Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11738)
Vierailija kirjoitti:
Hehku tulossa katsomaan pentuja juuri nyt
Onpas Hehku söpö myös!
Reaktiot oli sitä, mitä osasin pitkälti odottaakin.
Oman koiran kautta oppi, että ihan pienet vauvat, riippumatta lajista, ovat hyvin mielenkiintoisia, mutta todella jännittäviä. Itse oon päätellyt, että johtuu ehkä hajuista. Synnytyksen hajut haistaa varmaan edelleen ja haistavat myös sen, että pennut elävät pelkästään emonsa maidolla.
Aikaisemmin oli keskustelua vaistoista.
Tämä on mun mielestä yksi selvä esimerkki. Nisäkkäät luonnostaan melkeinpä pelkäävät vauvoja, kun tiedostavat, että jossain lähistöllä on emo, joka on valmis tekemään kaikkensa puolustaakseen poikasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehku tulossa katsomaan pentuja juuri nyt
Onpas Hehku söpö myös!
Reaktiot oli sitä, mitä osasin pitkälti odottaakin.
Oman koiran kautta oppi, että ihan pienet vauvat, riippumatta lajista, ovat hyvin mielenkiintoisia, mutta todella jännittäviä. Itse oon päätellyt, että johtuu ehkä hajuista. Synnytyksen hajut haistaa varmaan edelleen ja haistavat myös sen, että pennut elävät pelkästään emonsa maidolla.
Aikaisemmin oli keskustelua vaistoista.
Tämä on mun mielestä yksi selvä esimerkki. Nisäkkäät luonnostaan melkeinpä pelkäävät vauvoja, kun tiedostavat, että jossain lähistöllä on emo, joka on valmis tekemään kaikkensa puolustaakseen poikasiaan.
Vielä jatkan.
Anteeksi analysoinnit, tämä vain aiheuttaa sellaista.
Oli hellyttävä ja mielenkiintoinen kohtaaminen.
Toivottavasti nämä olivat ensi nuuhkaisuja ja saavat jatkoa. Siltä se ehkä vaikuttaa!
Mielestäni hoviväki toimii juuri oikein tuomalla Hehkua pesään, niin ettei Loimu ole paikalla. Todennäköisesti Loimu hyväksyy helpommin Hehkun läsnäolon, jos pesään siirtyy vähitellen Hehkun hajua.
Mielenkiintoista nähdä miten tämä kehittyy.
Nyt olisi mielenkiintoista nähdä mitä pesän ulkopuolella tapahtuu. Aikaisemminkin oon miettinyt, ulkoilevatkohan Loimu ja Hehku yhdessä. Kiinnostaisi nähdä miten käyttäytyvät toisiaan kohdatessaan.
Aika varma olen, että kohtaamisia tapahtuu. Vai voisiko olla, että ovat olleet täysin eristettyjä toisistaan tämän ajan?
Onko Loimu käynyt katsomassa pentuja Hehkun vierailun jälkeen?
Oon koittanut seurata, mutta ei ole osunut silmään.
Oi ei. Nyt täytyy mennä kelaamaan taaksepäin. Haluun nähdä Hehkun
Vierailija kirjoitti:
Löytyikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyikö?
Löytyi. Etsin ensin väärästä kohdasta. On se nätti. Ihanat pitsikorvat. Oli ihan ihmeissään. Ehkäpä näämme pian enemmän.
Ihan selvästi jotkut pennut jo kokeilee nousta jaloilleen. Kohta mennään. Voi hyvä tavaton mikä melske ja meno tuolla kohta on.
Katsoin tänään tubesta videon missä labradorilla oli kymmenen pentua. Oli pitkä alusta jonka päällä kymmenen ruokakuppia. Emo odotti kuppien edessä kun hoitaja toi pennut kottikärryllä ja asetteli jokaisen omalle ruokakupilleen 😂.
Kottikärryhän olisi hyvä kun Loimunkin pennut lähtee ulkoilemaan. Siihen voisi kerätä ne mennen tullen. Saattaa kyllä olla ettei ne siinä vaiheessa pysy missään kottikärryssäkään.
Noita nimiteemojako oli sittenkin kolme. Se tuli/valo ja sitten söpöt nimet sekä mausteet.
Mausteethan olisikin hauska.
Pippuri, chili, kaneli, sahrami, aromi, ......
Noihan paisuu kuin hiivapullat.
Vierailija kirjoitti:
Punnituksessa oli yksi pennuista jo yli 500 g, pienin ei ollut vielä edes 400-grammainen. Toivottavasti siitä pulskistuu. Reippaita pentuja, kävelykin pian sujuu joiltakin.
Onko poika pennut ne isoimmat. En ole katsonut. Eikös se vähän yleensä ole niin.
Vierailija kirjoitti:
Emo nukkui sikeesti ja näki unta juoksemisesta :D
Karkuun juoksemisesta.😄 Juoksi varmaan unissaan vapaana jossain nummilla tuulen tuivertaessa turkkia. 😅
Viime vuonna katsoin, nyt taidan jättää väliin. Se loppuvaiheessa tapahtuva koirien luovutus on maailman karmeinta katsottavaa. Viime vuonna itkin koko viimeisen lähetyksen ajan ja päätin, etten kiduta itseäni enempää.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna katsoin, nyt taidan jättää väliin. Se loppuvaiheessa tapahtuva koirien luovutus on maailman karmeinta katsottavaa. Viime vuonna itkin koko viimeisen lähetyksen ajan ja päätin, etten kiduta itseäni enempää.
Voi ei. Jos katsoo vähän vähemmän ettei kiinny niin paljon.
Minustakaan ei olisi kasvattajaksi. Harmaantuisin aina surusta kun pitäisi luopua. Toisaalta jos tietää että pennut varmasti pääsee hyvään uuteen kotiin niin onhan se iloinen asia
Vierailija kirjoitti:
Mäkin. Missä kohtaa tää oli? Mihin kellonaikaan?
Onhan siinä luovutusvaiheessa kiva odottaa niitä raportteja millaiseen kotiin kukakin pentu päätyy.
Alkaa pennuilla korvatkin nousemaan jo ylös. 😍
Vierailija kirjoitti:
Noita nimiteemojako oli sittenkin kolme. Se tuli/valo ja sitten söpöt nimet sekä mausteet.
Mausteethan olisikin hauska.
Pippuri, chili, kaneli, sahrami, aromi, ......
Manteli. 🤗
Hovimestari sanoi, että tulisi klippi tutustumisesta, Hehku nuuski kolmea pentua ja hiukan nuoli, ei uskaltanut laatikkoon asti. Loimu oli muualla sen aikaa.