisen slummin jonne on kerääntynyt koko kaupungin kuona.
Tiedätkö edes missä on Mellunkylä?
Tiedän oikein hyvin, ja tiedän myös minkälainen paikka on Lauttasaari. Ovat aikalailla vastakkaisissa ääripäissä Helsingin halutuimmissa alueissa. Mellunmäki kuuluu sinne ghettopäähän listaa, Lauttasaari sinne parhaimpien alueiden päähän listaa.
Mellunmäki kuuluu alueisiin joissa on pienimmät tulot ja eniten avustuksilla eläviä, Lauttasaari kuuluu
Et edes erota Mellunkylää ja Mellunmäkeä toisistaan eli joo, kuten arvelin, tiedät jotain alueista kuulopuheiden perusteella. Lauttasaari voi olla Helsingissä yleisesti haluttu asuinalue, kuten esimerkiksi Pyynikinharju Tampereella. Se että joku alue on yleisesti haluttu, ei tarkoita, että kaikki haluaisivat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko linkin näihin poliisiin ja viranomaisten neuvoihin vai keksitkö ihan itse?
no vaikka tuossa:
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5972494
https://www.keski-uusimaa.fi/paikalliset/1333453
https://www.keski-uusimaa.fi/paikalliset/5968096
Niin ei löytynyt linkkiä? Yksi linkki oli tyhjä, toisessa puhuttiin somekiusaamisesta ja kolmas koski Järvenpääta ja Keravaa. Kuvitteleeko persu että Järvenpää on Helsingissä?😅
Sehän on hyvä jos helsinkiläisnuori ei koskaan halua naapurikuntaan menevään tai sieltä palaavaan junaan. Meillä kyllä nuoret tapaa toisiaan ihan koko seutukunnan alueella, ei ole sellaisia no-go-zoneja lähimainkaan. Eikä otsikkoihin päätynyttä somekiusaamista kun ei ole niin k*sipäisiä lapsia.
Kiusaamistapaukset eivät ehkä päädy mediaan, mutta niitä on kaikkialla. Ystäväperheen lapsi (nyt jo aikuinen) kärsi vuosikausia kiusaamisesta koulussa. He asuivat niin pienellä paikkakunnalla, ettei pystynyt vaihtamaan toiseen kouluun.Vanhemmat olivat työssäkäyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se näkyy olevan vaikea käsittää.mut antaa heidän asua sielä ja mä asun täällä keski-suomessa niin kaikilla kivaa.
Vaikeaa puolin ja toisin. Maalla tai pikkukylässä asuvalle on vaikea ymmärtää kuinka kamala ajatus sellainen asuminen kaupunkilaiselle olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Seinäjolla paljon parempi asua kuin hesoissa
Itse en asuisi pohjanmaan missään kolkassa vaikka maksettaisiin. Sairasta seutua, sairas kulttuuri, kuin siirtyisi Talebanin alaisuuteen Afganistanissa, kun menee pahimmille lestadiolaisalueille. En ihmettele yhtään että Lapuan liike sikisi Pohjanmaalta. No, ei se niin vakavaa ole :). Seinäjoki on ihan viihtyisä, Tuuri on mielenkiintoinen dystooppinen elämys, lapsi tykkäsi.
Ei sua kukaan täälä pohjanmaalla kaipaakaan, etkä sinä täälä pärjäisikään tuollaisella asenteella.
Sinäkään tuskin pärjäisit stadissa omalla asenteellasi. On hyvä että meille molemmille löytyy sopivat paikat asua onnellisesti!
Älä kuitenkaan vastaa minun puolestani. Kyllä tuo Pohjanmaalainen täällä pärjäisi. Täällä StadiHesoissa kun ei tarvitse mitään erillistä aennetta selvitäkseen, koska ketään ei kiinnosta. Saisi varmaan ihan vapaasti jatkaa lestadiolaispainajaistaankin täällä, varmasti löytyy joku kerhokin siihen?
Vierailija kirjoitti:
Et edes erota Mellunkylää ja Mellunmäkeä toisistaan eli joo, kuten arvelin, tiedät jotain alueista kuulopuheiden perusteella. Lauttasaari voi olla Helsingissä yleisesti haluttu asuinalue, kuten esimerkiksi Pyynikinharju Tampereella. Se että joku alue on yleisesti haluttu, ei tarkoita, että kaikki haluaisivat siellä.
Siellä ne ovat, käytännössä samaa spugelaa. En oikeasti usko että maailmasta löytyy yhden ainoaa ihmistä joka valitsisi Mellunmäen tai -kylän asuinpaikakseen jos Lauttasaari olisi vaihtoehtona. Se olisi täysin mielipuolista. Kaikki eivät välttämättä juuri Larussa halua asua mutta aivan varmasti kuitenkin mieluummin siellä kuin Mellunmäessä.
Asun Helsingissä ja molemmat alueet ovat tuttuja. Kyllä mellut ovat aivan viimeinen alue jonne ihmiset muuttavat kun muuhun ei ole varaa. Helsinki on täynnä ihania ja viehättäviä alueita joilla mielelläni asuisin. Itse tällä hetkellä Länsi-Pasilassa.
Helsinki kaipaisi kunnon ydiniskua uudistuakseen.