Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Jäi eilen seuraaminen juhlapäivän takia, joten tuli jo ihan ikävä pieniä karvakuonoja ja niiden touhuja.
Vierailija kirjoitti:
Kipinän korvat 😍😍 niin söpöt ja pontevat 🥰
Olis kiva jos korvat jäis tuolleen puolipystyiks kuten isällään, mutta Kipinä itte päättää miten ne pitää. Mun pk collien korvat nous väkisin pystyyn eli rotumääritelmän vastaisiksi, ja kasvattaja kehoitti laittamaan niihen painot kun muuten koira oli hyvä. En laittanut. Mul oli sitten skotlanninpystykorva (skotlanninpaimenkoira oli collien vanha nimi).
Vierailija kirjoitti:
Pian Loimu on taas villi ja vapaa 😊
Loimu ja Lilja lähtee tyttöjen lomalle Kanariansaarille 🍹🏝🌞💃
Valitseeko koira uuden omistajansa? Eli tulee luokse ensimmäisellä tapaamisella? Minulla on kokemusta vain kissoista ja molemmilla kerroilla pentueesta jo aiemmin ennakolta valittu pentu oli ensitapaamisella ainoa, joka tuli luokse eli ikään kuin tunnisti minut.
Vierailija kirjoitti:
Valitseeko koira uuden omistajansa? Eli tulee luokse ensimmäisellä tapaamisella? Minulla on kokemusta vain kissoista ja molemmilla kerroilla pentueesta jo aiemmin ennakolta valittu pentu oli ensitapaamisella ainoa, joka tuli luokse eli ikään kuin tunnisti minut.
On monia tarinoita, kun ihminen on valitsemassa lemmikkiä, niin se lemmikki valitseekin omistajan.
Tai sitten käy, niin kuin joskus kuulee, kun vaikka lääkäri kysyy, mistä tämä esim kissa on peräisin, niin omistaja sanoo, että en tiedä, se vain tuli meille, eikä lähtenyt pois.
Kissathan on vähän sellaisia mysteerejä. Koirahan on suurinpiirtein kaveri kun joku hiukan rapsuttaa mutta kissa kyllä usein valitsee. Meillä kissa esim tulee kyllä aina ovelle kun tulee vieras toteamaan asian. Jonkun kanssa se voi olla heti sinut mutta jonkun toisen kanssa näkyy vain häntäkarvat kun kissa poistuu paikalta. Luulen että ero on siinä osin että ne jotka huomioivat sitä ensin puhumalla ( tietyllä äänensävyllä :) )mutteivat koske ovat sen suosikkeja. Ne jotka eivät huomioi ollenkaan tai koskevat ilman kissan lupaa eivät ole suosikkeja.
Pennut saivat kasan villasukkia!! 😍😁🤩
Noin klo 11.25-11.30
Joku käsi silitteli taas aidan takaa ja äänet pois. woe woe
12.32 hämy nukkuu pallomeressä ja näyttäis kun ois peitto päällä, toi lelu sopivasti. :)
12.01 loimu ja hehku samaan aikaan boksissa
Minulle Kaikki pentuliven karvaröllit ovat yhtä suloisia 💜 Olen itse kymmenen lapsen perheestä ja kyllähän sen huomasi ketkä ovat vanhempieni suosikkeja🙁 Paha mieli viellä aikuisenakin🥲
Vierailija kirjoitti:
Minulle Kaikki pentuliven karvaröllit ovat yhtä suloisia 💜 Olen itse kymmenen lapsen perheestä ja kyllähän sen huomasi ketkä ovat vanhempieni suosikkeja🙁 Paha mieli viellä aikuisenakin🥲
Miksi pitää tehdä noin paljon lapsia jos sieltä pitää ottaa suosikkeja. Huonoa vanhemmuutta. :/
Pennut ei kyllä tajua sitä jos tykkää jostain pennusta eniten.🙂
Vierailija kirjoitti:
Pennut ei kyllä tajua sitä jos tykkää jostain pennusta eniten.🙂
Ne on onnellisen tietämättömiä siitä että niitä koko ajan arvioidaan, pisteytetään ja valikoidaan. Vieläpä käydään kauppaa.
Taitaa HN olla jo hieman turhautunut. Aamulla sanoi pennuille "milloin meette uusiin koteihinne? Ja onnea sinne sitten vaan" (kuivasti sanoi tuon onnea). Tätä ennen pennuthan repi villasukan kokonaan jalasta ja se piti noutaa vähän myöhemmin. Ja muutenkin riekkuivat, repivät tukasta ja purivat. Vaikka ei vihaisesti puhunut, niin totuuden siemen tuossa oli eli turhautumista purkautui.
Vierailija kirjoitti:
No niiiiiiin. Ja taas sai Salama kehuja. Tähtikin kävi alakerrassa ja Tähtikin leikkii ja on rohkea mutta Salama oli kuulemma kummassakin vielä enemmän .....
Salamasta taitaa tulla pelastajakoira...
Salamasta tosiaan Hovineito sanoi aamulla kun käytti kaikkia poikapentuja alakerrassa että se oli rohkein ja innokkain.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse viiden lapsen perheestä ja kaikilla meillä oli tunne siitä, että oltiin pahnan pohjimmaisia ja vanhemmat suosivat koko ajan muita. Se on aina kokijasta kiinni ja usein virhetulknnoista. Varmasti on vanhempiakin, jotka eivät kaikista lapsistaan välitä, mutta uskoisin, että aika harvinaista se on
Mitähän siihen pentutestiin kuuluu mihin pennut ensi viikolla menee. Missä sellaisia tehdään ?
Hovineito sanoi kyllä myös jossain välissä että kukaan ei ole sillai ylivilkas.
Ajatelkaa jos noista puolet olis ollu vielä ylivilkkaita 😐