Suomesta puuttuu keskiluokan työntekijöiden puolue
Suomesta puuttuu maahamuuttokriittisen, Nato-myönteisen, hyvinvointivaltiota kannattavan ja talouden tasapainottamista vaativan keskiluokan ja muidenkin työntekijäryhmien puolue. Tämänhetkinen oikeisto tekee kyllä säästöjä mutta toisesta päästä heikennetään perusturvaa ja työsuhteen ehtoja. Lisäksi säästöillä saatuja rahoja kylvetään tuottamattomiin yritystukiin ja veronalennuksiin.
Vasemmistoa tuntuu kiinnostavan lähinnä ulkomaalaisten oikeudet ja talouden hoidon kanssakin on vähän niin ja näin.
Oikeistolla ja vasemmistolla on sentään ainakin ajatuksen tasolla pyrkimys säilyttää yritystoiminta Suomessa. Vihreiden pyrkimyksenä on ulkoistaa teollisuus Kiinaan, puuntuotanto sademetsiin ja kaivostoiminta Kongoon. Näitä kun ei missään nimessä Suomessa saa ympäristösyistä sallia. Mikä siinä on niin vaikeaa tehdä oikeanlaisia säästöjä ja tehdä tarvittavat veronkorotukset talouden tasapainottamiseksi? Muuta syytä tähän ei löydy kuin EK:n ja Keskuskauppakamarin brezneviläisten politrukkien propagoima palkan- ja veronalennuspolitiikka, joka lähinnä tuhoaa kotimarkkinoita ja veroja. Ilmeisesti verot ja palkat pitäisi maksattaa valtiolla velkaa kasvattamalla aitoneuvostoliittolaiseen tyyllin.
Nykyiset puolueet ampuvat nilkkaan valtaosaa äänestäjäkuntaa.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä keskiluokkaisilla lääkäreillä, papeilla, virkamiehillä, opettajilla jne on jo kokoomus.
Itse opettajana äänestän PS.
Oletko joku käsityönopettaja jolta tieto valunut ohi aivojen?
Opetan lukiossa matematiikkaa.
Tätä aivan samaa kuin aloittaja, olen pohtinut jo pitkään. En voi käsittää sairaanhoitajaa tai opettajaa, joka äänestää kokoomusta. Oma valintani on viime vuodet ollut KD, perinteiset kristilliset arvot toimii minulle hyvin, vaikka en uskonnollinen muuten olekaan. Harmi vain että puolue on täysin marginaalissa, eli oikeasti mitään valtaa ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä keskiluokkaisilla lääkäreillä, papeilla, virkamiehillä, opettajilla jne on jo kokoomus.
Ja purran matikkapää on sun mielestä ihan kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole. Tuon Kela-korvauksen nousto ei tuonut niitä hyötyjä mitä toivottiin. Käytännössähän julkinen ei kykene suoritumaan työstään, joten tuosta toivottiin apua, mutta ihmiset eivät lähteneet käyttämään laajemmin yksitystä terveydenhuoltoa.
Oli jokaiselle aivoilla varustetulle päivänselvää, että pörriäiset nostavat maksuja ihan samoin tein kun julkinen tuki nousee ja pistävät uuden rahan omaan taskuunsa samoin kuin se, että tuosta ei ole yhtään mitään apua julkisen terveydenhoidon ongelmiin. Tietenkään ihmiset eivät lisää yksityisen käyttöä, kun rahat eivät siihen riitä yhtään aiempaa paremmin, päin vastoin yhä useammalla riittää vain huonommin tämän hallituksen toimien takia.
Hallitus ei ole todellakaan vähentänyt kokonaisuutena yritystukia. Ei sinne päinkään. Mitä ne muka ovat vähentäneet? Marginaalisesti jotain hevosurheilun tuk
Ei ollut. Ne kenellä on varaa käyttää yksityistä käyttävät niitä riippumatta onko hinta jonkun kympin enemmän tai vähemmän. Nillä kenellä ei ollut siihen varaa aiemmin, ei ole edelleenkään, sillä se on korvauksesta huolimatta kallista.
Vierailija kirjoitti:
Tätä aivan samaa kuin aloittaja, olen pohtinut jo pitkään. En voi käsittää sairaanhoitajaa tai opettajaa, joka äänestää kokoomusta. Oma valintani on viime vuodet ollut KD, perinteiset kristilliset arvot toimii minulle hyvin, vaikka en uskonnollinen muuten olekaan. Harmi vain että puolue on täysin marginaalissa, eli oikeasti mitään valtaa ei saa.
Kd se vasta pellepuolue onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisen lääkärikäynnin kela-korvausken nosto oli aivan oikea, järkevä ja erittäin tervetullut toimenpiden. Odotetaan nyt rauhassa tuloksia pidemmältä ajalta, eivät kaikki ramppaa jatkuvasti lääkärissä. Se ei maksa valtiolle juuri mitään ja sillä saadaan siirrettyä suuri joukko sairastuneita yliruuhkaantuneista terveyskeskuksista ja päivystyksistä yksityiselle. Ja laskun maksaa sairastunut itse, ei yhteiskunta. Minä jäin kolme vuotta sitten eläkkeelle eikä täällä Vantaallla on mitään mahdollisuutta päästä julkiseen terveydenhoitoon. Kun tarve tulee, niin menen yksityiselle, vaikka se kirpaisee kun ensin maksan eläkkeestä kovan veron ja sitten vielä uudelleen lääkäriaseman kassalla.
Kaikenlaisia kaltaisiasi vajaita taukkeja sitä oikein onkin olemassa. Se nähtiin jo, että ne korvausten nostamiset eivät siirtäneet lainkaan uutta porukkaa julkiselta yksityiselle ja sekin nähtiin jo, että ne korvausten nostamiset eivät myöskään edes laskeneet asiakkaan nostamaa hintaa lainkaan, kun pörriäiset nostivat samoin tein hintoja ja pistivät koko tukinoston ihan suoraan taskuunsa. Mitä hemmettiä kaltaisesi aivoton perärööri siis oikein vielä tässä odottaa? Kuuta taivaaltako? Vai onko se ikä syönyt jo koko aivotoiminnan eikä horinan keskeltä oikein tajua enää mitään?
"vasemmistoliitolla on paljon hyviä ajatuksia mutta saattaa olla liian vasemmalla."
Kirjoitti joku tuolla edellä. Mitäs jos korjataan: "vasemmistoliitolla on paljon hyviä ajatuksia". Siinä se. Lisäisin vielä että nämä ajatukset ovat myös ihan tavoittelemisen arvoista käytännön politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaha, ei helevata, laskutaidoton matikanopettaja!
No, toisaalta onhan meillä myös laskutaidoton idiootti valtiovarainministerinä, niin ei kai siinä mitään.
Ap kuulostaa persulta, joka ei ole tyytyväinen persujen oikeistolinjaan ja purralaiseen saksipolitiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaha, ei helevata, laskutaidoton matikanopettaja!
No, toisaalta onhan meillä myös laskutaidoton idiootti valtiovarainministerinä, niin ei kai siinä mitään.
Mikä nyt noin kovasti harmittaa? Vaikea ymmärtää ihmisiä, joilla toisten äänestyskäyttäytyminen menee noin tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sellaista puoluetta kaivattaisiin joka saisi naiset ja miehet saman asian taakse. Nykyinen SDP on puhtaasti naisten puolue, sitä ei äänestä monikaan mies. Persuja taas äänestää maaseudun ja kaupunkien öyhöt, mutta heidän kanssaan ei sivistyneellä miehellä ole mitään yhteistä. Pitää jättää äänestämättä, taas.
Ainakin Helsingissä moni akateeminen tuttava äänestää PS:n akateemista ehdokasta kuten Halla-ahoa.
Niinkö? Itse en tunne ketään. Veikkaan, että edes kirkkoslaavin laitokselta kukaan ei äänestä persuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole. Tuon Kela-korvauksen nousto ei tuonut niitä hyötyjä mitä toivottiin. Käytännössähän julkinen ei kykene suoritumaan työstään, joten tuosta toivottiin apua, mutta ihmiset eivät lähteneet käyttämään laajemmin yksitystä terveydenhuoltoa.
Oli jokaiselle aivoilla varustetulle päivänselvää, että pörriäiset nostavat maksuja ihan samoin tein kun julkinen tuki nousee ja pistävät uuden rahan omaan taskuunsa samoin kuin se, että tuosta ei ole yhtään mitään apua julkisen terveydenhoidon ongelmiin. Tietenkään ihmiset eivät lisää yksityisen käyttöä, kun rahat eivät siihen riitä yhtään aiempaa paremmin, päin vastoin yhä useammalla riittää vain huonommin tämän hallituksen toimien takia.
Hallitus ei ole todellakaan vähentänyt kokonaisuutena yritystukia. Ei sinne päinkään. Mitä ne muka ovat vähentäneet? Marginaalisesti jotain hevosurheilun tukea, jossa siinäkin kyse on siitä, että se raha si
Kaiken huipuksi hevosurheilun "tuki" ei ole varsinaista tukea vaan aikaisemmin Fintotolle jäänyt voitto-osuus raviurheilupeleistä, jotka siirrettiin palkintojen yms. muodossa takaisin raviurheiluun. Käytännössä kuvio oli samankaltainen kuin jos jalkapalloseuroille palautetaan osa vedonlyöntituotoista, vedonlyöntihän ei olisi mahdollista ilman varsinaista peliä. Fintoton ja Veikkauksen yhdistyessä sovittiin että tietty prosentti tuloutetaan takaisin raviurheiluun. Yhtäkkiä tämä on kuitenkin muuttunut "tueksi", jota nämä rahat eivät tosiasiassa ole.
Pitäisi olla puolue todellakin, joka ajaisi meidänkin asioita.
Esim. itse olen palkanlaskija. Olisi ihan kiva, että edes joku puolue ajaisi meidän asioita esim. etätyön puolesta. Nyt olen itse saanut taistella ja saanut muutettua työt lähes täysin etääksi. Mutta jos saisin 100% etääksi, niin voisin muuttaa Japaniin.
Toinen juttu, että me elätetään syrjäytyneet ja työttömät naiset Suomessa, mutta meitä vain solvataan. Että ihan tuolle miesvihalle saisivat myös tehdä jotakin, ennen kuin pinna katkeaa... M28
Vierailija kirjoitti:
Palkan puolesta opettajat ja papit rinnastuu kyllä sairaanhoitajaan, ei lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla puolue todellakin, joka ajaisi meidänkin asioita.
Esim. itse olen palkanlaskija. Olisi ihan kiva, että edes joku puolue ajaisi meidän asioita esim. etätyön puolesta. Nyt olen itse saanut taistella ja saanut muutettua työt lähes täysin etääksi. Mutta jos saisin 100% etääksi, niin voisin muuttaa Japaniin.
Toinen juttu, että me elätetään syrjäytyneet ja työttömät naiset Suomessa, mutta meitä vain solvataan. Että ihan tuolle miesvihalle saisivat myös tehdä jotakin, ennen kuin pinna katkeaa... M28
En oo syrjäytynyt enkä työtön niin katkaiskaa ihan rauhassa pinna.
Vierailija kirjoitti:
Ei aja enää meidän asiaa.Ei ole enää varaa 2025 edes kotisiivoukseen (hinnat nousi alv korotuksen myötä ja kotitalousvähennys heikkenee reilusti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sellaista puoluetta kaivattaisiin joka saisi naiset ja miehet saman asian taakse. Nykyinen SDP on puhtaasti naisten puolue, sitä ei äänestä monikaan mies. Persuja taas äänestää maaseudun ja kaupunkien öyhöt, mutta heidän kanssaan ei sivistyneellä miehellä ole mitään yhteistä. Pitää jättää äänestämättä, taas.
Ainakin Helsingissä moni akateeminen tuttava äänestää PS:n akateemista ehdokasta kuten Halla-ahoa.
Niinkö? Itse en tunne ketään. Veikkaan, että edes kirkkoslaavin laitokselta kukaan ei äänestä persuja.
Todennäköisesti tunnet, mutta et vain tiedä keitä tuttavasi äänestävät oikeasti. Äänestystulokset näkee ihan kaupunginosittain ja siitä voi jonkinlaisia päätelmiä tehdä äänestäjien koulutustasosta. Halla-aho on yleensä saanut ääniä laajalta rintamalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään joka saa palkkansa valtiolta tai kunnalta puolue ei ole kokoomus.
Tähän voisi korjata, että yhdenkään, joka saa palkkaa. Kokoomus on niille, jotka elävät pääomalla, eli osingoilla, koroilla vuokrilla jne.
Erikseen on mainittava puolueista Liike Nyt: kaikki on järkyttävää ja hirveää mutta mitään ratkaisua mihinkään ei esitetä, mitä nyt rivien välistä luettuna tarkoitus olisi antaa yrityksille veronalennuksia mutta tätäkään ei viitsitä mainita.
Miksi duunari äänestäis persua? Nehän heikentää ansiosidonnaista, sairauspäivärahaa, palkkakehitystä, työehtoja, helpottaa määräaikaistamista ja potkujen antoa. Ei mitään järjen hiventäkään. Lisäksi leikkaa duunarialojen koulutuksesta. Taas.