Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saan verenpaineen nousemaan?

Vierailija
30.09.2024 |

Olen 48-vuotias nainen. Ongelmaksi on tullut liian matala verenpaine, joka aiheuttaa huimausta. Paineet ovat aamulla yleensä ok, noin 120/70, mutta päivän mittaan laskevat 100/60 lukemiin. Olen laihduttanut 12 kiloa melko nopeassa tahdissa, toiset 12 kiloa on vielä ylipainoa. Mulla on diabetes ja lääkitys siihen. Olen nyt vissyä juonut ja yrittänyt syödä säännöllisemmin, mutta eipä tuolla juuri vaikutusta ole. Käyn kävelyllä päivittäin, joskus paineet nousevat, joskus laskevat. Jaksan kyllä ihan hyvin kävellä ja tehdä arkiaskareet, huimaus vain kiusaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ihan vain töissä seuraamalla tätä häsläystä. 

Vierailija
22/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala paine ei haittaa mitään, ellei sen taustalla ole joku sairaus esim rasvamaksa tai kirroosi. Muuten voi olla ihan huoletta. Jos huimaa niin otat vain hetken rauhallisemmin. 

Jos väkisellä haluat nostaa paineita, niin salmiakkia ja kahvia.

Mulla on aina ollut matalat paineet ja mun verenkiertoelinten ikä on 8 vuotta fyysistä ikääni nuorempi. Joten annan paineiden olla alhaalla ihan mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin lääkäriltä, eikö siihen ole jotain lääkettä. 

Ei matalaan verenpaineeseen ole lääkkeitä, suolaa lisää ruokiin.

Mulla lääkitys on laskenut paineet liian alas, aamuisin voi olla 94/65, kai se korjaantuu lääkkeitä vähentämällä.

On ainakin tämä näköjään

Effortil-tabletteja käytetään matalan verenpaineen ja siihen liittyvien oireiden hoitoon

Vierailija
24/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laski verenpaine liikaa, kun laihduttaessa käytin jotain nesteenpoistolääkettä. 

Vierailija
25/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraile säännöllisesti vauvapalstalla. Jos se ei nosta verenpainettasi niin Darwinin mukaan joudat muutenkin pois geenipoolista.

Vierailija
26/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matala paine haittaa mitään. 

Ei vai, onko se huimaus ei mitään?????

Vierailija
27/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen välttämättä oikein mikään auta. Minulla paineet aina jotain 90-98/60-70. Nykyään ei enää juuri huimaa. Syön suolaa varmaan liikaakin, lisäksi on stressiäkin välillä. Ennen huimasi enemmän, mutta kun sain ferritiinin ylemmäs, ei ole niin herkästi huimannut. En toki tiedä onko tuo syynä vai mikä. 

Mulla kans paineet pidemminkin liian alhaiset. Suolan käyttöä nyt ei tarvitse varoa.

Oon tän puolen vuotta juonut c-vitamiini+rautaporeita ja huomasin, että hemoglobiini on oikeasti noussut jonkun verran aiemmasta. Huimailukin on vähentynyt mutta voi johtua myös ihan siitä, että syönkin enemmän kuin vuosi sitten.

Vierailija
28/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tätä palstaa ei tarvitse kovinkaan kauaa lukea että verenpaine on tapissa.

Viestisi kertoo sinusta aika paljon. Ärsyynnytkö aina kun joku on erimieltä jostain? Oletko niin yksinkertainen?

Vierailija
29/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lukenut aloitusta,tosin voi säässäkin olla matalapainetta jos tarkoitat sitä??

Vierailija
30/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et lukenut aloitusta,tosin voi säässäkin olla matalapainetta jos tarkoitat sitä??

Mulle meni verenpaineet liian alhaiseksi ja kyllä haittasi todella paljon. Ei ollut mukavaa, kun silmissä alkoi sumeta ja piti mennä lattialle makaamaan kesken työpäivän. No se onneksi johtui yhdestä lääkkeestä ja tilanne parani, kun jätin sen pois. 

Vierailija
31/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakritsaa ja salmiakkia. Suolaa ja rasvaa.

Jonka lisäks mää voin soittaa sulle ja vittuilla tovin...kyllä paineet nousee!

Vierailija
32/35 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka lisäks mää voin soittaa sulle ja vittuilla tovin...kyllä paineet nousee!

Riitää kun katsoo laskupinoa ja tulevia sellaisia,niin kyllä paineet nouseen.

Vierailija
33/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä voita vaan margariinia.  Mulla ainakin laski kun siirryin takaisin voihin ja paistettuihin kananmuniin 

Vierailija
34/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä verenpaineen nostoon pidemmällä tähtäimellä hyvä keino on mennä naimisiin. 10-20 vuotta naimisissa saman naisen kanssa ja muutama lapsi, ok-talo, koirat ja muut lemmikit yms. niin verenpainelääkitys on varma.

Vierailija
35/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole lääkettä. On  yleistä vanhuksilla, ja silloin täytyy hitaasti nousta ylös makuulta ja istua sängyn reunalla ennen ylös nousemista.

Sama ongelma on jos on hyvin matala syke, joka myös aiheuttaa varsinkin aamuhuimausta. Ja jos vielä sattuu olemaan tauti, jonka takia ei saa juuri suolaa eikä siis salmiakkeja ym syödä, niin on hankala tilanne.

Liikunta parantaa olotilaa, eli lenkille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän