Miksi terve ihminen ostaisi sähköpyörän?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi autolla tai bussilla töihin meno on ok, mutta sähköpyörällä se on ehdoton nou-nou?
Kuka niin on väittänyt, oletko vajaamielinen?
Minulla on tästä vuosien kokemus. Sähköpyöräilijältä kysellään, että eikö riitä kunto, etkö osaa ajaa normaalilla pyörällä? Kyselijät tulevat kuitenkin autolla paikalle. Itse en omista autoa.
Oletko itse vajaamielinen?
Se, että sinulla on tuo kokemus, ei tee asiasta ehdotonta nou-nouta. Eli olet paitsi vajaamielinen, myös harhainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain pohjanmaan lakeuksilla ihan sama kun ei oo mäkiä muualla Suomessa eri asia. Esim. Jyväskylä (pyöräilykaupunkina itseään mainostava) on yhtä ylämäki, alamäki, ylämäki.
Kyllä täällä lakeuksillakin mäkiä on. Ei todellakaan ole vain tasaista. Ei ehkä yhtä paljon ja isoja mäkiä ole kuin muualla, mutta on kuitenkin mäkiä.
Ja tuultahan siellä on kyllä tarjolla. Lakeuksien halki vastatuuleen on melko puuduttavaa hommaa.
Jep tuulta riittää, varsinkin mitä lähemmäs rannikkoa päästään. Itse asun n.20km:n päässä rannikosta Etelä-Pohjanmaan puolella ja kyllä tuulta riittää. On myös mäkiä.
Minä asun 10 metrin päässä itämerestä mutta ajelen sähköttömällä 1-vaihteisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä pyörähullu, joka mainostaa pyöräilleensä joka päivä vuosien ajan. Hän julistaa sähköpyöräilyn itsepetokseksi. En ole varma onko henkinen puoli ihan ok.
No sehän on itsepetosta.
Luuletko, että sähköpyörää käyttävät eivät ymmärrä että siinä on moottori, vai mitä ajat takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi autolla tai bussilla töihin meno on ok, mutta sähköpyörällä se on ehdoton nou-nou?
Kuka niin on väittänyt, oletko vajaamielinen?
Minulla on tästä vuosien kokemus. Sähköpyöräilijältä kysellään, että eikö riitä kunto, etkö osaa ajaa normaalilla pyörällä? Kyselijät tulevat kuitenkin autolla paikalle. Itse en omista autoa.
Oletko itse vajaamielinen?
Se, että sinulla on tuo kokemus, ei tee asiasta ehdotonta nou-nouta. Eli olet paitsi vajaamielinen, myös harhainen.
Sinäpä olet mukavaa keskusteluseuraa :) Olet tainnut viihtyä vähän liian pitkään tällä palstalla. Hanki joku harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä pyörähullu, joka mainostaa pyöräilleensä joka päivä vuosien ajan. Hän julistaa sähköpyöräilyn itsepetokseksi. En ole varma onko henkinen puoli ihan ok.
No sehän on itsepetosta.
Sinulle voi tulla yllätyksenä, että kaikilla ei ole pakkomiellettä pyöräillä koko ajan vaan pyörällä vain liikutaan silloin tällöin paikasta toiseen. Itsepetosta se on silloin, kun oma elämä rajoittuu muilta osin siihen, että joka päivä on pakko pyöräillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain pohjanmaan lakeuksilla ihan sama kun ei oo mäkiä muualla Suomessa eri asia. Esim. Jyväskylä (pyöräilykaupunkina itseään mainostava) on yhtä ylämäki, alamäki, ylämäki.
Kyllä täällä lakeuksillakin mäkiä on. Ei todellakaan ole vain tasaista. Ei ehkä yhtä paljon ja isoja mäkiä ole kuin muualla, mutta on kuitenkin mäkiä.
Ja tuultahan siellä on kyllä tarjolla. Lakeuksien halki vastatuuleen on melko puuduttavaa hommaa.
Jep tuulta riittää, varsinkin mitä lähemmäs rannikkoa päästään. Itse asun n.20km:n päässä rannikosta Etelä-Pohjanmaan puolella ja kyllä tuulta riittää. On myös mäkiä.
Minä asun 10 metrin päässä itämerestä m
Niin? Mä asun tosiaan 20km:n päässä rannikosta ja ajelen sähköttömällä kolmivaihteisella mummopyörällä.
Vierailija kirjoitti:Minä asun 10 metrin päässä itämerestä m
Kiva juttu. Joten kaikkien muidenkin pitäisi?
Laiskat ja rapakuntoiset. Nämä sähkövehkeet pitäisi tehdä laittomiksi ilman lääkärintodistusta. Just tällainen helpollapääsyn asenne tekee ihmisistä lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Laiskat ja rapakuntoiset. Nämä sähkövehkeet pitäisi tehdä laittomiksi ilman lääkärintodistusta. Just tällainen helpollapääsyn asenne tekee ihmisistä lihavia.
Minkälainen lupa sinulla on auton ja bussin käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Koska luuletko tosissasi olevasi AINA terve?Se voi olla investointi tulevaisuuteen jossa et enää ole niin terve.
Terveenä pysyy helpommin, kun harrastaa liikuntaa. Sähköpyörän selässä istuminen sairastuttaa. Jos välität terveydestä, niin polje, älä istuskele (ja ei, se heppoisa jalkojen liikuttelu mitä sähköpyörällä tehdään ei ole polkemista, se on itsepetosta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmaan siksi että sillä on mukava ajella. Miinuspuolena hinta ja se tosiseikka, että akku uuvahtaa jossain vaiheessa ja uutta ei siihen todennäköisesti silloin enää saa.
Ostat jonkun tunnetun valmistajan moottorilla varustetun pyörän, niin saa. Bosch, Shimano, Yamaha, Bafang tms.
Ostin 2018 shimanon e8000 järjestelmällä olevan pyörän, vuosi sitten oli akku jo vähän kiven alla. Mitenköhän 10 vuoden päästä?
Vierailija kirjoitti:
Aha. Minusta näyttää kyllä siltä, että päädyn ihan samaan paikkaan duunissa luomupyörällä/sähköpyörällä/autolla. Mutta itsepetosta on kuulemma vaikea havaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska luuletko tosissasi olevasi AINA terve?Se voi olla investointi tulevaisuuteen jossa et enää ole niin terve.
Terveenä pysyy helpommin, kun harrastaa liikuntaa. Sähköpyörän selässä istuminen sairastuttaa. Jos välität terveydestä, niin polje, älä istuskele (ja ei, se heppoisa jalkojen liikuttelu mitä sähköpyörällä tehdään ei ole polkemista, se on itsepetosta).
Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen lupa sinulla on auton ja bussin käyttöön?
Ei ihmiset näitä käytä auton korvikkeena, vaan pyöräilyn. Vai millainen auto esim niillä teineillä olisi, jotka näillä paljon hurjastelee?
Tai auton? Ymmärtää jos on vanhus eikä jalat kanna, mutta terve aikuinen autoilemassa. Melkoista aikuisvauvailua. Varmaan on vaipatkin käytössä ja tutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kuljet itse työmatkasi tai käyt kaupassa? Aina juosten, eikö?
Ihmiset keskimäärin huonoimmassa kunnossa koskaan ja sähköpyöriä myydään eniten koskaan, huomaatteko yhtäläisyyden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Kiistätkö tosissasi liikunnan terveysvaikutukset? Sun kaltaisten pulujen kanssa on turha yrittää keskustella.
Ei se ole mikään investointi. Se on ihan vaan kulkuväline, jota itsekin käytän lähes päivittäin.