Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Vierailija kirjoitti:
Nythän tuolla on jo pitään ollut sitä kaivattua ääntä.
Niin on 😉. Ääntäpä juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jonkun mielestä kymmenen pentua pitäisi päästää viikoksi koko asuntoon pissailemaan sensijaan että ne pääsee uuteen omaan kotiin oppimaan sisäsiisteyttä.
🙄
🤓
🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪
Olipas komea baskervillen ulvontanäytös. Onkohan niillä nälkä, vai kaipaavatko huomiota, kun eilen olivat niin ihailtuja.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jonkun mielestä kymmenen pentua pitäisi päästää viikoksi koko asuntoon pissailemaan sensijaan että ne pääsee uuteen omaan kotiin oppimaan sisäsiisteyttä.
🙄
Kuuleppas, olen kasvattanut vain 4 pentuetta, mutta meilläkin pennut sai olla muuallakin kuin vain laatikossa missä syntyivät. Matot pois, pentuvaaralliset pois ja jatkuva siivous. Pennut elivät meidän muiden kanssa heti kun jaloillaan kestivät. Onneksi noilla pennuilla on iso ala missä olla ja elää, ja niitä sosiaalistetaan. Kaikilla ei asiat ole noin hyvin. Nyt vinkunat ja ulinat on vain pikku protestointia. Kuuluu ikään.
Koira on sisäsiisti vasta 6kk iässä, eli pissaa ja kakkaa riittää uusissakin kodeissa.
Täällä kinataan ja riehutaan samaan tyyliin kuin pennut laatikossaan🙄
Menkää mammat piparien leivontaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Koira on sisäsiisti vasta 6kk iässä, eli pissaa ja kakkaa riittää uusissakin kodeissa.
Ai nyt se on näin päin 😅. Miten muistan että joskus kolmeviikkoisina täällä oli kauhee huuto kun pennut kakkas ja pissas ympäri lootaa.
No meillä pentu kyllä oli sisäsiisti suurinpiirtein parin viikon päästä kun tuli meille eli noin 10 viikkoisena. Tosin silloin oli alkusyksy ja ulkona oli helppo käydä. Joku yövahinko saattoi kyllä tulla vielä myöhemminkin.
"Minunkin mielestä on väärin luovuttaa koirat 7 viikkoisena🐕 Edellisissä pentulivessä olivat 8 v.Mikäs tämä tällainen kiire tuli,.?"
Uskoisin että monelle pennun tulevalle omistajalle on helpompi totuttaa pentua uuteen kotiin jo ennen joulua ja sen hässäkän alkamista, kuvittelisin myös hoviväen haluavan rauhoittua tekemään joulua omaan kotiinsa sen sijaan että kamerat olisivat päällä vielä joulunakin 24/7...
On nuo tänään olleet epätavallisen pitkään keskenään tuolla. Mitä nyt Loimun pari kertaa nähnyt, mutta sekin läks karkuun ennen aikojaan.
Eipä silti en oo kaikkea nähnyt enkä viitsi kelatakaan kovin tarkoin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kinataan ja riehutaan samaan tyyliin kuin pennut laatikossaan🙄
Liian tiiviisti ja tosissaan tuijotetaan pentuja, tavat tarttuu ja taannutaan pennun asteelle.
Vierailija kirjoitti:
"Minunkin mielestä on väärin luovuttaa koirat 7 viikkoisena🐕 Edellisissä pentulivessä olivat 8 v.Mikäs tämä tällainen kiire tuli,.?"
Uskoisin että monelle pennun tulevalle omistajalle on helpompi totuttaa pentua uuteen kotiin jo ennen joulua ja sen hässäkän alkamista, kuvittelisin myös hoviväen haluavan rauhoittua tekemään joulua omaan kotiinsa sen sijaan että kamerat olisivat päällä vielä joulunakin 24/7...
Just näin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tavallaan kunhan Kennelliiton ohjeita noudatetaan. Itse olen luovuttanut pennut n. 9 vkkon iässä, mutta minulla ei ole ollutkaan aikataulua kuten esim. Yle.
Eiköhän tässä eniten aikatauluihin vaikuta tulossa oleva joulu ja vapaapäivät. Pennut täyttävät 8 viikkoa ihan joulun alla. Nämä on jo riittävän "isoja" muuttamaan omaan kotiin.
Monessa perheessä ollaan lomilla töistä ja / tai koulusta ja heillä on enemmän aikaa viettää kotona koiranpennun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On nuo tänään olleet epätavallisen pitkään keskenään tuolla. Mitä nyt Loimun pari kertaa nähnyt, mutta sekin läks karkuun ennen aikojaan.
Eipä silti en oo kaikkea nähnyt enkä viitsi kelatakaan kovin tarkoin.
Mitä siellä pitäisi tapahtua ?
Vatvokaa nyt oikeen kunnolla tuota luovutusaikataulua mammat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tavallaan kunhan Kennelliiton ohjeita noudatetaan. Itse olen luovuttanut pennut n. 9 vkkon iässä, mutta minulla ei ole ollutkaan aikataulua kuten esim. Yle.
Eiköhän tässä eniten aikatauluihin vaikuta tulossa oleva joulu ja vapaapäivät. Pennut täyttävät 8 viikkoa ihan joulun alla. Nämä on jo riittävän "isoja" muuttamaan omaan kotiin.
Monessa perheessä ollaan lomilla töistä ja / tai koulusta ja heillä on enemmän aikaa viettää kotona koiranpennun kanssa.
Aivan juurikin näin. Olisin itsekin varmaan tälläisessä tapauksessa pyrkinyt ottamaan vapaata juurikin ensi viikolle että pentua voi rauhassa totuttaa uuteen kotiin ennen joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vatvokaa nyt oikeen kunnolla tuota luovutusaikataulua mammat!
Ja vaikka kuinka vatvovat eipä se siitä sen kummemmaksi muutu. Pennut lähtee tästä livestä sillä aikataululla kuin kasvattajat ja uudet omistajat ovat sopineet,
Tähti luovutti, kun ei saanut ihmisseuraa.. :(
Vierailija kirjoitti:
Koiranpennun luovutusikä on vähintään seitsemän viikkoa. 7 vkkoa ei kuitenkaan ole hyvä, sillä pennun kehityksen kannalta on parempi, että se saa olla pidempään emänsä ja sisarustensa kanssa, koska pennulla on 8-12 viikon iässä tärkeä kehitysvaihe. Ylellä taitaa olla hoppu pentuliven lopettamiseen ja siksi se loppuu etuajassa 😠
nämä pennut ovat tainneet kehittyä hiukan etuajassa keskivertoon nähden, joten voi olla, että ovat täysin valmiita jo siirtymään omaan kotiinsa. Eläinlääkäri varmastikin osaa arvoida tätä asiaa.