Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Välke on määrätietoinen mutta kipinä suorastaan pitelemätön, aina jonkun kimpussa ja energiaa tuntuu piisaavan.
Vierailija kirjoitti:
21.20 näkyy juuri ja juuri kun välke hyppää loimun päätä kohti, en saa selvää puraiseeko vai mitä, mutta sen seurauksena loimu ottaa välkettä niskasta kiinni ja painaa lattiaan. Emo kouluttaa rämäpäistä pentua lähestymään aikuisia koiria oikein?
Hei kiitos! vihdoin näen kun Loimu kouluttaa tota riiviötä. On jotkut jo aikasemmin kirjoittanut täällä, mutta oon aina missanut. Ei tota niin usein tapahdu.
Näyttää ihan samalta kun mun paimenkoira koulutti pentua. Ei ollut hänen vanhmpansa. Se vielä ns. retuutti sitä sillain tiskirättinä, että oppisi olemaan ja oppihan se 🐶😂 Noin ne aikuiset koirat näyttää pennulle, että rauhotu, olet epäkunnioittava kun hyökkäilet miten sattuu!
Vierailija kirjoitti:
21.20 näkyy juuri ja juuri kun välke hyppää loimun päätä kohti, en saa selvää puraiseeko vai mitä, mutta sen seurauksena loimu ottaa välkettä niskasta kiinni ja painaa lattiaan. Emo kouluttaa rämäpäistä pentua lähestymään aikuisia koiria oikein?
Välkkeessä on paljon samanlaista kuin mennen kauden pikissä. Molemmat vaikuttavat yhtä vahvatahtoisilta. Tulee varmsti välkkeestäkin upea koira, pikiä olen seurannut netistä myös, ihanna puuhakas on edelleen
Joku sanoi että Välke on välkky. Rakkaalla lapsella monta nimeä, Veeti Välkky Välke 😁😍
Vierailija kirjoitti:
Välkkeessä on paljon samanlaista kuin mennen kauden pikissä. Molemmat vaikuttavat yhtä vahvatahtoisilta. Tulee varmsti välkkeestäkin upea koira, pikiä olen seurannut netistä myös, ihanna puuhakas on edelleen
Ihan samaa olen miettinyt että Välke on vähän kuin Piki. Mutta se ei ole huono. Vaatii vain määrätietoista, lempeää ja johdonmukaista ihmistä itselleen. Tuollaisesta tulee silloin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ennen myös Kipinälle sanoin painavan sanan. 😁
sanoi
2 siban ja 2 suomenpystis pentuetta kasvattaneena ei voi kun kiittää Hoviväkeä. Hyvin te jaksoitte, hyvin veditte ja jaksoitte ylen pelleilyt. Iso kiitos teille. Annoitte tietoa ja iloa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa olen miettinyt että Välke on vähän kuin Piki. Mutta se ei ole huono. Vaatii vain määrätietoista, lempeää ja johdonmukaista ihmistä itselleen. Tuollaisesta tulee silloin hyvä.
Jep, mutta mun mielestä välke ei ole edes pahin noista. :D Rusko, Pilke ja Kipinä voi olla vielä haastavampia. Eri syistä toki rusko ja kipinä/pilke.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää nahistelua puremista ja murinaa loppuaika ja joku vinkuu että ei voi vielä luovuttaa.niojan on jo ihan kypsiä ja Loimu..
Joo, kyllä noista näkee että on aika siirtyä omiin ja isompiin ympyröihin.
Hyvinkasvatetut ja tervepäiset pennut kelpaa luovuttaa uusiin rakastaviin koteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja hovineito mielestäni joskus sanoi, että agilitykoiralla pitääkin olla tietyntyyppistä energiaa (en kirjoita tähän, että miten hovineito kuvasi agilitykoiran ominaisuuksia, koska menisi kuitenkin väärin, kun muistista kirjoitan, mutta välkkeellä varmasti on juuri sitä hurjaa draivia. sen kun saa sunnattua oikein, niin siitähän tulee pitelemätön agilitymestari, siis jos uusi perheensä sellaista harrastaa ja jos välke siitä syttyy)
Siis miten noilla voikin riittää tuota energiaa!? 😂
Kyllä on todellakin aika lähteä omiin koteihin jo. 🥹
Aina yksi tai kaksi nukkuu kun muut peuhaa. Nyt Tähti on vedellyt hirsiä tuolla nurkassa pyöreän tasapainolaudan päällä jo jonnii aikaa. Siten kun muut väsähtää ottavat tirsoja Tähti piristyy ja yrittää saada muita riekkumaan. Tai noin on monta kertaa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mutta mun mielestä välke ei ole edes pahin noista. :D Rusko, Pilke ja Kipinä voi olla vielä haastavampia. Eri syistä toki rusko
Joo totta. Ne on vahvoja persoonia myös :) mutta vähän eri tavalla ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaankin Säde on se joutsenmerkki tyttö joka sitten su aamupäivällä lähtee uuteen kotiin. 🥹💝.
Kestämättömän haikea ajatus. Ja kun tietää miten pentu ikävöi ensimmäiset päivät uudessa kodissa. Näkee unia sisaruksista ja emosta, herää uudessa kodissa uusien ihmisten ja hajujen keskellä ikäväänsä. Toivottavasti joka pentu saa jotain emolta ja sisaruksilta tuoksuvaa lelua tai rättiä mukaansa helpottamaan eroahdistusta.
Eihän se sitä tarkoita, kun pennut purevat toisiaan, että on aika lähteä uusiin koteihin. Tämähän se on juuri sitä opetusta mitä pennut antavat toisilleen. Puraisen toista pentua, se puree takaisin, käy kipeää. Tämän tuloksena ne oppivat hallitsemaan puremistaan, joka näkyy koiran loppuelämän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Välke on määrätietoinen mutta kipinä suorastaan pitelemätön, aina jonkun kimpussa ja energiaa tuntuu piisaavan.
Kaikki nuo näyttää ainakin tänä iltana olevan ihan mahdottomia nahinoimaan. Ei voi kuin toivoa, että jokainen rasavillikko saa pitkät ja onnelliset elämät omissa perheissään.
Oletteko huomanneet, että pennuissa olisi joitain jotka tulevat keskenään erityisen hyvin toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että pennuissa olisi joitain jotka tulevat keskenään erityisen hyvin toimeen?
Kipinä ja Välke leikkivät tosi usein yhdessä 🥰
Muistelen että joku joko HN tai joku muu puhui joskus alussa siitä että bordercollieilla on myös sellaista ominaisuutta, ainakin osalla, että kun ne innostuu johonkin asiaan niin ne ei vaan osaa lopettaa. Eli joku koira voi jatkaa jotain juttua tai tekemistä niin kauan että se fyysisesti jo rikkoo itseään ellei sitä auta lopettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaankin Säde on se joutsenmerkki tyttö joka sitten su aamupäivällä lähtee uuteen kotiin. 🥹💝.
Säde, joukon prinsessa.
Sitä ennen myös Kipinälle sanoin painavan sanan. 😁