Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Lähi-idässä soditaan?

Vierailija
02.10.2024 |

Nythän on menossa ns. koston kierre, jossa kostetaan toisen osapuolen aikaisempia pommituksia, raketti-iskuja, salamurhia jne.

Mutta mistä tuo vihanpito eri valtioiden välillä lopulta alkoi?

En ole tutustunut sen tarkemmin asiaan mutta epäilen, että kyseessä on joku todella typerä ja naurettava asia.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnosta sekin vääntö on aikoinaan lähtenyt, nykyään sitten öljystä. 

Vierailija
2/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä m uslimit, siellä ongelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muslimi, siellä ongelma. Tämä tosiaan on juurisyy, tämän voisi kertoa myös ylen  " asiantuntijoille". 😏

Vierailija
5/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha tapa. Erämaassa on kamppailtu niukoista resursseista aikojen alusta asti. 

Vierailija
6/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä m uslimit, siellä ongelma

Siellä sodittiin jo kauan ennen islamia. 

Vierailija
7/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman typerimmästä syystä, eri mielikuvitushenkilöihin uskomisesta.

Vierailija
8/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ismael egyptiläisen orjattaren lapsena on kateellinen veljelleen Jaakobille ja tahtoo tuhota tämän.

Vierailija
9/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se oli alkuperäinen keissi jotain sitä luokkaa että tuli riitaa oliko profeetalla rusetti vai kravatti

Vierailija
10/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontojen vuoksi. Usealla uskonlahkolla on se käsitys, että juuri he ovat jumalan valittu kansa ja tuo maapläntti on jumalan vain ja ainoastaan heille lupaama.

Lisäksi mielivaltaisesti viivottimella piirretyt rajat eurooppalaisten siirtomaavaltojen herruuden päätyttyä. Osa kansanryhmystä sai oman valtion. Osa, kuten kurdit, joita on kymmeniä miljoonia, ei saanut omaa maata. Toinen ryhmä palestiinalaiset. Juutalaiset sai oman maan, vaikka heitä alun perin oli alueella vain joitain tuhansia.

Edellisiin lisäksi vielä öljyvarojen hallinta. Vaikkakin se on vain osasyy, ei juurisyy sotiin.

Vierailija
11/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikassa muuten nuo mielivaltaisesti ulkopuolisten toimesta piirretyt rajat on monen konfliktin alkusyy. Samoin kuin se, että valta annettiin pienelle vähemmistölle.

Vierailija
12/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman islamia olisi tuollakin jo herätty rauhaisampaan aikaan. Joo joo, aina on sodittu, mutta niin on kaikkialla. Muualla vaan ei ole yleisesti noin sotaisa uskonto äärihihhuleineen valloillaan.

Vierailija
13/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala itse sanoo: 

Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.

Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

Vierailija
14/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M uslimijätteet

Vierailija
15/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muslimit. Islam on paholaisen uskonto joka haluaa tuhota juutalaiset.

Vierailija
16/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä islam, siellä diktatuuri, sovinismi ja väkivalta. 

Vierailija
17/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M u s l i m i r ä t t i p ä ä t  tuottaneet ongelmia ikuisuuden...kunnon jytkyjä vaan niskaan niin suurin älämölö kyllä vähenee..

Vierailija
18/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä halutaan sotia. Siellä(kin) kaikki voisivat yhtäaikaa päättää että nyt se sotiminen loppuu ja alkaa rakentamaan omaa asuinpaikkaa ja tulevaisuuttaan paremmaksi, mutta kun ei se niitä kiinnosta. Naapurin kimppuun hyökkääminen kiinnostaa enemmän.

Vierailija
19/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman islamia olisi tuollakin jo herätty rauhaisampaan aikaan. Joo joo, aina on sodittu, mutta niin on kaikkialla. Muualla vaan ei ole yleisesti noin sotaisa uskonto äärihihhuleineen valloillaan.

No kyllä niitä äärihihhuleita löytyy kristyttyjen eri suuntauksista. Uskonnon varjolla on sodittu ympäri Euroopan vuosituhansia. Välillä on toki käyty käännyttämässä ja ryöstelemässä vääräuskoisia. Viime kristittyjen kärhämistä esimerkkinä vaikka Irlannin protestantit ja katoliset. Kovasti Putteakin tukee sikäläinen kirkko.

Vierailija
20/53 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala itse sanoo: 

Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.

Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

No niin, tässä se syy kerrottiin uskovaisen suulla. Vain minun jumalani os se oikea. Ja vaikka jumala onkin sama, niin vain minun uskontoni tuljinta jumalan tahdosta on se ainoa oikea.

Kaikki kolme sikäläistä uskontokuntaa on sitä mieltä, että väörin uskovilla ei ole asiaa Jerusalemiin eikä mihinkään muuhunkaan pyhään paikkaan