Mitkä tuotteet olet jättänyt ostamatta hintojen noustua?
Meillä lopetettiin kokonaan leikkeleiden ostaminen. Leivän päälle riittää hyvin juusto, kurkku, salaatti ja/tai tomaatti. En osta enää myöskään kananfileitä, ellei ole sopivassa tarjouksessa. Emme myöskään osta enää työlounaaksi eineksiä, vaan valmistamme itse viikon työlounaat. Emme osta enää myöskään perunajalosteita, vaan teemme itse ihan perunasta ranskalaiset tai perunalaatikot jne. Pyykinpesuaine vaihtui edulliseen vaihtoehtoon, jonka hinta on noin 1-2e / litra. En ala maksamaan merkkituotteesta 13e / pönttö. Leipää ostetaan hävikkinä pakkaseen. Itse saatan syödä työlounaaksi kaurapuuroa. 80-90-lukujen keittokirjat on kaivettu esiin ja viikolla syödään edullisemmin, viikonloppuna paremmin.
Aika monta asiaa on tullut vaihdettua edullisempaan. Siinähän sitten nostelevat veroja, sähkönsiirtoja ja muita maksuja. Ei huvita maksaa kaikesta ylihintaa, joten ostolakko sopii tähän tilanteeseen oikein hyvin.
Kommentit (150)
Fazerin tuotteet meni boikottiin hintojen noustessa ja kun pakkauskoko ja maku muuttui radikaalisti monessa heidän tuotteessa. Halpuutettiin raaka-aineet ja nostettiin hinnat. Sitä voi yrittää tiettyyn pisteeseen asti.
Lihan, kanan ja maitotuotteet olen jättänyt pois. Juusto jäi ekana.
Mansikat jäi ostamatta kesällä, oliiviöljyä en enää käytä, kun on niin kallista. Karkkeja ja suklaata olen vähentänyt jo aiemmin ja nyt ostan lähinnä silloin, kun on hyviä tarjouksia. Teen myös nykyään lounaseväät töihin ja tämä on varmaan isoin mistä olen pystynyt säästämään. Aiemmin syötiin joka päivä porukalla ulkona, nyt vaan ei enää pysty, kun kaikki on kallistunut niin valtavasti. Pakko myös säästää rahaa pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin suklaalevyt ja kalliit karkkipussit.
Jos haluaa karkkia, irtokarkkien kilohinta on hyvä ja saa monipuolisesti hyviä suklaita ja karkkeja.
Fazerin suklaalevyt ovat olleet ihan pilkkahintaisia tänä syksynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerin suklaalevyt ovat jääneet hyllyyn aina kun hinta alkaa kolmosella.
Etkö oikeasti näe noita 5 kpl 10 eurolla tarjouksia joita on joka paikassa?
Minä en halua ostaa 5kpl levyjä, haluan ostaa yhden. Mutta nyt ei pysty, koska tarjous on liian hyvä. Miksi maksaisin haluamastani levystä 4,5€, kun 5kpl on 10€.
Mutta kun haluan vain yhden levyn.
Suklaa jää kauppoihin ja haen irtokarkkia Tokmannista. 1,5€ riittää hyvän kokoiseen pussiin.
En mitään. Ostan edelleen kaiken mitä ennenkin. Itselleni ei ole vaikuttanut ostokäyttäytymiseen.
En ole koskaan tuhlannut enkä tehnyt heräteostoksia, en shoppaile vaan ostan järkevästi ja tarpeeseen ja kunnon laatua kun ostan. Olen kasvissyöjä ja syön monipuolisesti kasvisruokia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä jne.
Asun ja elän yksin joten voin itse määrätä ostokseni ja mitä syön.
Kapakoissa en ole käynyt koskaan, alkoa en osta enkä tupakkaa joita en ole ennenkään ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerin suklaalevyt ovat jääneet hyllyyn aina kun hinta alkaa kolmosella.
Etkö oikeasti näe noita 5 kpl 10 eurolla tarjouksia joita on joka paikassa?
Lidlissä oli just 5 levyä kympillä. Aika hyvä tarjous.
🇺🇦🇮🇱
Sellainen vinkki, että Lidlin sininen Floralys voitti sen taannoisen vessapaperitestin, oliko se nyt jossain iltapaskassa klikkiotsikkona vai missä. Olen jo aiemmin siirtynyt tähän kun rullat on isoja ja hinta halpa.
Lidlistä ostan myös sukkahousut, hinta 1,50 kun Norlynit maksaa 7-8€ halvimmillaan!
Prisman H House sukkikset on myös ihan OK, mutta niissäkin hinta on jo lähemmäs viitosen.
🇺🇦🇮🇱
Tuoremehut on nousseet suhteessa aivan naurettavan paljon jos vertaa entiseen. Ensin siirryin halpismerkkeihin, mutta nyt ne on loppu, hävi neet tai kallistuneet nekin. Varaa olisi vielä ostaa, mutta jotenkin ei sulata noita hintojen nousuja ja nyt pitkään jäänyt ostamatta.
Ylipäätään jätän enemmän tuotteita kauppaan, tuoteryhmä kuin tuoteryhmä. Ei vaan jaksa enää kiinnostaa. Laatu harvemmin on kummoinen, ja jos käykin ilmi että pidän esim. uutuustuotteesta, pian se vedetään myynnistä kuitenkin.
Kyllä se on niin, että vaatimaton perusruoka on paras. Elämykset erikseen, eikä niitäkään tarvitse viikottain saada. Puoliso pyöräytti eilen alusta asti itse lohikiusauksen, ja siitä syödään vielä huomennakin. Ihan tarpeeksi gourmeeta itselleni.
Joku mainitsi mansikat. Minua ärsytti niiden korkea hinta keskikesällä ja sitten kun tuli vielä vinkuvonku-uutisia siitä, miten sadot olivat nyt siinä tältä kesältä, lakkasin ostamasta niitä kokonaan. Kummasti vaan oli ihan vielä syyskuun lopullakin tavaraa hyllyssä, ja aulamyyjällä pullisteli loppukesän + alkusyksyn ajan pöytä marjoista...ehkä ei olisi kannattanut ruveta ahneeksi niiden hintojen kanssa? Nyt jäi ostamatta monelta muultakin, saas nähdä moniko joutuu lopettamaan tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Eilen ostin jäätelön. Vasta kassalla totuus valkeni: se maksoi 2, 70. Minusta liikaa.
Ostan nykyään paketti tai purkkijäätelöä vain muutaman kerran vuodessa ja silloin kun ostan, voin hyvin maksaa purkista seitsemänkin euroa. Kesällä ostin pari kertaa tuutin ja ne tuntui kyllä kalliilta, yksi tuutti oli yli 3 euroa, se taisi olla niitä kolmen kaverin jäätelöitä.
Hox Fazerin suklaan ystävät: tokmannin mobiilisovelluksessa tänään kuponki, jolla saa hasselpähkinä (kokonainen) tai hasselpähkinärouhe levyn 1,79 eurolla! Voimassa vaan tänään.
En ole luopunut mistään, otan iskut vastaan. Elämäntapa on muuten aika pienikuluinen kun ei ole autoa eikä matkustelu kiinnosta, joten kulutustavaroissa ei tarvitse pihistellä.
Eihän suklaa ole kallista, kun miettii, kuinka surkea korvaus edelleen maksetaan kaakaoplantaaseilla työskenteleville. Suklaa on moraaliton kaloripommi.
Leikkeleet, jää kauppaan, ostan uunilenkin, saan voileivälle ja teen makkaraperunat. Tänään sain ahven fileitä 8 kpl, - 50 prossaa, ihanaa.
Prisman paistopisteellä oli ennen hävikkikassi mihin sai valita kolme eilistä leipäpussia 4 eurolla. Sitten hinta nousi viiteen euroon, ja vielä tuntui kohtuulliselta, ostin aina kun oli leipiä jäljellä.
Eilen systeemi oli muuttunut, leivissä oli 40% aletarra. En jaksanut etsiskellä normihintaa ja laskea mikä on uusi hinta. Näkyi olevan paljon tarjontaa, kun ennen hävikkileivät vietiin käsistä.
Limsat jää ostamatta.