Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähän oksettaa osa näistä säästövinkeistä

Vierailija
01.10.2024 |

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010725465.html

Yksi tyhmimmistä on tämä:

"Puhtaammat tiskivedet laitan kukille. Arvelen, että se pienentää samalla jätevesimaksuja. Jarmo, 34"

Voisiko joku kertoa Jarmolle millä tavalla jätevesimaksu määräytyy?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanen arvata, että sitten nämä hölmöläisen säästelijäät hankkivat silmiä räpäyttämättä tilanteen tullen jotain himoitsemaansa merkkitavaraa tai statusturhaketta, koska ovat säästäneet sen verran pesemällä muovipusseja ja piilottelemalla kaupassa punalaputettuja tuotteita ilta-alennusta ajatellen pari vuotta. Kukin tyylillään.

Minun mielestäni tuo punalaputetun tuotteen piilottaminen on myymälävarkaus. Kauppiashan voisi saada tuotteen myytyä jo -30% alella, mutta piilottaja saa sen illalla -60% alennuksella kun muut eivät ole nähneet tuotetta aiemmin. Mies vielä kehuskeli asialla!

Vierailija
22/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vesi tulee omasta kaivosta ja käytettynä menee lokakaivoon, jonka tyhjennys tilataan kun säiliö täys. Silloin pyrkii mielellään laittamaan käytettyä vettä jonnekin muualle kuin sinne lokakaivoon, koska silloin säästää Jätevedessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä, mutta en minä ala jotain pakastuspusseja, tms pesemään ja käyttämään uudestaan.. Jotenkin iso osa noista säästövinkeistä kuulosti pihiydeltä.

Säästääkö siinä oikeasti jotain, kun pesee pakastuspussit? Meneehän pesemisessä vettä ja pesuainetta.

Vierailija
24/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanen arvata, että sitten nämä hölmöläisen säästelijäät hankkivat silmiä räpäyttämättä tilanteen tullen jotain himoitsemaansa merkkitavaraa tai statusturhaketta, koska ovat säästäneet sen verran pesemällä muovipusseja ja piilottelemalla kaupassa punalaputettuja tuotteita ilta-alennusta ajatellen pari vuotta. Kukin tyylillään.

No kivahan se on kun on edes kerran varaa johonkin ns. parempaan.

Vierailija
25/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin säästän pöntön vetämisessä. Käytän pelkästään naapurin postilaatikkoa.

Vierailija
26/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kuvottavaa.

"Vedän vessan vain joka toinen kerta pissattuani." Taina, 56

Tätä mä teen myös välillä yksin kotona ollessani. Mikä kuvottaa? Kansi kiinni välissä. 

Jos juo paljon vettä on virtsa niin hajutonta ettei tosiaankaan tarvitse jokainen kerta vessaa vetää, varsinkin yksin asuessa.

Ei helvata. Mulla on todettu yliaktiivinen virtsarakko ja asun yksin. Käyn pissalla noin 24 kertaa päivässä enkä IKINÄ jätä vetämättä koska yök. Miksi pitäisi? Vesi maksaa sen 20€/kk ihan sama miten sitä lotraan.

Vierailija
27/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jarmolla on umpisäiliö niin oikein fiksua. Umpisäiliö täyttyy yllättävän nopeasti ja moni vessan vetämistäkin pitkittävä voi asua tällaisessa talossa, jossa on umpisäiliö. Tyhjennys maksaa kuitenkin 3-numeroisen summan.

Vierailija
28/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kivahan se on kun on edes kerran varaa johonkin ns. parempaan.

Tai sitten kuolee hyvillä mielin, kun on se rapiat vajaa milj00na pankkitilillä turvallisuuden tunnetta ollut tuomassa.

Vierailija
29/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpönttö menee pilalle, jos sitä kusivettä liottaa siellä monta tuntia tai monta päivää

Vierailija
30/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä, mutta en minä ala jotain pakastuspusseja, tms pesemään ja käyttämään uudestaan.. Jotenkin iso osa noista säästövinkeistä kuulosti pihiydeltä.

Säästääkö siinä oikeasti jotain, kun pesee pakastuspussit? Meneehän pesemisessä vettä ja pesuainetta.

Luonto kiittää niistä toimista joilla vähennetään turhaa muovin kulutusta. En tiedä tuleeko säästöä konkreettisesti  

Vierailija
31/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, ap. Mitä iloa sellaisesta elämästä edes on, missä pääsisältö on pihistely ja kurjuuden maksimointi? Hankkisin mieluummin isommat tulot kuin jättäisin vessan vetämättä, puolittaisin tiskitabletteja ja pesisin muovipusseja. 

No jos se ilo elämässä on juurikin se pihistely? Saa kiksit siitä miten nyt taas sai säästettyä senttejä. Sinä saat kiksit jostain muualta, jostain sellaisesta, mikä olisi pihille todella ahdistavaa elämää. Moni pihi on todella rikas, eikä he välttämättä tuhlaisi vaikka saisivat enemmän palkkaa, vaan edelleen pesisivät pakastepusseja ja puolittaisivat tiskitabletteja. Koska se on just se juttu, mikä tuo hyvää oloa.

Vierailija
32/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kuvottavaa.

Tätä mä teen myös välillä yksin kotona ollessani. Mikä kuvottaa? Kansi kiinni välissä. 

Vanhemmat teki tuota, ja se haju pinttyi pöntön tiivisteisiin.

Vierailija
33/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kuvottavaa.

Fiksumpaa on mennä läheiseen pusikkoon joka toinen kerta.

Mun mies ja isä käy tontin reunalla ja kusevat naapurin puolelle. 

Vierailija
34/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kuvottavaa.

Olen nähnyt näitä pihien pönttöjä kanssa. Hyi hitto. 

Vierailija
35/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kuvottavaa.

Mikä tiiviste sulla siellä pöntössä on?

Vierailija
36/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vessan voi huuhdella sillä tiski vedellä. 

Vierailija
37/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kuvottavaa.

Mikä tiiviste sulla siellä pöntössä on?

Luuleeko joku, että pönttö on kiinni paikallaan ajatuksenvoimalla? Pöntön ja lattian välillä on tiivisteet, jos joku ei tiedä.

Vierailija
38/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali vessan huuhtelu vie x-määrän vettä, ellei ole valintanuppia. Minä osaan huuhdella meillä kotona puolikkaan eli nostan nuppia sen verran, että vain pari litraa vettä virtaa ja tavara katoaa. 

Vierailija
39/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta wc-paperia koskaan. Silti mulla on sitä tälläkin hetkellä 6 rullaa. Otan töistä pukuhuoneen wc:stä mukaani. 

Vierailija
40/105 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset