Esteettömyystodistuksessa miehellä toinen avioliitto
Olemme alle kolmekymppisiä ja olleet yhdessä yli neljä vuotta. Tarkoitus oli mennä lähiaikoina naimisiin ja kutsukortitkin on jo lähetetty. Haimme yhdessä esteettömyystodistusta ja paperi tuli postitse. Miehelle tuleva avioliitto on merkitty toiseksi, eikä hän ole sanonut halaistua sanaakaan siitä, että on ollut aikaisemmin naimisissa. Kun kysyin, mitä ihmettä niin mies vain hymisi vaivaantuneesti ja yritti vältellä koko kysymystä. Lopulta hän kertoi, että on ollut aikaisemmin naimisissa, muttei ruvennut sen enempää asiasta kertomaan ja ärähti, kun jatkoin utelujani.
Olen hyvin loukkaantunut miehen käytöksestä ja salailusta. Tuon takia aloin myös miettiä, onko jotakin muuta, mitä mies on jättänyt kertomatta. Tekisi mieli huutaa aikalisä ja perua häät. Kuvittelin, että kyseessä olisi ensimmäinen avioliitto meille molemmille.
Ylireagoinko? Ja onko mitään järkevää syytä, miksi hän ei halua puhua siitä?
Kommentit (64)
Ihmeellinen olet sinä itse, jos asia kiinnostaa sinua noinkin paljon ja et silti ole sitä koskaan ottanut puheeksi. Miehesi on todennäköisesti aina ajatellut niinkuin kaikki fiksut ettei existä ole hyvä puhua eikä menneitä kaivella, koska jokainen suhde on omansalainen. En minäkään varmasti olisi puhunut mitään, jos ei olis kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen olet sinä itse, jos asia kiinnostaa sinua noinkin paljon ja et silti ole sitä koskaan ottanut puheeksi. Miehesi on todennäköisesti aina ajatellut niinkuin kaikki fiksut ettei existä ole hyvä puhua eikä menneitä kaivella, koska jokainen suhde on omansalainen. En minäkään varmasti olisi puhunut mitään, jos ei olis kysytty.
Ei sellaista normaalisti ihminen tajua edes kysyä, varsinkin jos mies on muista ex suhteistaan kertonut. Minun mieheni kertoi avoimwsti aiemmasta avioliitostaan, niin eipä tullut edes mieleen kysyä, onko ollut lisäksi jonkun toisen kanssa naimisissakin.
No en kyllä uskaltaisi avioon noin mysteerimiehen kanssa. Ehkä siellä on lapsia piilossa tai vaikka mitä vankilatuomioita.
Juokse. Nyt.
Ei niitä sukulaisuuksia mitenkään tutkita. Katsotaan vain ettei ole voimassaolevaa avioliittoa ja on oikeustoimikelpoinen. Lappuun tulostuu monesko avioliitto tuleva tulee olemaan.