Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat terveelliset herkut?

Vierailija
01.10.2024 |

Tekisi mieli syödä jotain hyvää mutta terveellistä. Eli ei mitään karkkia, jätskiä, sipsiä, kakkua. Mitkä on teidän lempi terveelliset herkut?

Kommentit (707)

Vierailija
241/707 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

konvehdit

Vierailija
242/707 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja vastauksia ketju täynnä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/707 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja koko palsta

Vierailija
244/707 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutella voileivät

Vierailija
245/707 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nutellakeksit

Nutella ei ole terveellistä. Hirveästi sokeria.

ja lisäaineita. Tuohan säilyy joku 10 vuotta pöydällä avattuna. Mitä hittoa?

Sokeri sälilöö.

Vierailija
246/707 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ja suola

Vierailija
247/707 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileivät

Vierailija
248/707 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muna

Suuhun

Vierailija
249/707 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan normaali ruoka on mun mielestä aina suurinta herkkua, ei mitkään erityiset "herkut" ja naposteltavat.

Mutta paras terveellinen naposteltava esim. leffaa katsoessa on mun mielestä dippivihannekset. Ihan perus kermaviilipohjainen dippi ja/tai hummusta ja sitten vaihtelevia vihanneksia raakana. Kukkakaali, parsakaali, kyssäkaali, lanttu, juuriselleri, porkkana, varsiselleri, paprika, kesäkurpitsa, kurkku, miniluumutomaatit...vaihtoehtoja on paljon. 

Tylsä vastaus. Nyt pyydettiin kunnon herkkuja eikä mitään parsakaalia. Esim mun ehdotus on Werthers Original toffee karkit. Niistä saa paljon mielihyvää ja se kestää kauan kun joutuu imeskelemään sekä niissä on tosi vähän kaloreita. Eli tosi hyvä utilitaristinen suhde ja sijoitetun pääoman tuotto.

Niin siis minä miellän nuo dippikasvikset herkuiksi. En voi sietää ylimakeita toffeita! Jännä, miten joillekin on täysi mahdottomuus tajuta, ettei kaikki pidä makeasta ollenkaan. 

Vierailija
250/707 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty punajuuri on hyvää! Voi vaikka pyöräyttää hunajassa ja ripotella Aurajuustoa päälle. Nami!

Vierailija
251/707 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan normaali ruoka on mun mielestä aina suurinta herkkua, ei mitkään erityiset "herkut" ja naposteltavat.

Mutta paras terveellinen naposteltava esim. leffaa katsoessa on mun mielestä dippivihannekset. Ihan perus kermaviilipohjainen dippi ja/tai hummusta ja sitten vaihtelevia vihanneksia raakana. Kukkakaali, parsakaali, kyssäkaali, lanttu, juuriselleri, porkkana, varsiselleri, paprika, kesäkurpitsa, kurkku, miniluumutomaatit...vaihtoehtoja on paljon. 

Tylsä vastaus. Nyt pyydettiin kunnon herkkuja eikä mitään parsakaalia. Esim mun ehdotus on Werthers Original toffee karkit. Niistä saa paljon mielihyvää ja se kestää kauan kun joutuu imeskelemään sekä niissä on tosi vähän kaloreita. Eli tosi hyvä utilitaristinen suhde ja sijoitetun pääoman tuotto.

Niin siis minä miellän nuo dippi

Dippikasvikset on kallun merkki

Vierailija
252/707 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Popkornit. Niitä voi ostaa leffateatterista, vaikkei menisi elokuviin.

Kornia.

Mikrossa valmistettavia popkorneja saa ihan tavallisista ruokakaupoista, vaikkei menisi elokuviin.

Popkorneja on myös helppo valmistaa paukkujyvistä ihan kotioloissa.

https://yhteishyva.fi/ruoka-ja-reseptit/taydelliset-popcornit-kattilass…

Mikropoppareiden rasva on haitallisinta mahdollista transrasvaa. Joutaisivat boikottiin.

Vierailija
253/707 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran kusi :D

Vierailija
254/707 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit!

Vierailija
255/707 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on sen verran epämääräinen ettei mikään ihme että vastauksetkin ovat. 

Mitäpä jos määrittelisit tuon terveellisyyden. Mitä terveellisyyttä haet kysymyksellä? Sokerittomuutta? Rasvattomuutta? Sekä että? Vaiko lisäaineettomuutta? Aspartaamittomuutta? Ehkä sitten löydät haluamiasi vastauksia.

Itse sanoisin että terveellisyys on ravintoa joka sisältää tarpeellisia vitamiineja, liukoisia kuituja ja hivenaineita ja siten edistää terveyttä ja hyvää oloa. Tähän kategoriaan tuoreet marjat ja hedelmät sopivat oikein hyvin.

Jos taas etsit kalorittomia "herkku"tuotteita jotka eivät lihota, joudut melko varmasti valitsemaan ison määrän keinotekoisia aromeja, väriaineita, säilöntäaineita ja sokerin korvikkeita. Aletaan olla aika kaukana terveellisyydestä siinä vaiheessa. Siihen kategoriaan suurinpiirtein ainoa herkku lienee popparit. 

Vierailija
256/707 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun hyvä vastauksesi on?

Vierailija
257/707 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nutella voileivät

Nutellan ainesosat: Sokeri, palmuöljy, hasselpähkinää (13 %), vähärasvainen kaakao (7,4 %), rasvaton maitojauhe (6,6 %), herajauhe, emulgointiaine: lesitiinit (soija), vanilliini

Suurin osa sokeria ja seuraavaksi eniten erittäin epäterveellistä palmuöljyä. Mikä tässä on terveellistä? 

Vierailija
258/707 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vadelmia, tuoreina, lähikaupasta. Ei olisi pitänyt. Seurasi 7 tunnin show.

Mutta hei, vatsa tyhjeni sellaisestakin mitä en tiennyt siellä olevankaan. Ja olo on nyt kevyt. 

Vierailija
259/707 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on näläntunne telkkaria katsellessa vaikka ei ole nälkä, niin älä syö. Nouse seisomaan, kävele, ota vettä, laita kengät ja ulkovaatteet ja mene ulos vaikka pyöräilemään tai kävelemään. Käy kaupassa ostamassa terveellistä naposteltavaa, huomaat että naposteltavan hinku meni ohi.

Vierailija
260/707 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitse itseäsi kunnon aterioilla kolme lämmintä (aamiainen, lounas, päivällinen) ja aamu- ja iltapäiväkahvi pullan tai voileivän kanssa sekä iltapala. Niin ei tule naposteluntarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi