Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kyllä ihmettelen jos pentua on kuljetettu ilman häkkiä autossa, no, ehkä on otettu vaan kuva toivottavasti.
No en minä kyllä mihinkään häkkiin laittaisi pientä pentua kun just oon sen hakenut. Sylissä pitäisin.
Ei kovin turvallista pennun eikä ihmisen kannalta mahdollisen kolarin sattuessa.
ei koira häkissäkään selviäisi
Riippuu kolarista. Koiran pitäisi olla jonkinlaisen laatikon/kehikon sisällä.
Koira ei saisi koskaan olla irallaan autossa. Aina pitäis olla turvavaljaissa tai häkissä ja häkin kiinnitettynä jotenkin. Jo äkkijarrutuksessa irrallaan oleva koira lentää kuin ammus.
Tiedän kyllä että koiria pidetään irrallaan autossa ja joskus jopa ajajan sylissä.
19.16 Välke heittäytyy super söpösti viltille ja haluaa leikkiä Hehkun kanssa, vielä ehtii kattoa, suosittelen.😃
Ens viikolla Hehku: minne ne mun kaikki kaverit katosi???!?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kyllä ihmettelen jos pentua on kuljetettu ilman häkkiä autossa, no, ehkä on otettu vaan kuva toivottavasti.
No en minä kyllä mihinkään häkkiin laittaisi pientä pentua kun just oon sen hakenut. Sylissä pitäisin.
Ei kovin turvallista pennun eikä ihmisen kannalta mahdollisen kolarin sattuessa.
Eikä tarvii olla edes kolari. Pelkkä äkkijarrutus riittää.
Tuota mäkin pelkäsin kun on pimeä ja huono keli. Että hitaasti ja rauhallisesti pitää mennä.
Ei maalailla mutta yleensä joulumatkojakin ajatellen. Maltti kannattaa aina.
Ihanat mussukat nukkui viimeisen yön rakkaiden sisarusten kanssa turvallisessa pentukasassa. <3 esim. klo 6.22
Vierailija kirjoitti:
Onko Loimu kannellut tänään extra paljon vaakkua? :D söpö on hän<3
Huomasin saman. On ilmeisesti sitä mieltä, ettähänen pentunsa voivat vaivan hyvin muuttaa pois kotoa, ovat siihen valmiita, mutta Vaakku ei ole (koskaan). Niinpä on parempi valvoa Vaakkua ettei vahingossakaan lähde. :D
Meidän koiraemolla oli isännän vanha villapaita "Vaakkuna". Tykkäsi siitä jo pentuna ja kuljetti kaikkialle ja meni nukkumaan sen kanssa. SItä sitten varjeltiin kaikelta ja oltiin ylpeitä siitä ja usein vieraillekin tehtiin villapaidan kanssa kunniakierros, että katsokaa mikä minulla on.
Vierailija kirjoitti:
Aika suorittaa pentulivetesti.
Montako oikein saat /30
https://yle.fi/a/74-20132403?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
26/30
Vierailija kirjoitti:
19.16 Välke heittäytyy super söpösti viltille ja haluaa leikkiä Hehkun kanssa, vielä ehtii kattoa, suosittelen.😃
Kun pentu menee selällleen ison koiran eteen eikö se halua kertoa että "hei olen pieni tai jotain sinneppäin"
Vierailija kirjoitti:
Ihanat mussukat nukkui viimeisen yön rakkaiden sisarusten kanssa turvallisessa pentukasassa. <3 esim. klo 6.22
Ihan selvästi ne on aistineet menettäneensä jo osan laumastaan ja joutuvansa eroon lopuistakin, sillä viime sunnuntaista eli ensimmäisen pennun lähdöstä alkaen ne on nukkuneet tiiviisti kasassa, vaikka sitä ennen kaikki hakeutui enemmän erilleen toisistaan laatikon reunoille, pallomereen, keinuun, tasapainolaudalle, sillan päälle tai alle, pellettilaatikoihin ymv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pentu menee selällleen ison koiran eteen eikö se halua kertoa että "hei olen pieni tai jotain sinneppäin"
periaatteessa kyllä, mutta se voi olla myös kutsu leikkiin, kuten myös alistumisele. Se mitä koira sillä tarkoittaa on luettavissa koiran muista eleistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
periaatteessa kyllä, mutta se voi olla myös kutsu leikkiin, kuten myös alistumisele. Se mitä koira sillä tarkoittaa on luettavissa koiran muista eleistä
KYLLÄ NÄIN🐕 kun koira mente selälleeen se tarkoittaa juuri alistumista. Minusta se on söpöa ja samalla surullista kun täytyy näyttää että alistun ja olen nöyrä.
Testi 29/30. Mokasin sen breakdance-kohdan kun se oli mulle täysi mysteeri. Mikä halvatun breakdance? Menny ihan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ NÄIN🐕 kun koira mente selälleeen se tarkoittaa juuri alistumista. Minusta se on söpöa ja samalla surullista kun täytyy näyttää että alistun ja olen nöyrä.
ja se voi tarkoittaa myös leikkimistä. Se mitä tarkoittaa, riippuu koiran muista eleistä.
Tuossapa taas täyttä asiaa, muutenkin ko. sivusto on tutustumisen arvoinen eli kannattaa lukea useampikin artikkeli.
https://www.hankikoira.fi/koiratietoa/koiran-kayttaytyminen/johtajuus-j…
"Selälleen kierähtäminen voi olla osoitus luottamuksesta. - Se voi merkitä juurikin, että koira on rentoutunut ja se luottaa ihmiseen tai koiraan, jonka seurassa se näin tekee. Se voi olla myös osa leikkiä ja silloin luotetaan leikkikumppaniin. Mutta koira voi mennä selälleen myös merkkinä alistumisesta" IL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Loimu kannellut tänään extra paljon vaakkua? :D söpö on hän<3
Huomasin saman. On ilmeisesti sitä mieltä, ettähänen pentunsa voivat vaivan hyvin muuttaa pois kotoa, ovat siihen valmiita, mutta Vaakku ei ole (koskaan). Niinpä on parempi valvoa Vaakkua ettei vahingossakaan lähde. :D
Meidän koiraemolla oli isännän vanha villapaita "Vaakkuna". Tykkäsi siitä jo pentuna ja kuljetti kaikkialle ja meni nukkumaan sen kanssa. SItä sitten varjeltiin kaikelta ja oltiin ylpeitä siitä ja usein vieraillekin tehtiin villapaidan kanssa kunniakierros, että katsokaa mikä minulla on.
Voi toista! Tärkeää näyttää kaikille hieno aarre!😀💕💞💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvii olla edes kolari. Pelkkä äkkijarrutus riittää.
Ja viime päivinä on ollut paljon tosi huonoja ajokelejä. Varovainen saa olla, ja kaikkien matkustajien turvallisuudesta kannattaa pitää erityisen hyvä huoli, sekä pennun että ihmisten.
Minun koirista vanhempi ei ole "lelukoira", mutta toinen retuuttaa kaikkea puunoksista sohvatyynyihin 🤦 Vuodevaatteetkin lähtee liikkeelle ja vaatekaappi tyhjennetään jos silmä välttää. Kissa noteeraa lähinnä vain pingis- ja rypistellyt paperipallot leluikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika suorittaa pentulivetesti.
Montako oikein saat /30
https://yle.fi/a/74-20132403?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
26/30
Mulla 25/30 .
Salama ja Kipinä vetellee hirsiä 💤💤
Tuike ja Välke meinaa tylsistyä...tartteevat tekemistä ja pian.
Tuota mäkin pelkäsin kun on pimeä ja huono keli. Että hitaasti ja rauhallisesti pitää mennä.