Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatelkaa jos nyt olisi talviaika, aurinko laskisi jo kuudelta iltaisin

Vierailija
30.09.2024 |

Nyt aurinko laskeen noin klo 19 Suomesa, esim keskisuomelle näyttää 19.03. Kesäajan ansiosta vielä jonkun verran riitää valoa illoille eikä tarvi iltojen vapaa-ajalla liikkua/harrastaa pimeässä.

Jotkut kuitenkin haluaisi ympärivuotisen talviajan, tarkoittisi että jo klo 18 pimenisi eikä arki-illoille jäisi juurikaan valoa enää. Toki aamut olisi vähän valoisampia mutta enpä ole keksinyt syytä mitä iloa siitä on kun useimmat joko töissä/koulussa tai nukkuu vielä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on yleensä niitä vähä-älysiä persujuntteja jotka ei muutenkaan tajua mistään mitään jotka toivoo jatkuvaa talviaikaa 

Vasta kuudennessa viestissä mainittiin persut. Oletko jo selvinnyt viikonlopun krapulasta?

Vierailija
42/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa koska nyt valoisaa rupeaa tulemaan vähän ennen seiskaa ja talviaikana valoisaa tulee jo kuuden maissa. Paras aika käydä lenksulla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olisi talviaika eli normaaliaika, niin saisi nukkua aamulla tunnin pidempään.

Vierailija
44/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aamulla olisi tunnin valoisampaa, arvon mattoa jatkava hölmöläinen.

Niinhän aloituksessa sanotaan. Mutta mitä iloa siitä on aamuisin? Ei ainakaan minua aljon ilahduta kun kuitenkin joutuu töissä olemaan. Viikonloppuisin en edes jaksa herätä niin aikaisin että olisi vielä pimeää.

Minulle valosta on iloa aamuisin. Silloinhan täytyy herätä joka tapauksessa ja valo auttaa siihen. Iltaa kohti taas valmistaudutaan nukkumaan jolloin pimeys on luonnollista.

Vierailija
45/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on yleensä niitä vähä-älysiä persujuntteja jotka ei muutenkaan tajua mistään mitään jotka toivoo jatkuvaa talviaikaa 

Sinä taidat olla tässä se juntti.

Vierailija
46/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vittua tossa alotuksessa solkotetaan? Suomessa talvella alkaa hämärtää 14.00-15.00 aikoihin ja klo. 16.00 on jo aika tosi pimeetä. Sehän menee silleen, että kun lähtee kouluun/töihin on pimeetä, ja kun tulee takasin, niin on myös pimeetä

Vierailija
47/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään talviaikaa. On vain keinotekoinen ja älytön "kesäaika" ja normaaliaika. 

Mikä helvetin normaaliaika? Iigori keksinyt itse tällaisen nimityksen talviajalle, koska iigori ei kehtaa kulkea päivänvalossa ulkona. Siksi pitää olla koko ajan pimeää 

Onneksi iigori on työtön, niin sen ei tarvitse kesällä mennä ulos ollenkaan, koska silloin on valoa liikaa iigorille 

Vierailija
48/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän aloituksessa sanotaan. Mutta mitä iloa siitä on aamuisin? Ei ainakaan minua aljon ilahduta kun kuitenkin joutuu töissä olemaan. Viikonloppuisin en edes jaksa herätä niin aikaisin että olisi vielä pimeää.

Minulle valosta on iloa aamuisin. Silloinhan täytyy herätä joka tapauksessa ja valo auttaa siihen. Iltaa kohti taas valmistaudutaan nukkumaan jolloin pimeys on luonnollista.

Kukaan ei valmistaudu nukkumaan neljältä iltapäivällä 

Vierailija
49/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä vittua tossa alotuksessa solkotetaan? Suomessa talvella alkaa hämärtää 14.00-15.00 aikoihin ja klo. 16.00 on jo aika tosi pimeetä. Sehän menee silleen, että kun lähtee kouluun/töihin on pimeetä, ja kun tulee takasin, niin on myös pimeetä

Jos oltaisiin talvella kesäajassa, niin kotiin pääsisi iltapäivällä valoisassa 

Vierailija
50/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama jankutus. Se pimeä tulee, koska tulee talvi, ihan sama ollaanko kesä vai talviajassa.

Vierailija
51/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsen kyllä valoisalla töistä kotiin talviajassakin. Ja niin myös koulussa olevat lapset. 

Kaikki eivät elä samassa rytmissä sinun kanssasi.

Vierailija
52/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä kellojen siirtelyssä ylipäänsä on niin vaikeaa? Tai siis miksei voi jatkua näin, että kesäaika ja talviaika? Kuitenkin porukka matkustelee vaikka miten paljon, ei tarvi mennä Tukholmaa pidemmälle niin on jo tunnin aikaero. Ja samaa mieltä siitä ettei todellakaan talviaikaa nyt ainakaan ympäri vuoden! 

Vierailija
53/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaisia työaikoja, kaikki ei työskentele 8-16.

Vierailija
54/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se täällä pääkaupunkiseudulla laskee klo 18 jo. 

Vierailija
55/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olisi pimeää kun on kotona. 

Vierailija
56/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin iltaa kohti. Minä sitä paitsi menen talvisaikaan nukkumaan aiemmin kuin kesällä.

Vierailija
57/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pimeys tulee joka tapauksessa, oltiin kesä- tai normaaliajassa.

Vierailija
58/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella sais siirtää kelloja ihan reippaasti, että ehtisi käydä lenkillä valoisan aikaan töiden jälkeen. Pimeää olisikin sitten aika pitkälle päivään.

Vierailija
59/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään talviaikaa. On vain keinotekoinen ja älytön "kesäaika" ja normaaliaika. 

Keinotekoinen keksintö on se että auringon pitäisi olla etelässä klo 12.

Kesäaika sopii PALJON paremmin nykyihmisen vuorokausirytmiin. Esim tänä syksynä en ole kertaakaan herännyt niin aikasin että olisi pimeää (olen töissäkäyvä), pimeät illat taas haitanneet käytännössä joka päivä.

Nykyihmisen? Mikähän muinaisjäänne minä olen kun herään klo 5 töihin. Ja tänäänkin oli seiskalta aamulla pimeää, ja se nyt ei ole enää mikään erityisen aikainen aika herätä. Käyt kai iltatöissä?

Vierailija
60/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin vaikka 3 tuntia aikaisemmin niin jo on valoisaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan