Miksi terve ihminen ostaisi sähköpyörän?
Kommentit (160)
Myös Espoossa löytyy pyörätielle parkkeeraavia autoja. Tätä tekee etenkin pikaruokakuskit ravintoloiden edessä.
Ajan yleensä maastopyörällä yli. Hyppy konepellille hopp ja toinen katolle nopp, siitä sitten matka jatkuu. Kiva maastoeste kaupunkimiljöössä. Tulee tehoa lenkkiin kun vihainen kuski huutaa siellä takana jotain autostaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en luottaisi noihin sähkövehkeisiin. Olen nähnyt videoita missä ne syttyvät tuleen. Näin videon missä mies meni talon hissiin akun kanssa. Siinä akussa oli kantokahva. Siellä hississä se syttyi tuleen ja kunnolla syttyikin. Ei voisi uskoa että sellaisesta lähtee niin muhkeat liekit. Henkilö paloi niin pahasti että sieltä sieltä hissistä vedettiin ulos täysin musta nokiintunut ihminen jonka käsi oli palanut luurannoksi asti. Kaikki vaatteet ja lihat oli lähtenyt siitä kädestä millä kantoi akkua.
Minä olen nähnyt videon jossa ihminen käveli kadunvartta ja kuoli kun autosta irronnut rengas osui häntä päähän. En silti koe kävelemistä mitenkään realistisesti henkeäni uhkaavana liikuntamuotona.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuntoilla haluaa siihen käy ihan tavallinen pyörä, ei tarvitse olla hiilikuitua ei spandexia eikä varmasti sähköä. Sähköpyörät vielä lakkaa toimimasta kun akut vanhenee eikä sitten niillä tee mitään. Turhake.
No nyt on jonkun todellisen toopen kommentti :D Luitko yhtään ketjua? Käytkö töissä?
Sähköpyörällä voi liikkua eteenpäin sujuvasti pitkän matkan. Katso netistä mikä se on ja lue ketjusta mihin ihmiset käyttää.
Vähän samanlainen kysymys kuin että miksi terve ihminen käyttää autoa tai menee bussilla.
Mä olen säästänyt nopeasti sähköpyörän hinnan takaisin kun pystyn menemään sillä työmatkat ja muut matkat, jotka ovat liian pitkiä ja raskaita tavallisella pyörällä ajettavaksi. Saan myös enemmän liikuntaa ja ulkoilua kuin ennen.
Yksi asia, minkä olen ilolla huomannut, on se että sähköpyörällä saa myös ilahduttavan helposti kulkemaan isompia tavaramääriä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en luottaisi noihin sähkövehkeisiin. Olen nähnyt videoita missä ne syttyvät tuleen. Näin videon missä mies meni talon hissiin akun kanssa. Siinä akussa oli kantokahva. Siellä hississä se syttyi tuleen ja kunnolla syttyikin. Ei voisi uskoa että sellaisesta lähtee niin muhkeat liekit. Henkilö paloi niin pahasti että sieltä sieltä hissistä vedettiin ulos täysin musta nokiintunut ihminen jonka käsi oli palanut luurannoksi asti. Kaikki vaatteet ja lihat oli lähtenyt siitä kädestä millä kantoi akkua.
Etkö käytä sitten mitään akullisia laitteita? Tuo sama voi käydä akulle kuin akulle, ne joskus räjähtää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan aidolta videolta. Ei tullut mieleen miettiä, että olisikohan tuossa tilanteessa ihminen voinut ehkä irrottaa otteensa siitä litiumakusta? Niin, että koko käsi ei olisi palanut.
No, kiva ajella pidempiä retkiä sähköpyörällä, eipä sen kummempaa.
Yli kolme vuotta takana päivittäistä sähköpyöräilyä. Autoa en enää omista. Kauppaostokset kulkee kivasti tarakkaan kiinnitetyssä korissa. Jos tulee kylmä, avustuksen voi ottaa pois päältä.
Välillä pyörätiellä kohtaa tyyppejä jotka ajelee peruspyörällä näytöstyylisesti ohi "kun reisivoimallakin pääsee". Siitä vaan. Vapaa valinta.
Talvella lumi/sohjossa pyöräillessä niitä tyyppejä ei näy..
Jos olet kova kuntoinen niin ei kannata ostaa sähköpyörää kuntoiluun ainakaan, ehkä liikkumisvälineeksi mutta siihenkin käy tavallinen pyörä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kova kuntoinen niin ei kannata ostaa sähköpyörää kuntoiluun ainakaan, ehkä liikkumisvälineeksi mutta siihenkin käy tavallinen pyörä.
Kai nyt hölmömpikin tajuaa, että ei se ole mikään kuntoiluväline.
Kuinkahan monta vuosikymmentä noilla pitää kulkea, että ihmisiä lakkaa ahdistamasta ajatus helpommasta pyöräilystä. Ketään ei ihmetytä jos nuori ajaa mopolla kouluun. Mutta kun oma teini otti mieluummin sähköpyörän, niin moni kysyi että miksi se ei aja tavallisella pyörällä. Kukaan ei kysy mopoilijalta tuommoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta vuosikymmentä noilla pitää kulkea, että ihmisiä lakkaa ahdistamasta ajatus helpommasta pyöräilystä. Ketään ei ihmetytä jos nuori ajaa mopolla kouluun. Mutta kun oma teini otti mieluummin sähköpyörän, niin moni kysyi että miksi se ei aja tavallisella pyörällä. Kukaan ei kysy mopoilijalta tuommoista.
No sähköpyörä uskovaiset ainakin julistaa että sillä saa sykkeen ylös ja hiki tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sähköpyörä uskovaiset ainakin julistaa että sillä saa sykkeen ylös ja hiki tulee.
Saa varmaan jos ajaa pienellä avustuksella. Itse ajan aina avustus täysillä ilman sykettä ja hikeä, koska se korvaa minulla auton käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oma sähköpyöräni on ihan 100 % kuntoiluväline. Jonkun nopean kauppareissun voin joskus heittää, mutta muuten pyörällä kulkemani matkat alkavat ja päättyvät lukittuun talliimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti sillä saa. Sähköavusteinen pyörä ei anna moottorista wattiakaan tehoa ulos jos et itse laita sinne reisistä tehoja sisään. Se on sitten ihan oma valinta että paljonko haluaa sen avustavan ja minkälaisella profiililla.
Vierailija kirjoitti:
Se on yhä edelleen yhdyssana. Ja kyllä, sähköpyörälläkin saa sykkeen ylös ja hien pintaan. Polkee vaan kovaa. Vai kuvitteletko jostain syystä, että se ei ole sähkiksellä mahdollista?
Mitä ihmettä. Ei kai sitä avustusta ole pakko käyttää ollenkaan, jos haluaa kuntoilla. Itse käytän avustusta lähinnä
a) ylämäissä, jotka joutuisin muuten taluttamaan
b) hirveässä vastatuulessa
c) kun olen menossa esim. teatteriin laittautuneena enkä halua hikoilla
d) kun kuljetan isompia tavaramääriä
En tiedä miten tuo vähentäisi mun kuntoilua, kun lopputulos on kuitenkin se että pyöräilen paljon enemmän ja myös sellaiset matkat, jotka ennen taitoin autolla tai julkisilla. Sähköpyörä vaan hoitaa useampaa tehtävää, se toimii mulle sekä kuntoiluvälineenä että auton korvikkeena.
Sähköpyörä on vähän kuin kävisi juoksulenkillä, mutta kävelee kaikki ylämäet. Juu, ei varmaan ole ihan yhtä tehokasta eikä polta ihan yhtä paljon kaloreita kuin jos juoksisi hampaat irveessä koko matkan, mutta paljon paljon tehokkaampaa kuin että istuisi senkin lenkin ajan vain sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä pyörähullu, joka mainostaa pyöräilleensä joka päivä vuosien ajan. Hän julistaa sähköpyöräilyn itsepetokseksi. En ole varma onko henkinen puoli ihan ok.
Joo, epäilyttää !😁
Minullekin yksi aiemmin intohimoisesti sähkistä vastustanut kertoi että vaimo hankki itselleen ja kun hän kokeili sitten sitä, hän jäi heti koukkuun ja nyt ajaa sillä usein😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kai sitten olen hölmö.kun olen kuntoa saanut sillä kohotettua. Näes avustuksen voi vaikka ottaa pois päältä. Taatusti tulee raskas ajaa, tai laittaa kohtuullisen avustuksen päälle. Tulee ajettua 3 kertaa pidempiä matkoja kuin perinteisellä. Kyllä sillä sykkeen saa nousemaan kun pistelee menemään yli 30 km tunnissa
Nuo vähättelypuheet tulevat niiltä, joilla ei itsellä ole sähkistä
Jos kuntoilla haluaa voi tehdä kuntopiiriä olohuoneessa, siihen ei tarvita mitään välineitä. Kyse on siitä, että minkälaisen kuntoilun kukin kokee mielekkääksi.