Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3

Vierailija
01.10.2024 |

Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)

Kommentit (11739)

Vierailija
7341/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pennut ovat kasvaneet kotona ja niillä on ollut monenmoisia virikkeitä ja erilaisia pintoja joihin tottua. Niille on opetettu sisäsiisteyttä, ja niitä on sosiaalistettu vieraisiinkin ihmisiin. Ne ovat sosiaalistuneet koiriksi kiitos Loimun ja Hehkun. Nämä pennut ovat varsin valmiita uusiin koteihinsa, vaikka itse puollankin minimissään 8 viikon luovutusikää.

Olisi aivan eri asia jos nämä olisivat ns. kennelkoiria eli eläneet koko ajan vain pentuboxissa erillisissä kenneltiloissa jossa ne eivät olisi nähneet kuin kasvattajan silloin tällöin ja emonsa. Joskus emokin katoaa pentujen elämästä liian varhain.

Eka koirani tuli mulle 10 viikkoisena, eikä sillä ollut mitään käsitystä esim. sisäsiisteydestä tai uusista ihmisistä. Se oli elänyt kennelissä ja vieroitettu emostaan ihan liian varhain. Itse en emoa koskaan edes nähnyt, isästä puhumattakaan. Siinä oli kuulkaa työmaa opettaa sitä täysipäiseksi ja kunnon koirakansalaiseksi. Silloin en ymmärtänyt, olin hölmö, mutta sen opin kyllä sain, että sen jälkeen en enää hankkinut muuta kuin rakkaudella kotikasvatetun pennun jonka kasvuolosuhteisiin sain tutustua etukäteen. 

Vierailija
7342/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koira oli 9 viikkoa, kun tuli minulle, oli tallivahdin pentu ja elänyt tallissa siihen asti. Ei ollut käynyt huoneella eikä autoillut. Ihmisiä oli nähnyt ne, jotka kävivät tallilla hevosiaan hoitamassa. Koirasta kasvoi ihan normaali koira ja sisäsiisteyden ja kaiken muunkin oppi helposti. Perimän osuutta ei voi tai pidä sulkea pois ja syyttää kaikista koiran ongelmista puutteellista sosiaalistamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7343/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vaikka kadulla kasvaneesta voi hyvä koira tulla. Tai sitten ei. Ei kai se nyt niin mustavalkoista ole.

Vierailija
7344/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan Trubaduuri nyt nuo kaikki teltat ja tunnelit ja pallomeripallot 😋 voihan ne pestä ja desinfioida. 

Vierailija
7345/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän vaikka kadulla kasvaneesta voi hyvä koira tulla. Tai sitten ei. Ei kai se nyt niin mustavalkoista ole.

Voi tulla, mutta sosiaalistaminen saattaa olla haastavaa. Oma katurakkini oli sitä mieltä että ihmiset ovat pahiksia, muiden koirien kanssa täytyy taistella mm. ruoasta ja kissat tappaa. Kyllä siitä koira tuli, mutta vei aikaa, kärsivällisyyttä, hermoja ja vielä kerran kärsivällisyyttä. Ihmisrakasta siitä ei kuitenkaan tullut, koirien kanssa oppi tulemaan toimeen, ja kissojenkin syömishalu loppui kun muutamankin kerran sai turpaansa naukumalleilta. 

Vierailija
7346/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sudenpennun kasvattaisi aivan pennusta niin miten erilainen siitä tulisi kuin koira 🤔

Vierailija
7347/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla, mutta sosiaalistaminen saattaa olla haastavaa. Oma katurakkini oli sitä mieltä että ihmiset ovat pahiksia, muiden koirien kanssa täytyy taistella mm. ruoasta ja kissat tappaa. Kyllä siitä koira tuli, mutta vei aikaa, kärsivällisyyttä, hermoja ja vielä kerran kärsivällisyyttä. Ihmisrakasta siitä ei kuitenkaan tullut, koirien kanssa oppi tulemaan toimeen, ja kissojenkin syömishalu loppui kun muutamankin kerran sai turpaansa naukumalleilta. 

Minkä ikäinen se oli kun tuli sulle

Vierailija
7348/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sudenpennun kasvattaisi aivan pennusta niin miten erilainen siitä tulisi kuin koira 🤔

Ehkä sun ei kannata kokeilla 

Vierailija
7349/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen se oli kun tuli sulle

Ell:n arvio oli 3-5v, mutta totuuden tiesi vain se itse. Oli elänyt Espanjassa katukoirana, napattu kiinni ja viety koiratarhalle josta suomalaispariskunta sen bongasi ja toi Suomeen. Se ei ollutkaan kiltti pieni karvaturri joka olisi ollut ikuisesti kiitollinen pelastajilleen ja katsonut heitä rakastavin silmin. Se vietiin ell:n luo lopetettavaksi, mutta päätyi kuitenkin minulle ja eli pitkän elämän. Hyvä esimerkki siitä, että mitään eläintä ei pidä ostaa hetken mielijohteesta ja kuin sikaa säkissä, vaikka kyseessä olisi ylisöpö yksilö tai tuntisit pakottavaa tarvetta sen pelastaa. 

Vierailija
7350/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut painelee ulkona tossa noin 25 yli 16 tai jotain

Vierailija
7351/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aktiiviset ja uteliaat pallerot ovat valmiita lähtemään  syntymäkodista kohti omanlaista elämää ja kohti uusia haasteita, kohti uusia ihmisiä. Pian on seinät liian lähellä ja sisarukset tiellä.

Vierailija
7352/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ulkokuvat on ihania. Ne on niin onnellisia.

Vierailija
7353/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein neljän ihmisen voimin vahditaan.

Vierailija
7354/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googletin, etten kirjoita ulkomuistista ja tosiaan geneettisesti susi ja koira on käytännössä sama eläin, joten varmaan aika koiramainen siitä sudesta tulisi.

Vierailija
7355/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googletin, etten kirjoita ulkomuistista ja tosiaan geneettisesti susi ja koira on käytännössä sama eläin, joten varmaan aika koiramainen siitä sudesta tulisi.

Hitsin pitsi. Missäs päin suomea niitä susia olikaan. Minä mennä ja hakea yksi pieni susipentu mulle 🤩

Vierailija
7356/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ulkoiluvinkistä. Meinasi mennä ohi. 

Vierailija
7357/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestä veikkaatte pelastuskoiraa? Entä koiratanssijaa? Tai ketkä itse valitsisitte, saa olla hauskoja perusteluja kun ei me niistä oikeasti päätetä :)

Vierailija
7358/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi. Tutustu vaika kolmårdenin susihoitajien kokemuksiin siitä miten tarhasusi käyttäytyy ja sen jälkeen koirasusien kasvattajien tarinoihin miten koirasudet toimii. Siitä saat jotain soviittaa siitä, että sudesta ei tule koiramaista (netistä muuten myös löytyy kertomuksia ihmisistä, jotka kasvattivat orvoksi jääneitä susia ja hekin sanovat, että koiria nämäeivä tmissään nimessä ole)

Vierailija
7359/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo savaat meteliä aikaiseksi vaikka vain kolme meuhkaa ja kaksi nukkuu 16:44 suunnilleen ja puolin ja toisin.

Vierailija
7360/11739 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuo savaat meteliä aikaiseksi vaikka vain kolme meuhkaa ja kaksi nukkuu 16:44 suunnilleen ja puolin ja toisin.

16:45 neljäskin rupes puuhastelmaan ja aloittaa kaks räyhäpainin 😁

Ketju on lukittu.