Miten reagoisit tällaiseen saamaasi viestiin ystävältä
"Nyt on sellainen elämäntilanne ja väsymys, että tarvitsen aikaa ihan itsekseni, joten en jaksakaan nähdä tänään. Toivottavasti ymmärrät"
Ja tämä ihmiseltä, joka tekee kevyttä osa-aikatyötä, harrastaa paljon, on hyvässä fyysisessä kunnossa, ja juuri vkonloppuna päivitti someen viettäneensä ihanan vkonlopun ystäviensä kanssa ja muutenkin aktiivisesti ihmisten kanssa tekemisissä.
Kommentit (57)
Vastaisin, että "Ymmärrän hyvin. Voimia ja jaksamista. Kiitos kun ilmoitit."
Kohtelias viesti, ei ole sinun tehtäväsi analysoida hänenkään elämää. Kiitä viestistä ja kerro vaikka että palataan asiaan. Toivota vielä jaksamista. Olen itse ollut vuosia hyvin pahasti uupunut eikä siihen valitettavasti lepokaan välillä auta, ymmärrä häntäkin.
Antaisin olla. En näkisi syytä edes vastata moiseen selitykseen.
Ystävälle voi avautua asioista joita ei välitä somessa mainostaa. Moni ulospäin hyvinvoivalta vaikuttava ihminen on oikeasti aivan lopussa, ja se saattaa tulla ihmiselle itselleenkin yllätyksenä.
Analysoisin aloituksesi niin, että sinä tuskin olet ystävä. Ystävä ei tuo ystävänsä viestejä julkiselle palstalle analysoitavaksi, vaan luottaa ystäväänsä.
Itse arvostaisin kovasti, jos kaveri ilmoittaisi noin suoraan ja rehdisti, miksi ei halua nyt nähdä. Joku toinen varmaan keksisi tekosyyn sille, miksi ei tänään pystykään näkemään sinua.
Yllä olikin jo hyviä ehdotuksia vastausviestiksi.
Vastaisin "Jos tarvitse tukea/apua, täällä ollaan, mutta palataan muuten sitten kun jaksat".
Vierailija kirjoitti:
Analysoisin aloituksesi niin, että sinä tuskin olet ystävä. Ystävä ei tuo ystävänsä viestejä julkiselle palstalle analysoitavaksi, vaan luottaa ystäväänsä.
Juurikin tämä. Itse en pitäisi tuollaista ihmistä ystävänä. Se on niin helppo arvostella ja olla toisen asioista muka tietäväinen. Väsy ja uupumus ei aina näy päällepäin. Monella olisi paljon opittavaa elämästä
Itse en ainakaan kirjoittaisi asiasta palstalle.
No hyvä juttu, että ihmiset nykyään ymmärtävät jos näin suoraan peruu. Uskallan siis itse perua ennaltasovitun illan menon erään ystäväni kanssa, kun tosiaan tuntuu etten mitenkään jaksa nähdä ketään tänään, varsinkin kun tosiaan viikonloppu oli jo hyvinkin sosiaalinen. Sanamuotoa pohdin ja että kuinka rehellinen uskallan olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse arvostaisin kovasti, jos kaveri ilmoittaisi noin suoraan ja rehdisti, miksi ei halua nyt nähdä. Joku toinen varmaan keksisi tekosyyn sille, miksi ei tänään pystykään näkemään sinua.
Yllä olikin jo hyviä ehdotuksia vastausviestiksi.
Tekosyyhän tuo on, jos kerran ap tietää, että menoja on jatkuvasti. On priorisoinut tärkeimmät edelle.
Kyllä ymmärrän, ilmoita kun haluat tavata.
Silloin tällöin ok ja inhimillistä. Jos toistuvaa, niin ihmettelisin.
Minulla oli kerran ystävä, joka selitteli jatkuvasti tapaamisten perumisia. Sitten lipsautti olleensa muiden kanssa siellä sun täällä. Semmoinen "ystävä".
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin, että "Ymmärrän hyvin. Voimia ja jaksamista. Kiitos kun ilmoitit."
Vastaisin mieluummin näin: "Hyvää loppuelämää."
Ja lopettaisin hänen seuraamisensa somessa.
Vierailija kirjoitti:
Ystävälle voi avautua asioista joita ei välitä somessa mainostaa. Moni ulospäin hyvinvoivalta vaikuttava ihminen on oikeasti aivan lopussa, ja se saattaa tulla ihmiselle itselleenkin yllätyksenä.
Jaksoi kuitenkin nähdä kavereitaan ja oikein päivitti someen siitä.
Sanoisin, että tuon ystävän viesti on täyttä p*skaa.
Pitääkö sinulle vääntää rautalangasta ettei "ystäväsi" jaksa olla SINUN seurassasi? Vetäydy. Viestiin ei tarvitse reagoida mitenkään. Jätät vain vastaamatta etkä pidä enää yhteyttä.
Uskoisin sen mitä hän sanoo. Somea en uskoisi missään olosuhteessa.