Ihmiset jotka valittavat rahattomuutta ovat todella rasittavia
Ainakin tällaisen oikeasti vähävaraisen mielestä. Joillain ihan hyvin toimeentulevilla ihmisillä on ihmeellinen tapa läpi keskustelun ottaa esille kuinka heillä on niin huono rahatilanne. Lopettakaa se.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, varsinkin yksinelävät valittaa vaikka heillä rahaa paljon enemmän kun kulut pienemmät.
Mikä ihmeen logiikka tuossa nyt on? Yhtälailla yksin asuva voi olla pienillä tuloilla elävä eikä todellakaan jää rahaa paljon enemmän.
Yksinelävä voi asua pienessä yksiössä ja myydä vaikka auton pois niin ei ole suuria kuluja.
Niin et kunhan yksinelävä lakkaa elämisen niin ei sillä mitään kuluja ole, hautaan vaan pois olemasta itsekäs?
Ihan päävikaista juttua taas.
Tuo on totuus. Yksinelävä pystyy säästämään kun ei tarvitse kenestäkään muusta kantaa huolta. Kaikki rahat jää vain omaan käyttöön
Porvari on hyvä ja menee imeen persettä, en varmana ala häpeään sitä että puhun porvarin aiheuttamasta hädästä.
Kehtaatkin alkaa tämmöiseen kohtuuttomaan temppuiluun kritiikin hiljentämiseks stnan maanpetturi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, varsinkin yksinelävät valittaa vaikka heillä rahaa paljon enemmän kun kulut pienemmät.
Mikä ihmeen logiikka tuossa nyt on? Yhtälailla yksin asuva voi olla pienillä tuloilla elävä eikä todellakaan jää rahaa paljon enemmän.
Yksinelävä voi asua pienessä yksiössä ja myydä vaikka auton pois niin ei ole suuria kuluja.
Mistä päättelit, että yksin asuvalla on aina auto? Ei ne tulot isoiksi muutu jos elää tukien varassa. Yhtä hyvin yksin asuva voi olla köyhä ja rahat vähissä. Ihan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin et kunhan yksinelävä lakkaa elämisen niin ei sillä mitään kuluja ole, hautaan vaan pois olemasta itsekäs?
Tuo on totuus. Yksinelävä pystyy säästämään kun ei tarvitse kenestäkään muusta kantaa huolta. Kaikki rahat jää vain omaan käyttöön
Niin et kunhan ei suostu ymmärtään mitään todellisuuden voi tajute mieleisekseen ja kutsua sitä totuudeks?
Bullshit, kuulostaa narsistiselta ja kokoomuslaiselta, en osta.
Vierailija kirjoitti:
Porvari on hyvä ja menee imeen persettä, en varmana ala häpeään sitä että puhun porvarin aiheuttamasta hädästä.
Kehtaatkin alkaa tämmöiseen kohtuuttomaan temppuiluun kritiikin hiljentämiseks stnan maanpetturi.
Tiäks minä olen niin ylpeä teistä muista Suomalaisista, olette alkanu ihan tosissaan näkeen näiden fiilunkien läpi. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tämä. Yksinelävillä pitäisi olla korkeampi verotus!
Tämä nyt on ihan silkkaa paskaa joka asettaa teidän arvostelukyvyn kyseenalaiseksi, parina kaikki riittää pitempään, ruokaakin on taas jotain järkeä tehdä ja säilöä.
Yksinelävät on yleensä itsekkäitä kun ovat tottuneet tuijottamaan vain omaa napaansa.
Elämä on valintoja, kultaseni. Pitäisikö heidän maksaa sunkin vuokrasi ja ruokasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja kävellä vaikka 50 km töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just, esim. työttömän ja osa-aikatyöläisen tuloilla?
Jep. Aikanaan sairaanhoitajaystäväni valitteli säännöllisesti miten palkka on niin paska ettei se riitä mihinkään. Että aina on rahat loppu ja törkeää ja voi kamalaa ja hän on ihan köyhä. Itse teen työtä reilun tonnin pienemmällä palkalla ja se riittää aivan hyvin, vaikka juon alkoholia ja poltan tupakkaa.
Joskus sitten kysyin että onko hän kiinnittänyt huomiota mihin rahat menevät. Osamaksuihin kuulemma. Aivan.
Vielä rasittavampia ovat hyvä tuloiset jotka aina jaksavat valittaa veroistaan. Minulle ei tuota minkäänlaista tuskaa maksaa veroja jotka minule on määrätty.
M
Elääkö yksin, kaksin vai perheenä on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on ihan silkkaa paskaa joka asettaa teidän arvostelukyvyn kyseenalaiseksi, parina kaikki riittää pitempään, ruokaakin on taas jotain järkeä tehdä ja säilöä.
Yksinelävät on yleensä itsekkäitä kun ovat tottuneet tuijottamaan vain omaa napaansa.
Mistä päättelit, että jokainen yksin elävä on aina elänyt yksin? Mä asun nyt yksin, mutta vielä kolmisen viikkoa sitten mun kanssa asui mun aikuinen lapsi joka muutti sitten omilleen. Olen myös asunut yhdessä kahden eri miehen kanssa. Ensimmäisen kanssa avoliitossa ja saimme lapsen. Sen jälkeen monta vuotta kahdestaan lapsen kanssa. Sitten toinen mies jonka kanssa avoliittoon ja naimisiin. Yhdessä melkein 10 vuotta kunnes tuli ero.
Asun siis yksin nyt reilun 21 vuoden jälkeen. Tai no on mulla kissa täällä seurana. :D
Omalla työpaikallani on myös henkilö, joka valittaa ainaista rahapulaansa ja köyhyyttään. En oikein jaksa ymmärtää. Kyllä, hän on yksinelävä, ja kyllä, hänen palkkansa ei ole kovin iso, mutta asumme pienessä kaupungissa, jossa asumiskulut ovat kohtuulliset. Hänellä ei ole enää vuosiin ollut kotona asuvia ja elätettäviä lapsia (hänellä oli yksi lapsi, joka on ollut täysin omillaan jo yli 10 vuotta). Hänellä ei ole lemmikkejä. Ei sairauksia. Asumiskulut ovat varmasti kohtuulliset. Taustalla ei ole mitään erityistä velkaantumista. Hän on saanut työskennellä koko ikänsä julkisella sektorilla varmassa työpaikassa, ns. eheän työuran. Hänellä, jos kenellä, pitäisi taloudellisesti mennä ihan mukavasti. Ilmeisesti hän on vain tottunut hassaamaan rahansa, on siis ns. syömäköyhä. Joka kuukausi ennen tilipäivää tili on tyhjä, vaikka ei (omien sanojensa mukaan) "osta mitään" eikä "käy missään". Sen tosin tiedän, että ruoan suhteen hänellä on hyvin kallis maku, joten kai sitä tavallinen ihminen pystyy hassaamaan ihan ruoka- ym. perusmenoihin kaikenkin rahansa, jos ei kaupassa katso yhtään hintaa, vaan ostaa aina kalleinta ja laadukkainta.
Kun valittaa rahapulaa, kertoo itse asiassa sen, että ei hallitse rahankäyttöään, joka kyllä on jokaisen täysjärkisen aikuisen perustaito.
Vierailija kirjoitti:
Yksinelävät pärjäävät parhaiten ja silti valittavat.
Vanhukset valittavat ja nuukailevat vaikka säästössä yli 100 000 euroa ym, rahaksi muutettavaa omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit, että jokainen yksin elävä on aina elänyt yksin? Mä asun nyt yksin, mutta vielä kolmisen viikkoa sitten mun kanssa asui mun aikuinen lapsi joka muutti sitten omilleen. Olen myös asunut yhdessä kahden eri miehen
Nii eli olet itsekäs, sun pitäis nyt heti mennä ja kuolla pois apn mieliks.
Vierailija kirjoitti:
Kun valittaa rahapulaa, kertoo itse asiassa sen, että ei hallitse rahankäyttöään, joka kyllä on jokaisen täysjärkisen aikuisen perustaito.
Rahapula voi olla myös akuutti, mutta näitä tapauksia pitäisi tavalliselle ihmiselle sattua harvemmin. Joskus tietenkin saattaa tulla vaikka millaisia yllättäviä tilanteita, ja jopa säästötilin jemmarahat saattavat kuivahtaa. Jos sen sijaan rahat ovat aina ja jatkuvasti loppu, silloin ihminen ei pysty hallitsemaan rahankäyttöään.
Ihmiset, jotka valittavat jatkuvasti samoista asioista ovat todella rasittavia. Jos omassa elämässä on valituksen aiheita, niin niille asioille on vain tehtävä jotain, että tulee muutosta. Asioita, joita ei voi muuttaa, on turha vuodesta toiseen märehtiä. Silloin on vaan pelattava niillä korteilla, mitkä on jaettu.
Vierailija kirjoitti:
Porvarin mielestä heidän aiheuttama yhteiskunnallinen hätä on vain henkilökohtainen häpeä mistä ei saa puhua?
Onpa yllättävää! Vtun maanpetturi oikeesti, ei tämä tämmöinen narsistinen show muuta mitään.
Juuri tätä tarkoitan!
Ap