Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit tällaiseen saamaasi viestiin ystävältä

Vierailija
30.09.2024 |

"Nyt on sellainen elämäntilanne ja väsymys, että tarvitsen aikaa ihan itsekseni, joten en jaksakaan nähdä tänään. Toivottavasti ymmärrät"

Ja tämä ihmiseltä, joka tekee kevyttä osa-aikatyötä, harrastaa paljon, on hyvässä fyysisessä kunnossa, ja juuri vkonloppuna päivitti someen viettäneensä ihanan vkonlopun ystäviensä kanssa ja muutenkin aktiivisesti ihmisten kanssa tekemisissä. 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin sen mitä hän sanoo. Somea en uskoisi missään olosuhteessa. 

Vierailija
2/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin, että "Ymmärrän hyvin. Voimia ja jaksamista. Kiitos kun ilmoitit."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelias viesti, ei ole sinun tehtäväsi analysoida hänenkään elämää. Kiitä viestistä ja kerro vaikka että palataan asiaan. Toivota vielä jaksamista. Olen itse ollut vuosia hyvin pahasti uupunut eikä siihen valitettavasti lepokaan välillä auta, ymmärrä häntäkin. 

Vierailija
4/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin.

Vierailija
5/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla. En näkisi syytä edes vastata moiseen selitykseen. 

Vierailija
6/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälle voi avautua asioista joita ei välitä somessa mainostaa. Moni ulospäin hyvinvoivalta vaikuttava ihminen on oikeasti aivan lopussa, ja se saattaa tulla ihmiselle itselleenkin yllätyksenä. 

Vierailija
7/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analysoisin aloituksesi niin, että sinä tuskin olet ystävä. Ystävä ei tuo ystävänsä viestejä julkiselle palstalle analysoitavaksi, vaan luottaa ystäväänsä.

Vierailija
8/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvostaisin kovasti, jos kaveri ilmoittaisi noin suoraan ja rehdisti, miksi ei halua nyt nähdä. Joku toinen varmaan keksisi tekosyyn sille, miksi ei tänään pystykään näkemään sinua.

Yllä olikin jo hyviä ehdotuksia vastausviestiksi.

Vierailija
9/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin "Jos tarvitse tukea/apua, täällä ollaan, mutta palataan muuten sitten kun jaksat".

Vierailija
10/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Analysoisin aloituksesi niin, että sinä tuskin olet ystävä. Ystävä ei tuo ystävänsä viestejä julkiselle palstalle analysoitavaksi, vaan luottaa ystäväänsä.

Juurikin tämä. Itse en pitäisi tuollaista ihmistä ystävänä. Se on niin helppo arvostella ja olla toisen asioista muka tietäväinen. Väsy ja uupumus ei aina näy päällepäin. Monella olisi paljon opittavaa elämästä 

Vierailija
11/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan kirjoittaisi asiasta palstalle.

Vierailija
12/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä juttu, että ihmiset nykyään ymmärtävät jos näin suoraan peruu. Uskallan siis itse perua ennaltasovitun illan menon erään ystäväni kanssa, kun tosiaan tuntuu etten mitenkään jaksa nähdä ketään tänään, varsinkin kun tosiaan viikonloppu oli jo hyvinkin sosiaalinen. Sanamuotoa pohdin ja että kuinka rehellinen uskallan olla. 

Ap

Vierailija
13/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse arvostaisin kovasti, jos kaveri ilmoittaisi noin suoraan ja rehdisti, miksi ei halua nyt nähdä. Joku toinen varmaan keksisi tekosyyn sille, miksi ei tänään pystykään näkemään sinua.

Yllä olikin jo hyviä ehdotuksia vastausviestiksi.

Tekosyyhän tuo on, jos kerran ap tietää, että menoja on jatkuvasti. On priorisoinut tärkeimmät edelle. 

Vierailija
14/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän, ilmoita kun haluat tavata.

Vierailija
15/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin ok ja inhimillistä. Jos toistuvaa, niin ihmettelisin. 

Vierailija
16/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. 

Vierailija
17/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran ystävä, joka selitteli jatkuvasti tapaamisten perumisia. Sitten lipsautti olleensa muiden kanssa siellä sun täällä. Semmoinen "ystävä". 

Vierailija
18/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin, että "Ymmärrän hyvin. Voimia ja jaksamista. Kiitos kun ilmoitit."

Vastaisin mieluummin näin: "Hyvää loppuelämää."

Ja lopettaisin hänen seuraamisensa somessa.

Vierailija
19/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävälle voi avautua asioista joita ei välitä somessa mainostaa. Moni ulospäin hyvinvoivalta vaikuttava ihminen on oikeasti aivan lopussa, ja se saattaa tulla ihmiselle itselleenkin yllätyksenä. 

Jaksoi kuitenkin nähdä kavereitaan ja oikein päivitti someen siitä.

Sanoisin, että tuon ystävän viesti on täyttä p*skaa.

Vierailija
20/57 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sinulle vääntää rautalangasta ettei "ystäväsi" jaksa olla SINUN seurassasi? Vetäydy. Viestiin ei tarvitse reagoida mitenkään. Jätät vain vastaamatta etkä pidä enää yhteyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi