Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä tuotteet olet jättänyt ostamatta hintojen noustua?

Vierailija
01.10.2024 |

Meillä lopetettiin kokonaan leikkeleiden ostaminen. Leivän päälle riittää hyvin juusto, kurkku, salaatti ja/tai tomaatti. En osta enää myöskään kananfileitä, ellei ole sopivassa tarjouksessa. Emme myöskään osta enää työlounaaksi eineksiä, vaan valmistamme itse viikon työlounaat. Emme osta enää myöskään perunajalosteita, vaan teemme itse ihan perunasta ranskalaiset tai perunalaatikot jne. Pyykinpesuaine vaihtui edulliseen vaihtoehtoon, jonka hinta on noin 1-2e / litra. En ala maksamaan merkkituotteesta 13e / pönttö. Leipää ostetaan hävikkinä pakkaseen. Itse saatan syödä työlounaaksi kaurapuuroa. 80-90-lukujen keittokirjat on kaivettu esiin ja viikolla syödään edullisemmin, viikonloppuna paremmin. 

Aika monta asiaa on tullut vaihdettua edullisempaan. Siinähän sitten nostelevat veroja, sähkönsiirtoja ja muita maksuja. Ei huvita maksaa kaikesta ylihintaa, joten ostolakko sopii tähän tilanteeseen oikein hyvin.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken mikä ei ole aivan välttämätöntä.

Kotimaiset tuotteet, jollei ei-suomalainen tuote ole tyyliin monta euroa kalliimpi.

Onnea matkaan Suomi. 

Kai te tajuatte, että itse tulette kärsimään siitä myös, kun talous sakkaa. Ollaan kaikki tässä  samassa systeemissä kiinni. Paitsi jos muutatte maasta. 

Vierailija
122/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaiset tuotteet, jollei ei-suomalainen tuote ole tyyliin monta euroa kalliimpi.

Onnea matkaan Suomi. 

Kai te tajuatte, että itse tulette kärsimään siitä myös, kun talous sakkaa. Ollaan kaikki tässä  samassa systeemissä kiinni. Paitsi jos muutatte maasta. 

Ehkä hallituksen kannattaisi miettiä mitä tekee kun leikkaa suoraan ostovoimasta. 

En osta enää mitään ylimääräistä. Ihan periaatteesta, ennemmin kaikki säästöön kuin kulutukseen. Suosittelen lämpimästi kaikille samaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalihintainen kala (lähinnä graavi- ja savukirjolohi), jota aiemmin ostin viikottIn on jäänyt kokonaan pois jo vuosia sitten.

Graavi on niin helppoa tehdä itse, että ei juuri kannata valmiina ostaa. Vain karkeaan merisuolaan yöksi ja valmista on.

Ripaus sokeria on myös paikallaan.

(Konjakin ja ginin kanssa on syytä olla tarkkana.)

Vierailija
124/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Konjakin ja ginin kanssa on syytä olla tarkkana.

Kissa kiitoksella elää, kokki konjakilla.

Vierailija
125/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan tupakan. Ostan vain trokareilta.

Vierailija
126/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää mitään normaalihintaisia vaatteita. Joko käytettynä tai vähintään -70% alella. Uusimmat löydöt: nuorelle "hyvämerkkinen" talvitakki 26€ (ovh 95€), urheilutoppeja 7€/kpl (ovh 25€/kpl) sekä halloween-asu 6,50€ (käytetty, oikeaa hintaa vaikea sanoa). 

Vierailija
127/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli lähetys Temusta

Vierailija
128/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät valinnat 👍 noin kun toimii niin silloin tällöin voi pitää oikein kunnon herkkuviikonlopun.

Vierailija
129/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan Suomi. 

Ehkä hallituksen kannattaisi miettiä mitä tekee kun leikkaa suoraan ostovoimasta. 

En osta enää mitään ylimääräistä. Ihan periaatteesta, ennemmin kaikki säästöön kuin kulutukseen. Suosittelen lämpimästi kaikille samaa. 

Mä oon tehny tätä jo 10 vuotta. Tilaaminen ulkomailta on aina etusijalla. En osta suomalaisia tuotteita. Enkä suosi suomalaisia elintarvikkeita 🤗

Vierailija
130/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa, einekset (ellei alessa), vaihdoin veskipaprumerkkiä, ei enää kausikukkia, lihaa ja kalaa vain alesta tai palkkapäivänä. Vaatteita vain kun hajoavat päälle. Leikkasin hiukset ja pesen ne vain kun on pakko mennä jonnekin (etätyö). En osta kaikkia lääkärin määräämiä lääkkeitä, vain välttämättömimmät.

Silmälasit pitäisi uusia, ei ole varaa kun näkö on huono ja lasit kalliita. Oli pakko ottaa lainaa että saan auton korjattua ja pääsen hammaslääkäriin (julkisella ikäiseni ei enää pääse vaan yksi hammas jo pilattiin odotuttamalla liian kauan).

Jos joku miettiin miten voi olla näin kun teen kuitenkin osa-aikatyötä, niin vastaus on suojaosien poisto.

Vierailija
131/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn kunnollisissa töissä joten voin edelleen ostaa mitä haluan silloin kun haluan.

Minäkin käyn kunnollisissa töissä, mutta säästän silti. Säästäminen myös pitää hoikempana. Ei tarvitse niitä herkkuja ostella. Vaatteita ja laukkujakin on  jo liiaksi kertynyt. Jotenkin säästäminen tuo myös sadistista mielihyvää kun tiedän miten paljon ostovoimaa juuri nyt tarvitaan. Enpäs ostakaan 😂

Jep ja sukanvarsi täyttyy 😉

Vierailija
132/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munavoita leivän päälle. En osta leikkeleitä,harvoinpa edes leipää syön, Puuro parasta. 

Vierailija
133/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan tupakan. Ostan vain trokareilta.

Lopetin röökin,turhaa ja kallista tuhota terveyttä.

Vierailija
134/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tajuat, että jos rahaa ei kertakaikkiaan ole, sillä ei voi tukea kotimaista kulutusta, vaikka olisi kuinka isänmaallinen.

Js vaikka rahaa olisikin, EU:ssa se valuu helposti Suomen rajojen ulkopuolelle.

Vierailija
135/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyvin kartalla hinnankorotuksista, ensisijaisesti nykyään seuraan yli-suolausta / yli-makeuttamista  sekä rasvan laatuun, sillä ne ovat vaikuttaneet jo pitkään valintoihini.  Seuraan myös liian prosessoituja tuotteita.  Haluan itse leikata pullapitkosta tai leivästä sopivan viipaleen tarpeisiimme.  Valmiiksi viipaloituna voin hyväksyä paahtoleivät jollei ne ole liian ohuita ja usein tiiviit reikäleivät joiden halkaisun hyväksyn.  Kun huomaan tuotteen pienennyksen niin se tulee jäämään pois valinnastani, jää vain haave muistoista miten hyvää se oli aikaisemmin, mutta huijausta en anna anteeksi.  Voisin nimetä ainakin kymmenen+ vastaavaa taakse jäänyttä tuotetta, mutta jääköön nyt tällä kertaa tähän mielenilmaisuun. 🤐 

Vierailija
136/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit, suklaa, jäätelö. Mäkkärit, kotipitsat ja heset pois, perinteisellä grillä saatan joskus käydä kun haluan syödä ulkona, ne tuotteet ui rasvassa joten pitävät nälkää pois pitkään.

Vierailija
137/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta valtion talous kun ei sitäkään kiinnosta suomalaisten tulevaisuus. 

En tue mokutusta. 

Vierailija
138/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän ruokakuluissa käymällä vähintään kahdesti viikossa tinder treffeillä sillä miesten tehtävä on syöttää ja viihdyttää minua. Treffeille pääsee helposti ja usein kun hyväksyy kaikki treffipyynnöt eikä välitä minkä näköinen mies sitä lompakkoa milloinkin kantaa mukanaan.

Vierailija
139/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalihintainen kala (lähinnä graavi- ja savukirjolohi), jota aiemmin ostin viikottIn on jäänyt kokonaan pois jo vuosia sitten.

Graavi on niin helppoa tehdä itse, että ei juuri kannata valmiina ostaa. Vain karkeaan merisuolaan yöksi ja valmista on.

Ripaus sokeria on myös paikallaan.

(Konjakin ja ginin kanssa on syytä olla tarkkana.)

Itse pidän enemmän ruotsalais tyylisestä graavilohesta. Huomattavasti maukkaampaa. Valmistustapa on käytännössä sama, mutta aineet hieman erilaiset.

Sokeria

Hienoa merisuolaa

Valkopippuria kokonaisena

Tilliä.

Kannattaa kokeilla. Ja luonnollisesti D leikatusta fileestä.

Vierailija
140/150 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondoomit... Vedän ryssiä liukkaalla