Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankala uskoa, mutta näinhän se meni, että noutajan pennut olivat siinä laatikossa luovutukseen asti. Kasvattajja vietti laatikossa aikaa muutaman kerran päivässä joitakin minuutteja, eli tehtiin pakolliset siivoukset yms. Isompana kävivät lyhyesti kääntymässä ulkona, koska oli kylmä ei voinut olla kauan. Olivat käytännössä keskenään siellä vuorokaudet ympäriinsä, muutamaa pientä taukoa lukuunottamatta. Surullista mutta totta ja tätä kehdattiin näyttää koko kansalle.
Millä perusteella olet tullut tuohon tulokseen? Et vissiin ole katsonut sitä eka kautta ollenkaan. Tai olet katsonut vain sen koosteen 8 viikosta. Kun et tiedä miten asiat silloin oli niin ei kannatta tulla tänne satuilemaan.
Minä en mitään satuile. Katsoin ensimmäistä kautta hyvin tiiviisti, olin vapaalla silloin. Sen on kyllä muutkin huomanneet jo silloin, kun se oli ajankohtaista. Aina satunnaisesti sitä tullaan muistelemaan kuten tässäkin ketjussa, kuinka pennut olivat siinä laatikossa lähes koko ajan keskenään. Suurin osa niistäkin ihmettelevistä kommenteista poistettiin kiireellä, ihan kuin sillä asiat muuttuisivat paremmaksi. Ja sama pieni loota oli alusta asti pennuilla, sitä ei suurennettu missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankala uskoa, mutta näinhän se meni, että noutajan pennut olivat siinä laatikossa luovutukseen asti. Kasvattajja vietti laatikossa aikaa muutaman kerran päivässä joitakin minuutteja, eli tehtiin pakolliset siivoukset yms. Isompana kävivät lyhyesti kääntymässä ulkona, koska oli kylmä ei voinut olla kauan. Olivat käytännössä keskenään siellä vuorokaudet ympäriinsä, muutamaa pientä taukoa lukuunottamatta. Surullista mutta totta ja tätä kehdattiin näyttää koko kansalle.
Millä perusteella olet tullut tuohon tulokseen? Et vissiin ole katsonut sitä eka kautta ollenkaan. Tai olet katsonut vain sen koosteen 8 viikosta. Kun et tiedä miten asiat silloin oli niin ei kannatta tulla tänne satuilemaan.
Kyllä mäkin katoin tuon koosteen siitä noutajien 8vkon matkasta. Kyllä ne ihan loppuun saakka oli siellä pienessä laatikossa, mistä toinen puoli oli jaettu purupohjaiseksi. Siinä ne isot pennut yriti sitten kirmailla eestaas pienessä tilassa ja lelut ja alustat oli ihan purussa. Raukkaparat.
Vierailija kirjoitti:
Harmi en päässy katsomaan chattia. Täytyy huomenna lueskella. Olikohan hoviväellä hyvä juttuja.
Kelaat lähetystä ja chattiakin voi kelata taaksepäin.
Välillä lasken, että pentuja on 11 !
Siellä trubaduurikin itki livelähetyksen aikana toisessa huoneessa. Kyllä ymmärrän, että pienten lasten vanhemmilla vaatii aikamoista suunnittelua ja työtä, että pääsevät pitämään sovitun livehetken tiettyyn sovittuun aikaan jos lapsi kaipailisi vanhempien huomiota toisessa huoneessa samalla hetkellä. Pitäs revetä moneen paikkaan samaan aikaan.
Eiköhän tämän 8 viikkoa voi kuitenkin hoitaa aika monellakin tavalla ja monenlaisissa tiloissa ja silti asiat on ihan hyvin.
Sitten kun on kyse huonoista oloista niin ikävimmältä siinä tuntuu se emon kohtalo. Pennut pääsee sentään pois ja on toivo paremmasta. Emot jää niihin huonoihin oloihin ja joutuvat pian taas kenties aloittamaan kaiken alusta.
Arvostelijoita aina riittää kun päältä katsomalla tietää miten pitäisi olla. Kyllä pesuetta hoidetaan hyvin ja yksityinen perheasunto ei voi tarjota hotellin kaltaisia olosuhteita. Ollaan kiitollisia, että tarjoutuu mahdollisuus seurata pentueen kehitystä reaaliajassa.
Yks pentu nukkuu vaan vaikka muut on innokkaasti syöminkien kimpussa. Aattelee varmaan, että mikäs hätä tässä, syököön hätäisemmät ensin, mä syön sitten kun tilanne rauhottuu. 😅
Ja kaksi pentus painii ja leikkii menemään. 😍
Tuo merlepoika on aika vallaton, yritti syödä Loimun korvaakin. 😁
merlepoika on suosikkini , aivan ihana kuten muutkin . Ihanaa kaiken kurjuuden uutisten keskellä katsella kun nukkuvat , syövät , sotkevat ja tuhisevat . Mitähän pennut tuumaisivat vauvasta ? On siinä pariskunnalla aika lailla puuhaa .
Minä sain tänne eilen kahdeksi viikoksi hoitoon yhden suloisuuden. Mulla on nyt oma kahden viikon karvakasalive.
Äänestin Hämyä ensimmäiseksi karkaajaksi.
Sieltähän on jo kyllä karkailtu.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin Hämyä ensimmäiseksi karkaajaksi.
Sieltähän on jo kyllä karkailtu.
Kyllä mutta sitä ei lasketa kun oviaukon este ei ollut paikoillaan.
Minä muistan lämmöllä kun Akan pentueesta, oliko se Allu joka kiipesi kameratason päälle ja siitä ponnisti itsensä oviesteen yli toiselle puolen. 😂
Toinen vielä mainiompi oli joukkopako kun pennut murtautuivat läpiväkyvästä pleksiovesta ja lähtivät lätkimään jonnekin. 🤣🤣🤣
Oliko se Roihu Möpsön porukasta joka meni yli laidan ekana. Sinin pennuista en muista karkailiko ne.
Ohitellaan ikävät. Vastata ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se Roihu Möpsön porukasta joka meni yli laidan ekana. Sinin pennuista en muista karkailiko ne.
Karkailuja en Sinin pennuilta muista, eikä vissiin klippejäkään niistä ollut. Sinin pennuilla oli usein ovi auki ja kirmasivat oman mielensä mukaan ulos ja sisään pentulaatikosta. Piki olis Möpsön pennuista ilman muuta jäänyt mieleen jos olisi karannut, ihan värinsä vuoksi. Jompi kumpi Roihu tai Ruska, en siis muista kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tänne eilen kahdeksi viikoksi hoitoon yhden suloisuuden. Mulla on nyt oma kahden viikon karvakasalive.
Sinä onnekas!
Eikö se vielä näy jos tarpeeksi taaksepäin kelaa?