Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Manipulaatio parisuhteessa, esimerkkejä?

Vierailija
30.09.2024 |

Haluaisin huomata tilanteet kun mielelläni tehdään tällaista.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa, löytyy pilvin pimein

Vierailija
2/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä aloitus, kuin joku aloitteleva kesätoimittaja olisi pölähtänyt kyselemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä. Google, ootko kuullut siitä?

Vierailija
4/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulaatio on manipulaatiota kaikkien ihmisten välillä. Huomast kyllä jos jatkuvasti valehdellaan, kierrellään ja kaarrellaan asioita yms. Sinun tulee luottaa itseesi, kysy tarvittaessa ihmiseltä itseltään niitä mietteitäsi ja epävarmuuksiasi. Älä ryhdy liian sokeaksi. Vaikea antaa kattavaa vastausta. Kehitä manipulatiivisuuttasi myöskin sillä se kysyminenkään ei aina auta ja joskus kieltämättä hämmentyy niistä jotka valehtelevat ihan pokkana päin naamaa.

Vierailija
5/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy siis osata myös pelata mutta pysy itse aitona ja rehellisenä ja pärjäät parhaiten. Se vaikuttaa omaan hyvinvointiisi positiivisesti. Ole riittävän rohkea elämässäsi. Pidä itsestäsi hyvää huolta myöskin.

Vierailija
6/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktokissa ja Youtubessa löytyy. Itse löysin ja kerroin miehelleni aina kun koin että hän manipuloi, laitoin jopa jotain videoita hänelle, joissa oli ihan sanasta sanaan kaikki manipulointikeinot jota hän käytti. Hän käänsi asian niin että olen hullu. Toki ymmärrän että siitä ei mitään apua ole tuollaiselle, ei ole oikea tapa. Onko sellaista edes?

Vierailija
7/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointia suuressa määrin ja jatkuvasti käyttää ihmiset joilla vakavia häiriötä ja traumoja kasvuvaiheessa. Jompi kumpi vanhemmista todennäköisesti narsisti. Ei nämä ihmiset kykene menemään aidosti itseensä, senhän takia manipuloivat. Mutta tämän takia esim parisuhdeterapia ei tällaisen ihmisen kanssa onnistu. Tulet sieltä ja sinulla on entistä sekavampi olo ja tunne että sinua ei ole missään määrin kuultu.

Vierailija
8/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksisin vaan. Manipulointi parisuhteessa on todella haitallista.

Vierailija
9/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktokissa ja Youtubessa löytyy. Itse löysin ja kerroin miehelleni aina kun koin että hän manipuloi, laitoin jopa jotain videoita hänelle, joissa oli ihan sanasta sanaan kaikki manipulointikeinot jota hän käytti. Hän käänsi asian niin että olen hullu. Toki ymmärrän että siitä ei mitään apua ole tuollaiselle, ei ole oikea tapa. Onko sellaista edes?

Perinteinen tapa kieltää. Eksäni sanoi minua aina vainoharhaiseksi tai sekopääksi tms kun toin hänen valheitaan tai muita ikäviä tapojansa esiin. 

Vierailija
10/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin esimerkki:

Aiheenvaihto kesken puheen, eli yllättäen aihe kääntyy sinuun ja joskus jopa syyttämiseen vaikka vastapuolesta olisi puhe. Itse aina keskeytän sen ja käsken palata alkuperäiseen aiheeseen niin kauan että se on käsitelty ja sitten vasta kuuntelen muuta.

Vierailija
11/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ap? Nyt pois somesta heti ja et tule takaisin!

Vierailija
12/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa miten itse toimin rehellisenä ihmisenä joka ei manipuloi muita, voitte myös kysyä jotakin. En koskaan halua hyötyä kenestäkään ihmisestä vaan kaikki jotka haluan pitää elämässäni ansaitsevat rehellisyyteni ja minut läsnäolevana ihmisenä.

Ainakin olen siis aito, sellainen kuin olen ja haluan tutustua. En valehtele koska ei ole tarvettakaan, vastaan kysymyksiin ja olen muutenkin vuorovaikutuksellinen. Minulla ei ole tarvetta epäillä koko ajan muita mutta luotan itseeni ja hyväksyn erilaisuutta jonka vuoksi kyllä kysyn rohkeasti ja kyseenalaistankin. Pyrin olemaan kohtelias myöskin siksi että en tykkää olla ilkeä suotta enkä tykkää loukata muita.

Vierailija
13/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa miten itse toimin rehellisenä ihmisenä joka ei manipuloi muita, voitte myös kysyä jotakin. En koskaan halua hyötyä kenestäkään ihmisestä vaan kaikki jotka haluan pitää elämässäni ansaitsevat rehellisyyteni ja minut läsnäolevana ihmisenä.

Ainakin olen siis aito, sellainen kuin olen ja haluan tutustua. En valehtele koska ei ole tarvettakaan, vastaan kysymyksiin ja olen muutenkin vuorovaikutuksellinen. Minulla ei ole tarvetta epäillä koko ajan muita mutta luotan itseeni ja hyväksyn erilaisuutta jonka vuoksi kyllä kysyn rohkeasti ja kyseenalaistankin. Pyrin olemaan kohtelias myöskin siksi että en tykkää olla ilkeä suotta enkä tykkää loukata muita.

Hohohohohohohoh!

Vierailija
14/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siis palstan naisista kurjaa kun miehet manipuloivat - kieroilevat, yrittävät johtaa toisille urille, vääristelevät, heittäytyvät tyhmäksi, esittävät suuttuvansa, suuttuvatkin, jos on hankala kommentti niin haukkuvat kommentoijan inceliksi jne. Kuulostaako tutulta?

Jos ei niin olette vuosisadan valehtelijoita, palstikset!

Vierailija
15/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on siis palstan naisista kurjaa kun miehet manipuloivat - kieroilevat, yrittävät johtaa toisille urille, vääristelevät, heittäytyvät tyhmäksi, esittävät suuttuvansa, suuttuvatkin, jos on hankala kommentti niin haukkuvat kommentoijan inceliksi jne. Kuulostaako tutulta?

Molemmissa sukupuolissa on näitä. Mutta joo, keskenkasvuisia, narsistisia yksilöitä on enemmän miehissä ja jostain kumman syystä hinkuvat myös parisuhteisiin, vaikka heistä ei siihen ole.

Vierailija
16/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohohohohohohoh!

Tää on totta. Kaikki on totta. En valehtele itsestäni enkä elämästäni. Ja kyllä, siinä mielessä helppoa koska ei ole salattavaa. Onko tämä nykyisin näin harvinaista? Olen aika avoin ihminen, sekin varmasti vaikuttaa asiaan. Asiat myös selviävät kun niitä selvittää.

Vierailija
17/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa sukupuolissa on näitä. Mutta joo, keskenkasvuisia, narsistisia yksilöitä on enemmän miehissä ja jostain kumman syystä hinkuvat myös parisuhteisiin, vaikka heistä ei siihen ole.

Naisissa on yhtä tavalla ja ikäluokkakysymyskin.

Vierailija
18/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä tein asian X näin koska Sinä kumminkin haluat sen tehtävän niin" vaikka vastapuoli olisi halunnut sen tehtävän ihan toisella tavalla

Vierailija
19/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisissa on yhtä tavalla ja ikäluokkakysymyskin.

Tilastot kyllä väittävät muuta. Jostain syystä miessukupuoli altistaa narsismille. Ehkä tytöille sallitaan tunteet ja heitä kohtaan ollaan empaattisempia kun ovat pieniä? Mutta tuskin nyt mitään kovin suurta eroa on näissä. Etenkin vanhemmissa ikäluokissa myös tunnekylmiä naisia, jotka käyttäytyvät manipuloivasti ja narsistisesti.

Vierailija
20/95 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti miessukupuoli tosiaan altistaa narsismille, mutta siitä huolimatta on myös paljon naispuolisia narsisteja. Ehkä tällä palstalla ei niistä puhuta kovinkaan paljoa (lukuun ottamatta ketjuja joissa käsitellään esim omia äitejä tai anoppeja) sillä suurin osa palstalla kirjoittavista on naisia.